Autor Wątek: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska  (Przeczytany 6238 razy)

Przemko

  • Gość
witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« dnia: Październik 23, 2012, 19:58:15 pm »
witam mam taki problem nie wiem co sie stało ale jag odpala mi na 2 położeniu stacyjki jak zapalą sie kontrolki i mam na p to juz odpala {i nie wyłącza rozrusznika }prosze o pomoc  :-kogutki

lysyyy

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 23, 2012, 20:11:06 pm »
Pewnie coś w stacyjce się zwarło. Trzeba rozebrać i sprawdzać.

moryc25

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 23, 2012, 20:16:49 pm »
Opóźnienie wyłączenia może być spowodowane niepoprawną pracą elektromagnesu (lekkie zatarcie rdzenia) lub bendixu. Masz rozrusznik do regeneracji albo wymiany.

tomek1212

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 23, 2012, 20:18:26 pm »
To na pewno nie jest kwestia rozrusznika, bo tam jest napięcie prosto z akumulatora, wiec w razie ewentualnej awarii elektromagnesu rozrusznik kręciłby cały czas, nawet bez kluczyka w stacyjce.

moryc25

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 23, 2012, 20:21:37 pm »
Racja, do końca nie rozumiałem pierwszego posta. Wiec stacyjka daje prąd na II zamiast na III.

lysyyy

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 23, 2012, 20:21:55 pm »
Skoro stacyjka załącza w niewłaściwym momencie, to zapewne ona jest uszkodzona... Tak jak pisałem, trzeba rozebrać i sprawdzić, co tam się zwarło. To jak przekręcasz kluczyk do kręcenia rozrusznikiem, jest na sprężynce, która powinna zaraz odbijać kluczyk do pozycji 2 i rozłączać tym samym styki rozrusznika. U Ciebie te styki, które w pozycji 2 powinny się rozłączyć, są teraz na stałe połączone.

Przemko

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2012, 20:22:51 pm »
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki  aprzed 3 rozruchem startem

Przemko

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2012, 20:26:09 pm »
       ff69    Przełącznik Drive/Neutral    Wyregulować lub wymienić przełącznik. to chodzi o stacyjke czy moze park neutral pozycjometr skrzyni

lysyyy

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 23, 2012, 20:28:56 pm »
kurcze on juz kreci na 2 połozeniu jak zapalaja sie kontrolki  aprzed 3 rozruchem startem

No przecież o tym pisałem  :-gwizd Kręci już na 2. pozycji, bo złączyło styki na 3. pozycji i nie rozłączyło ich przy powrocie do 2 pozycji.  :-gwizd

Przemko

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 23, 2012, 21:39:27 pm »
a o co chodzi ff 69 gdzie znajduje sie ten przełącznik

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 23, 2012, 21:44:39 pm »
ten "przelacznik" znajduje sie przy lewarce. jednak ff69 oznacza "crank in D or..." wiec jezeli komputer wykrywa
ze rozrusznak odtrzyma prad w pozycji lewarki inny niz "N" albo "P" to bije na alarm. w twoim przypadku nie
ma problemu z tym przelacznikiem tylko ewidentnie ze stacyjka.

Przemko

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 23, 2012, 21:59:19 pm »
miałem do wymiany pozycjometr skrzyni (skrzynia 4hp24) bo nie chciał palic na n musiałe ruszac lewarkiem aby załapał i odpałił po wymianie  odpala na 2 biegu  stacyki i ten błąd sie pokazał

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 23, 2012, 22:09:03 pm »
podaj prosze dokladny rocznik. zmieniles "pozycjometr" na nowy czy uzywany? chyba sie wkrecil jakies zwarcie gdzies.

Przemko

  • Gość
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 23, 2012, 23:04:20 pm »
ROCZNIK AUTA TO 1991. POZYCJOMETR UŻYWANY.

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: witam fuel fail 69 jaguar xj 6 4,0 1991r wersja amerykańska
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 23, 2012, 23:30:04 pm »
patrzac na schemat elektryczny problem nie moze byc przy przylaczniku "neutral park switch", jednak dziwny jest
ze akurat po wymianie tego elementu u ciebie ten problem powstal. na pierwszy rzut oka masz problem ze
stacyjka, ale malo prawdopodobnie jest ze akurat on sie zepsuje tak ty wymieniasz "P-N switcha". wiec jak dla
mnie, gdzies jest zwarcie albo "nowy" switch jest felerny.

wdgl schematu prad idzie od (16) przekaznika przez (12.1) P-N switch do (18.1) stacyjke wiec nawet jak
"nowy" P-N switch daje na staly prad to nadal stacyjka zdecyduje kiedy prad idzie do rozroznika.





caly schemat masz tu: XJ40 1991 ELECTRICAL DIAGRAM