Autor Wątek: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji  (Przeczytany 7952 razy)

noon

  • Gość
Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« dnia: Listopad 02, 2012, 16:08:08 pm »
Witam serdecznie
jest to mój pierwszy post na tym forum.
Używałem wyszukiwarki, jednak nie mogłem (być może  złe frazy wpisywałem) znaleźć tego co mnie interesuje.
Mianowicie chodzi o zbór informacji o silnikach i  skrzyniach automatycznych. Interesują mnie wady i zalety jednostek napędowych ich żywotność, to samo tyczy się automatu.
Prawdę mówiąc mam problem z rozróżnieniem x300, 350, 308 i 305 od siebie
Wyczytałem gdzieś, że silniki V8 mają problem z nietrwałymi cylindrami i ścierająca się powłoką galwanizowaną na aluminiowym silniku tzw Nikasil, co po zużyciu  powoduje brak kompresji. Czytałem również o słabym obiegu olejowym w jednej z głowic oraz nietrwałych napinaczach rozrządu.
Proszę osoby znające się na rzeczy o łopatologiczne wyjaśnienie  w jakich silnikach konkretnie występują te problemy co robić aby im zapobiegać.
Czy prawdą jest, że jaguar ma bardzo nietrwałe skrzynie automatyczne? Przejrzałem wątek techniczny i tematów o skrzyniach było niewiele..no ale  jednak wolę zapytać

Jestem zainteresowany jaguarem xj lub S type - który jest łatwiejszy i tańszy w eksploatacji i ogólnej obsłudze? Zapewne ten w lepszym stanie technicznym ale jednak chciałbym wiedzieć  ::)  staram się dbać o auto i jestem chory jeśli coś niedomaga ale z drugiej zaś strony też nie chciałbym wydawać worka pieniędzy  na to aby kapryśny wóz jeździł  stąd pytam -świadomość, wieku auta i tego, że w związku z nim może się coś już psuć mam i wiem, że trzeba zainwestować aby cieszyć się jadą bezproblemową. Moj ostatni samochód kosztował mnie mnóstwo nerwów i ni echcialbym powtórki z rozrywki ( wiem, ze nie można kupić najtańszego egzemplarza z możliwych i w kiepskim stanie, bo wówczas wydatki są murowane)
W zasadzie bardziej do gustu przypada mi stylistyka xj niż S type.
Interesują mnie modele z lat 94 - 99 jeśli chodzi o xj... dalej nie rozróżniam  o co chodzi z tą poszczególną numeracją...

W grę wchodzi jeszcze audi a8 której atutem jest napęd quattro..jak wypada jaguar w konfrontacji z a8 4.2 V8 ?

Bardzo proszę userów o wyrozumiałość i z góry dzięki za odpowiedzi na moje pytania.

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 02, 2012, 16:24:17 pm »
X350 to jest Jaguar z przedziału wiekowego 2003-2009, jest on konstrukcji aluminiowej, posiada skrzynie automatyczną zf, a także amortyzatory pneumatyczne, ściślej ujmując patrząc na ceny tych amortyzatorów, jak Mercedes W220, Audi A8 to XJ cenowo wypada najdrożej, ma on napęd tylko na tył, silniki jakie posiada to: 3.0 V6 benzyna, 3.5 V8 benzyna, 4.2 V8 benzyna, a także diesla 2.7 V6 taki sam silnik znajduje się w S-type, X308 jest poprzednikiem tego x350, Jeżeli chodzi o Audi A8 to na pewno znajdziesz więcej miejsca w niej, a i do niej jest ogromna ilość części "zamienników".
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2012, 17:58:15 pm »
Yhm teraz coś już jaśniej
Więc mnie interesują auta z przedziału wiekowego 94 - 99, tylko benzyna, żadnych diesli.
myślę, ze przedział cenowy 15 - 20 tys pln zmieszczę się w zakupie takiego auta o średnim roczniku 96 - 97?

Zajmijmy się w takim razie tylko modelami z tego przedziału cenowego i rocznikowego.
Co do a8 to jag jest nietuzinkowy, audi niestety oklepane, poza tym piękna sylwetka  jaguara to jest coś niesamowitego.
Co do napędu to nie interesują mnie w ogóle auta przednionapędowe - jeżdżę wyłącznie tylnonapędowymi ewentualnie 4x4.

poproszę jeśli to możliwe o informacje dotyczące xj z czasów 94 - 99
dziękuję

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2012, 18:25:55 pm »
W latach 1994-1997 XJ X300 wychodził z silnikiem R6 i 4 biegowy automat. Pod koniec 1997 wszedł model X308 z V8 5 biegowy automat i robili go 2003 roku.
Różnią się zderzakami, obrysówki ma zaokrąglone, grill również zaokrąglony, a najważniejsza rzecz to nowa deska rozdzielcza - ładniejsza. R6 jest tańsze w eksploatacji, V8 droższe. Do tego ludzie boją się nikasilu, napinaczy rozrządu, awarie automatów.

15-20k PLNów to trochę mało. 15 to zdecydowanie za mało, za 20 to będzie auto do dopieszczenia.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2012, 22:33:14 pm »
Hejka i witamy na JaguarForumPoland.

W podzialu do 20 tys zloty mozesz sie rozgladac nad x300. x308 zaczyna raczej od 20 tys. kszalt zewnetrzny
taki sam, inny silniki (jak pisali koledzy R6), inny ale nie gorsze wnetrzy. Dobry A8 raczej ponizej 20 tys takze
nie kupisz, wiec bedzie to kompromys. Jako posiadacz zarowno X300 (XJR) oraz Audi A8 (S8) stwierdze
ze roznica posiadanie tych modeli w Polsce: X300 po 7 lat niedotykany, Audi po 2 lat skradziony ;D

Pozatym: Audi to nowoczesny model, Kotek klasyczny. Dynamika jazda podobna, miejsce w Audi wieksze,
styl bez porownania. Na temat modeli X300/X308/S-Type znajdziesz wszelkie informacje na forum, nikasil
dotyczy poczatek produkcji x308 oraz S-Type, na to takze wszelkie informacje sa na forum.

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2012, 22:38:00 pm »
To już konkretniej
Właśnie ja się boję nikasilu bo zwykle latam po mieście i robię nieduże odcinki, więc wiadomo - niedogrzany silnik.
Automatu się obawiam, bo w bmw 7 mi padł i tyle o ile tam wymiana to nie są duże koszta to tu,  jest zdecydowanie mniej części dostępnych jak np używana skrzynia...nie jestem przekonany do naprawy, choć pewnie zależy to od serwisu, znajomy naprawiał kiedyś tiptronica i samochód średnio co 2 miesiące trafiał na gwarancji do serwisu ...
jag ma niepowtarzalną stylistykę, jest niesamowity.
20 tys do dopieszczania hmm no to  w takim razie te auta co są na allegro to w większości są do dużego dopieszczania bo tam kilka było w takich cenach, że aż trudno uwierzyć..ale skoro tak mówisz to pewnie masz rację - z tego co czytałem to forum to wiem, że jesteś uznanym fachowcem od jaga :)
np takie auto:
http://otomoto.pl/jaguar-xj-xj6-sovereign-4-0-unikat-polsk-C25386897.html
co prawda to komis więc pewnie samochód do poprawek, na opis nie ma co patrzeć
jeszcze tutaj
http://moto.allegro.pl/jaguar-xj6-daimler-4-0-benzyna-gaz-sekwencja-i2738346428.html
i tu juz droższy
http://otomoto.pl/jaguar-xj6-sovereign-ess-luxe-C20469776.html
i ten:
http://otomoto.pl/jaguar-xj-zamiana-na-mniejszy-C25358787.html
http://otomoto.pl/jaguar-xj6-x300-C26393052.html
te auta są coś warte? Ze zdjęć się nie wywróży co prawda jaki stan...
ale sporo jest w podobnych cenach

a jak z tymi skrzyniami? faktycznie takie awaryjne czy to mit. Pewnie największym problemem jest użytkowanie przez poprzednich właścicieli, traktowanie i wymiany oleju..

S type też są w śmiesznie niskich cenach i to sporo egzemplarzy ..

Pytam i męczę bo chcę dokonać dobrego wyboru, chciałbym aby było mnie stać dobrze utrzymać to auto i poradzić sobie z jakimiś kaprysami, nie chciał bym być takim użytkownikiem, jakich niestety wielu, kupują piękne auto bo ceny już są niskie ale nie stać go na utrzymanie i jeździ, a jak już się zaczyna za wiele rzeczy sypać to do sprzedaży niech ktoś inny się męczy i później ktoś trafi na taką minę i będzie ładował kasę lub podda się i sprzeda również

auto do dopieszczenia to też może być różnie rozumiane  - wiadomo, że nie spodziewam się ideału w takim roczniku

połączyłem 2 posty

Hejka i witamy na JaguarForumPoland.

W podzialu do 20 tys zloty mozesz sie rozgladac nad x300. x308 zaczyna raczej od 20 tys. kszalt zewnetrzny
taki sam, inny silniki (jak pisali koledzy R6), inny ale nie gorsze wnetrzy. Dobry A8 raczej ponizej 20 tys takze
nie kupisz, wiec bedzie to kompromys. Jako posiadacz zarowno X300 (XJR) oraz Audi A8 (S8) stwierdze
ze roznica posiadanie tych modeli w Polsce: X300 po 7 lat niedotykany, Audi po 2 lat skradziony ;D

Pozatym: Audi to nowoczesny model, Kotek klasyczny. Dynamika jazda podobna, miejsce w Audi wieksze,
styl bez porownania. Na temat modeli X300/X308/S-Type znajdziesz wszelkie informacje na forum, nikasil
dotyczy poczatek produkcji x308 oraz S-Type, na to takze wszelkie informacje sa na forum.

Witam również :)
W takim razie zagłębie się w lekturze o x300 bo widzę, ze w ten model powinienem celować, lepiej mieć starszy model zadbany i mieć na jego utrzymanie w należytym stanie niż nowszy ale płakać jak się coś zepsuje....
 Stylistyka jaguara jest niesamowita i nie ma auta, które się z nim równa
Hmm czyli nikasil mnie nie dotyczy - jak miło :)
A jak z tymi automatami w takim razie w x300 ? Awaryjność, naprawy, ewentualna dostępność używek? Widziałem troszkę na allegro w całkiem dobrych cenach.
Teraz zapytam o lpg - jak się x300 z gazem sprawuje - powiem prawdę, mam w tej chwili pierwsze auto z lpg a jest to mój 10ty samochód i przekonałem się, ze jeśli można oszczędzić to czemu nie - dobrze zamontowana i dobrej jakości instalacja sekwencyjna  umila płacenie na stacji :) zwłaszcza, ze jak mówię najwięcej jeżdżę po mieście, a szukam samochodu na co dzień , wiem, że są zwolennicy i przeciwnicy także w ten temat nie ma co zachodzić bo to indywidualne kwestie są. (ludzie bentleye zagazowują więc jaguar podpięty do lpg nikogo nie powinien już dziwić)

ok to proszę jeszcze o odp na te pytania, a ja szukam wszystkiego o x300 na forum

a, że tak zapytam jest jeszcze jedno forum o jagu JaguarClubPoland.eu, są te dwa fora jakoś powiązane czy to zupełnie inna bajka? tam próbowałem się zarejestrować ale wyskakuje jakiś błąd i nie da rady, a tu wcześniej się zarejestrowałem bez kłopotu...to tak na marginesie
pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2012, 23:14:33 pm wysłana przez Choina »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 02, 2012, 23:13:49 pm »
Pierwsza rzecz to nie piszemy posta pod własnym postem, tylko poprzez edytujemy go. Jest na to wystarczający czas.

20.000 PLNów to tak żeby cie nie zrażać, ale i tak może być ciężko.
Co do automatów to w X300 ZF 4HP24 jest nie zniszczalny, ale już 5HP24 w V8 częściej się psuje. Dlatego ceny tych automatów na allegro są takie niskie, bo nikt ich nie kupuje. X300 z manualem raczej nie kupisz, bo było ich bardzo mało. A osoby co je miały bardzo narzekały na ciężko pracujące sprzęgło. Do miasta się nie nadaje, a koszt kompletnego sprzęgła z wymianą sięga 5-6 tysi.

Co do gazu to nie ma problemu, dobrze znoszą LPG, ale koszt instalacji to gdzieś 3-4 tysiące.
Co do forum to są 2 i różnią się po kropce, net i eu. Nikt ci nie zabroni udzielać się na obu, sam wybierzesz lepsze.
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2012, 01:25:44 am »
przepraszam za nie edytowanie posta  :-wstyd
koszta instalacji znam, jeżdżę V6 ;)
Manuala nie chcę w jagu..
Jednak widzę, że może tu być więcej potrzebne pieniędzy niż zakłada mój budżet, sądziłem, że w 15 - 20 tys zł kupi się auto jezdne - być może  nie idealne ale jezdne, które przechodzi przegląd jeździ na co dzień, odpala i ma sprawne wyposażenie, jednak z tego co Panowie piszecie to sprawa wygląda nieco inaczej (oczywiście mowa o x300)
muszę to jeszcze przemyśleć, z drugiej zaś strony eksploatacja nie wydaje się być aż tak kosztowna jak się obawiałem, paliwa nie liczę obecny samochód pali 18l, a i poprzednie mniej nie paliły - więc jestem przyzwyczajony
no cóż sprawa wymaga zastanowienia i kalkulacji, bo jednak kasa na auto to jedno ale pakiet startowy to drugie trzeba mieć na oleje, filtry, świece, płyny, na jakieś drobne mankamenty jak i na poważniejsza naprawę,

Offline CiGaR

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 384
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2012, 01:32:15 am »
Najważniejsze to podejść do tego ze spokojem, kilka egzemplarzy z linków są wklejone tutaj na forum w innych działach (o ile się nie mylę), tam forumowicze opiniowali.
Jaguar:
X350 4.2 V8 2006
X-type 2.1 V6 2002
X-type 3.0 v6 2008
S-type 3.0 V6 2000

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2012, 01:34:24 am »
Ponieważ jesteś nowy i jeszcze nie zdążyłeś zapoznać się z naszym forum to zrobię wyjątek i odpowiem na twoje linki w temacie. W tym dziale piszemy techniczne sprawy, a auta oceniamy w "znalezione na ..." Zalecam przeczytać zasady umieszczania tam tematu.



Poznań / Wysogotowo

Opisywany był już na forum. Cały malowany, antena nie oryginalna, podsufitówka wisi, siedzenie kierowcy zniszczone jakby zrobił 250.000km. Zapewne kierownica wymieniona, bo nie zniszczona, a kolor Coffee podobno szybko się wycierał. Piękne wnętrze, niby jasne, ale nie brudzące. Bardzo mało gratów w tym kolorze jest, wszystko do US szło.



Miejsce nieznane internet

Również opisywany na forum.Zobacz w pozostałe przedmioty sprzedającego. Ma takiego Daimlera na części. Przypuszczam, że będzie to przeszczep. Buda z angola, wnętrze z LHD po dzwonie.



Bielsko-Biała

Słabej jakości zdjęcia, ale lewy przód malowany, grill chyba od X300 z siatexem. Coś kombinowane było z szybami przednią i tylną, ma od innego auta. Chromu na klapie nie powinno być, airbag kierowcy wymieniony na 1000%.



Warszawa

Auto użytkownika Moody81. Jest nawet temat w Jagmarkecie.Skopiuję to co napisałem. Ani to rodzynek, a i kolorystyka nie ciekawa. Przebieg duży, kierownica fatalnie obszyta, podłokietniki styrane były bo wymienione są w nie swoim kolorze. Zderzak przedni nie kompletny, grill od Sovereigna, maska bez wytłumienia może świadczyć o wypadkowości. Albo zdjęcia marnej jakości albo ja paska nie widzę na lewym boku. I najważniejsze to 2 miesięczny właściciel, dobrze to nie wróży o aucie.


Morzyczyn / Zieleniewo

Dość długo stoi wystawiony, ale wiadomo że to nie Passat. Cena też "wysoka" w odniesieniu do innych ofert. Nie widać paska na boku, a na innych zdjęciach tak jakby był, także ciężko coś powiedzieć o lakierze. Wnętrze prawidłowo zniszczone. Felgi do lakierowania, opony do wywalenia pewnie będą. Najgorszy i jeden ze starszych bieżników. Mimo że bieżnik jest to opona 8, głośna jak cholera. Miałem je na swoim Jagu. Jak założyłem zimówki to jakoś dziwnie cicho się zrobiło.

Jak widzisz 5aut i rewelacji nie ma.

Koszta użytkowania? Opony drogie, dziwny rozmiar, około 2-2.500 za nówki trzeba liczyć. Eksploatacyjne trochę wyższe niż normalne, ale litrów więcej wchodzi. Wydech drogi jest, szczególnie barany, katy i sondy. Silnik trudny do ogarnięcia, szczególnie jak nim rzuca. Rozrząd (łańcuch) z 3-4.000zł wyjdzie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 03, 2012, 01:38:29 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2012, 02:11:43 am »
Dzięki bardzo za bardzo konkretną odpowiedź
No niektóre koszta przyprawiają o zawrót głowy... dobrze, że rozrządu na łańcuchu nie wymienia się tak często jak na pasku..
Miałem w bmw7 silnik 3.0 V8, w mercedesie w 126 r6 3.0 i w 124 coupe r6 3.0 24v teraz mam V6 i powiem tak najwięcej problemów sprawiało to v6, tamte motory z tym były bezobsługowe ;)
np czujnik położenia wału oryginał kupiłem do teraźniejszej Vki i kosztował mnie 340zł, gdzieś wyczytałem, ze do jaga kosztuje bardzo podobnie

Kurczę, co do opisanych aut, to widać jak nieobeznany w marce człowiek może wpaść na minę   :o
Pytanie czy da się znaleźć egzemplarz, który nie miał żadnej kolizji, z takiego rocznika? Raczej igła w stogu siana, byle by tylko był dobrze zrobiony po stłuczce no i żeby to stłuczka była a nie naciąganie na ramie i wyjmowanie silnika z kabiny ;)

Odpowiedzi są na pewno pomocne, bo jak widać o jagach nie mam w ogóle pojęcia - myślę, że taki zakup muszę jeszcze dobrze przekalkulować i przede wszystkim zapoznać się lepiej z marką
dzięki za pomoc i pozdrawiam  :-super

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 03, 2012, 12:24:53 pm »
To co pisza tu chłopaki to prawda ale, na swoim przykładzie możesz poczytać moje posty zaczynające się od zapytania tutaj o auto do dnia dzisiejszego, nie zawsze tak jest.
Jaga kupiłem za te przykładowe 15 tys. mając świadomość że był pukniety z tylu. Nie na tyle poważnie że był wspawywany tył, wystarczyło klepanie. Za to silnik i skrzynia był w stanie bardzo dobrym, i to jest najważniejsze. Reszte elementów typu, przyciski, elektryka, czy tapicerka są do ogarnięcia i do kupienia używane za niewielkie piniądze.
Koszty eskploatacyjne uważam że są średnie i nie przerażają. I nie używam tu najtańszych zamienników, ale też i nie oryginałow, choć czasem i takie kupuje bo cena między ori a zamiennikiem nie jest duża. Drożej mnie kosztuje volvo z podobnego rocznika.
Tak więc zachęcam do poszukiwań, odpuśc sobie komisy i handlarzy, szukaj od prywatnego sprzedawcy który posiada już Jaga jakiś czas.
Najważniejsze to silnik, reszte da się ogarnąć.
Powodzenia.
xj6 4,0 Sovereign 1996

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 06, 2012, 23:02:33 pm »
Rozumiem.
Ok muszę pojechać i przejechać się samochodami, które mam an myśli i wybrać to co mi najbardziej leży, będę miał na uwadze wszystkie uwagi i wskazówki od Was Panowie.
Dzięki za pomoc
Dam znać jaka decyzja zostanie podjęta ;)
pozdrawiam

noon

  • Gość
Odp: Silnik i skrzynia xj i trochę informacji
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 10, 2012, 22:42:21 pm »
Witam.
Jednak po przeanalizowaniu wszystkich za i przeciw,
na razie rezygnuję z zakupu Jaga..
dziękuję wszystkim, którzy pomogli mi  i udzielili wyczerpujących informacji
pozdrawiam