Witam.
Ponieważ nie ma w całości tematu poświęconego X300 i wymianie oleju w skrzyni i moście, chciałbym pozbierąć waszą wiedzę i doświdczenia w tym temacie.
Zresztą sam jestem przed wymianą i mi też się to przyda.
Skrzynie automatyczna w 4.0 l. mamy ZF 4 HP 24
olej do niej to Esso/mobil ATF LT 71141.
Ilość jaka jest potrzebna do wymiany to według różnych źródeł to około 5 litrów.
(czy nie za mało?)
Wymiana razem z filtrem oleju i kompletem uszczelek.
Tylne mosty występują dwa rodzaje ze szperą i bez, ale mimo to oleje jakie są zalecane do uzupełnienia są takie same. Producent nie przewiduje wymiany. Choć wydaje mi się że do mostu ze szperą powinien być inny olej niż do zwykłej. Pewnie jakiś LS. By rozpoznać most ze szperą można szukać oznaczenia na tylnym moście (ale nie wiem gdzie) albo na podnośniku, na N, zakręcić kołem. Ze szpera krecą sie oba w tą samą strone, bez w przeciwną.
np.
castrol epx 90, 75 w 90, lub 75 w 140.
Pojemność około 2,1 l.
Dopiszcie swoje uwagi w tym temacie jeśli już przerabialiście wymiane.
Z wrażenia napisałem temat nie w tym dziale
, proszę by moderator przeniósł do własciwego.