Czesc! Mam do was pytanie odnosnie skrzyni automatycznej w jagu. Czy wystepowaly automaty 6 biegowe w 3 litrowej v6? Bo mam wrazenie jakbym mial w skrzyni 6 biegow. Nigdy na to nie zwracalem uwagi odkad kupilem auto ale teraz jakos tak bardziej sie temu przygladam. Auto normalnie zmienia biegi 1-2-3 po czym wchodzi 4 i po 1-2sekundach wchodzi tak jakby "5" ale troche mocniej nie jest to jakies szarpniecie ale jest ona bardziej wyczuwalna. po chwili wchodzi kolejny bieg wiec albo to 6 albo cos jest nie tak z 4 biegiem tak jakby wchodzil podwojnie (jakby sie nie zalaczal odpowiednio). Jak przesuwam galke manualnie z D na 4 to redukuje ladnie tak jakby o dwa biegi tzn wchodzi 4 i potem 5 to dziwne bo skoro ma blokowac do 4 to po co wchodzi 5 bieg? Czy ktos moze mi to wytlumaczyc. Ogolnie reasumujac skrzynia pracuje bardzo dobrze zadnych dziwnych zachowan nie odnotowalem. Moc jest kickdown jest. wsteczny dziala prawidlowo. auto po wrzuceniu na D delikatnie sie toczy czyli niby wszystko dziala jak nalezy. rozpedzanie auta jest bardzo plynne przy duzym przyspieszeniu tego nawet nie zauwazam tego "podwojnego" biegu
![:P](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/tongue.gif)
mozna to dostrzec przy spokojnej jezdzie. Dodam ze poprzedni wlasciciel wymienial sterownik skrzyni jakos 2-3 miesiace przed moim kupnem auta. Moze tam cos sknocili? zla adaptacja?
PołączonoMoze podczas zmiany z 3 na 4 wystepuje slizganie biegu i wchodzi on dopoiero po przekroczeniu 2 tys obrotow? Nie wiem jak to sprawdzic... Sprawdzalem jeszcze dzisaij i redukcja z najwyzszego na jeden bieg nizej jest Ok. Niby wsyzstko wydaje sie ok tylko to dziwne przejscie z 3-4. wchodzi niby ten 4 bieg dochodzi do 2-2,5 tys obrotow i wskakuje mocniej bieg wyzej obroty wtedy sa 1,5 tys dochodze do 2,5-3 tys. i potem jeszcze jeden. przy dynamicznej jezdzie nie czuc nic. wyszstko wchodzi plynnie tylko jakby bylo 6 biegow
![;)](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/wink.gif)
ktos moze mi to wyjasnic? dziwna sprawa
PołączonoPowrócilem do tematu bo do tej pory jeszcze sie tym nie zajalem. Kolejna ciekawostka jest to ze przy ostatnich mrozach (-5,-10) jadac samochodem na zimnej nie rozgrzanej jeszcze skrzyni wszystko bylo super. normalnie wchodza 1,2,3,4,5. Ta czworka dziwnie sie zalacza jakby dwa razy po rozgrzaniu skrzyni. Jakies pomysle?
![:)](https://jaguarclubpoland.net/forum/Smileys/classic/smiley.gif)