Ja również doradzał bym Ci ten 3,0l.
Ten 2,5l palił będzie tyle samo co ten 3,0 albo i więcej a dynamika będzie gorsza.
Nie zapominaj że s-type waży ok 1700 kg. Co do kosztów związanych z naprawami i eksploatacją to czy to 2,5 czy 3,0 nie ma różnicy, natomiast 4,0 jest już nieco droższy w eksploatacji ale i zapewnia lepszą dynamikę.
Ja mam 3,0 na manualu i zapewnia on całkiem przyzwoite i ponad przeciętne osiągi (przyspieszenie, elastyczność), ale niestety w moim odczuciu ,,tyłka nie urywa"... właśnie dlatego że lekki nie jest...
Jak bym kupował teraz S-type to zdecydował bym się na 4,2 v8 (298KM) albo 4,2 v8 R (395KM)... tylko jak dla mnie te modele mają jeden minus - automat... jakoś osobiście nie mogę się przekonać, ale może kiedyś się przełamię...
S-type powyżej 3,0 wychodziły tylko na automacie.