Autor Wątek: Ksenony - "stanęła" samoregulacja  (Przeczytany 9426 razy)

Artur G.

  • Gość
Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« dnia: Listopad 20, 2012, 07:14:28 am »
Witam serdecznie, proszę  o pomoc,   dziś "stanęła" regulacja  ksenonów, po  uruchomieniu  silnika  i  włączeniu  świateł   reflektory  nie ruszają,  ciągle świecą  maksymalnie w dół. Tak od  dwóch  dni.  W nocy  tragedia. Nie  ma  jazdy.
Nadmienię, że  ok.  miesiąc temu  w  nocy  wyjechałem w krótka  trasę, na  pokładzie cztery osoby i   było  to  samo,   nie ruszyła  regulacja, rektory w dół.  Ale  po przejechaniu kilkuset metrów wszystko  wróciło  do normy,   ustawiły  się. Drugi raz zdarzyło  się  to mojej  żonie,  ale  też na  kilkaset metrów.
Teraz lipa,   drugi dzień  "stoją".
Co może  być  przyczyną? mam  garaż  pod domem  z  kanałem jeśli trzeba by było  dostać się do regulatorów?  proszę Was o pomoc za co  z góry dziękuję

zadek07

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 20, 2012, 07:58:17 am »
Byc moze pela regulacja wewnatrz lampy. Trzeba sciagnac dekielek z lampy i sprobowac poruszac lustrem lampy. Jesli lata luzno to wiadomo ze pekla regulacja i mam w sprzedazy takie zestawy naprawcze. Jesli jednak lustro sie trzyma na swoim miejscu to byc moze padl czujnik odpowiadajacy za samopoziomowanie pod samochodem, a moze tylko wtyczki zasniedzialy.

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 20, 2012, 09:40:56 am »
Dzięki  za  sugestie, mam  nadzieję, że  to  tylko   wtyczki,  bo ja  wyjeżdżam na   blisko  dwa  miesiące a żonie zostawiam  jaga  i   taka  jazda  ze światłami  na  1  m jest  do kitu  :-cry

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 20, 2012, 17:14:15 pm »
Byc moze pela regulacja wewnatrz lampy. Trzeba sciagnac dekielek z lampy i sprobowac poruszac lustrem lampy. Jesli lata luzno to wiadomo ze pekla regulacja i mam w sprzedazy takie zestawy naprawcze. Jesli jednak lustro sie trzyma na swoim miejscu to byc moze padl czujnik odpowiadajacy za samopoziomowanie pod samochodem, a moze tylko wtyczki zasniedzialy.

dekielek z  lampy? masz  na  myśli z  tyłu, gumowa zaślepka? paskudny  dostęp (czy  wyjmować  lampę/y?)

ps. wtyczkę przy  czujniku odłączyłem, psiknąłem Wd, kilka razy   zapiąłem i wypiąłem, zapiąłem  i  jak na razie  lampy stoją.
tak myślę, że jakby  czujnik padł  to by zamilkły raz na zawsze,  a  tak zdarzyło im  sie ze trzy razy (to co  widziałem w nocy) a czy blokowały  sie w dzień   tego nie wiem. Spalony bezpiecznik tez by  chyba  unieruchomił    nagle? :-help

A gdzie nabyć czujnik - przejrzałem Allegro i nie  znalazłem takiego  czujnika, tak z ciekawości w razie czego.

I nasunęło mi  sie  kolejne  pytanie, czy  możliwe aby stanęły oba reflektory przy uszkodzonej regulacji  o czym  pisze/esz zadek07?
Przy uruchomieniu  zapłony i  włączeniu  świateł brak jakichkolwiek odgłosów pracy regulacji,  sza, cichosza....

Mam miernik napięcia, ale  nie mam pojęcia jak sprawdzić czy w kostce (przy regulatorze) jest napięcie?

a pojutrze rano wyjeżdżam ....  :-cry :-help
« Ostatnia zmiana: Listopad 20, 2012, 18:34:56 pm wysłana przez Artur G. »

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 20, 2012, 20:18:57 pm »
Nie daję za wygrana, właśnie zdjąłem dekielek z lewej lampy,  ukazał mi  sie  widok jakiegoś  urządzenia  elektrycznego (może  silniczek, plastykowy element - może w środku silniczek? oraz widok plastykowej zębatki, kilka przewodów. Włożyłem tam paluchy/a po dotykałem  i  wg  mojego  skromnego  zdania wszystko trzyma sie  kupy.
Chciałem  też  wyjąć czujnik z tylnej osi, ale jest  ...raczej brak  dostępu do górnej śruby, miałem ściąć nity (mam nitownice aby  go  założyć  ponownie) ale  narazie  odpuściłem. Odłączyłem czujnik od  ramienia z  osi samochodu, pozostało ramię czujnika. ramie to luźno  chodzi,  czuć minimalne coś  w rodzaju przeskakiwania ząbków,  może  jakiś  potencjometr. Złożyłem wszystko ponownie  i  dalej nic,  zero reakcji reflektorów.
Pomóżcie, bo pojutrze na dłuższy czas zostawiam jaga (jadę Alfą w Polskę) żonie i będzie  miała  dziewczyna  kłopot, szczególnie w nocy.
Możliwe że  to  "tylko" czujnik? czy one  padają? Nie  mam czasu na  demontaż całego zderzaka  :- pojecia

Offline koczis

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 285
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 20, 2012, 21:49:06 pm »
skoro obydwa reflektory świecą w dół, to trzeba sprawdzić połączenia elektryczne od regulatorów. Sprawdź przewody od czujników przy wahaczach, lewy przód oraz widoczny od spodu przy lewym tylnym wahaczu. Ja miałem przerwany przewód od tego tylnego, objaw dokładnie taki jak u ciebie. Był ten temat już na forum.
pozdrawiam

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 21, 2012, 01:36:37 am »
Tak wygląda tryb awaryjny, lampy opadają w najniższy punkt.
Wiązka i kostki do przejrzenia, na końcu czujniki.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 21, 2012, 08:03:37 am »
Ok, poza czujnikiem przy tylnej osi są jeszcze przy wahaczach? z przodu? mniej więcej w  którym miejscu (czy dostęp z kanału...kanał mam to nie  byłoby problemu).
ps. przy okazji ponownie przeszukam  forum ....

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 21, 2012, 18:29:46 pm »
forum przeszukałem,  ale  wyszukiwarka  nic nt.  samoregulacji,  czujników  nie odnalazła...
idąc dalej, zdjąłem przednie  lewe  koło,    ujrzałem w całej  okazałości  czujnik ... zdjąłem wtyczkę, wydaje sie że  jest ok, wszystko  czyste.  Od wtyczki  odchodzą trzy  cienkie  przewody, następnie  oplatuje  je  taśma  i   giną  one za  nadkolem.  za  nic nie widzę gdzie  idą dalej. żadnych  oznak   np. przetarcia przewodów.
Hmm. gdybym wiedział, że  to  czujnik  czy  oba  to bym kupił i  wymienił,  podobnie  gdyby  to była awaria   tego urządzenia co  zadek07 pisze.
Nie znam sie na  elektronice i nie dam rady  sprawdzić czy prąd dochodzi itp.

Tragedia straszna, ja  jutro   muszę wyjechać na  blisko  dwa  miesiące (z przerwa na święta) , jaguar musi zostać dla żony na  miejscu. Ja  pojadę Alfą.

I jeszcze  was zapytam,  czy wysokozaawansowani  mechanicy w ASO Fiata (mam tam znajomego kierownika warsztatu) poradzą sobie z  tym problemem ? wysłałbym zonę do niego jaguarem  oczywiście ?   :-thank

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 28, 2013, 17:36:24 pm »
Witam ponownie, jako że minęło   ponad 60 dni  ciszy w tym temacie, samoregulacja ksenonów działała (poza  krótkimi przerwami) ale  od dwóch  dni światła "leżą" użyłem pcmscan.
Wykazało jeden błąd o treści:
"P0105 obwód czujnika MAP/BARO wadliwe działanie"
bardzo proszę o wskazówki co  robić? dodam, że mam swój  garaż, kanał, podstawowe narzędzia  i  średnie wiadomości techniczne ...
Ogromne dzięki za informacje  :-thank

roberto_tm

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 28, 2013, 20:25:30 pm »
P0105 to błąd map sensora (mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym) i nie ma nic wspólnego z regulacją lamp. Ksenony możesz zdiagnozować chyba tylko ori sprzętem jaguara/forda. Do samoregulacji są 2 potencjometry (przedni lewy wahacz i z tyłu ale nie pamiętam z ktorej strony) sprawdż przewody może którys nie ma przejścia. Daj znać co i jak

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 01, 2013, 07:13:19 am »
Ok,
1. P0105?  czy mam  się  obawiać, o co  z  tym  chodzi? ogólnie  maszyna sprawuje się  bardzo dobrze.
2. Potencjometry -   oba (lewy przedni wahacz i tylna  oś z lewej strony) sprawdziłem wizualnie, zdjąłem  obie wtyczki - wizualnie czyste, przewody przy  wtyczce nie  noszą śladów  uszkodzeń mechanicznych  :-help
Hmm, czy  same  potencjometry  mogą się  uszkodzić elektronicznie?
Objaw  jest taki, że czasami po uruchomieniu  reflektory się  nie wyregulują (nie  podniosą), czasami podniosą się  po  przejechaniu kilku metrów/kilometrów, czasami wcale a czasami jest  wszystko  ok.
czy potencjometr jak padnie  to na  amen?, może coś  blokować przy  silniczku/ach?
i ostatnie - czy  ASO Fiata  może  mieć  możliwość sprawdzenia ksenonów w Jaguarze? 

Jawe83

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 04, 2013, 15:06:57 pm »
No skoro "stoją" oba reflektory, to by znaczyło, że wina leży po stronie czujników poziomowania. Ciężko cokolwiek więcej Ci zasugerować, bez diagnostyki, bądź oddania czujników do jakiegoś elektronika, który by sprawdził, czy reagują prawidłowo, nic się nie wymyśli.

W X-Type'ach diagnostykę układów innych, niż silnika, przeprowadzić możesz tylko na IDS'ie (KTS też sobie nie radzi za dobrze), a wyposażone są w niego nieliczne warsztaty (oprócz ASO Ford/Jaguar oczywiście). Standardowym skanerem (typu ELM327) skomunikujesz się tylko ze sterownikiem silnika.

A może masz do kogoś blisko, od kogo mógłbyś "pożyczyć" czujniki na testy?

Artur G.

  • Gość
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2013, 08:23:54 am »
Jawe83 - dzięki serdecznie za  wyczerpująca  odpowiedź.

1. Domniemuję, że  gdyby  coś  było nie  halo przy reflektorach  to  "stanąłby jeden"? silniki  sterujące są  oddzielne?
2.  Nie  mam  za bardzo od  kogo pożyczyć czujników (w okolicy Lubartowa) krucho z x-ami, a jeśli  coś  przemknie to  nie znam właściciela.
3. Najprościej to byłoby wymienić  czujniki, najpierw na  chybił trafił jeden np. przedni  bo lepszy  dostęp, jak nadal byłyby przerwy w prawidłowym działaniu to wymieniłbym   tylny (ten jest przynitowany,  ale  dałbym  rade  ściąć  nity i na  nowo przynitować). Kwestia  celny,  czy nie  kosztują   nierozsądnie wielkie kwoty i gdzie  można takie czujniki   kupić,  jak  one się nazywają?  przejrzałem  na szybko  Allegro ale nic  nie znalazłem.

I jeszcze  jedno mnie  trapi,  gdyby przetarł  się  gdzieś przewód  elektryczny,  albo przełamał w niewidocznym miejscu,   to  raczej stanęłyby ksenony  całkowicie, chyba że się  mylę.  I za  tym pytaniem nasuwa się drugie,  czy  czujnik może raz działać a raz nie?  czy padłby  całkowicie?.

Kurcze  boje się gdzieś  dalej wyjechać, aby nocą  nie wracać ...

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Ksenony - "stanęła" samoregulacja
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 05, 2013, 08:51:29 am »
Czujnik przedni C2S5734 zamienny z numerem C2S19775, tylni C2S5736, moduł sterujący C2P2638. Wszystko po około 500zł za sztukę nowe.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996