Autor Wątek: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu  (Przeczytany 6346 razy)

bakielita

  • Gość
Witam ,
Nie moge odpowietrzyc ukladu obawiam sie najgorszego, reakcja ktora opisze nie jest latwa do zrozumienia przynajmniej dla mnie.
Wymienilem zbirniczek , zalalem plynem chlodniczym i czekalem z otwartym korkiem do zbiorniczka na efekt odpowietrzenia , pojawialy sie raz na jakis czas bomble pychane przez najgrubsza rurke do zbiorniczka. Poziom w zbiorniku wyrownawczym podnosi sie i opada , temperatura wzrosla do momentu odpalenia sie wentylatora , myslalem ze po sprawie , a jednak nie.
przynaciskaniu gazu widze jak plyn jest zaciagany i sie zmiejsza stan w zbiorniku wyrownawczym , a jak odpuszczam gaz ply wraca w takim stopniu ze jest wyplowany na zewnatrz.
A jak zakrece korek i sie przjade odrazu zaczyna sie podnosic temperatura i nie wiem o co chodzi , wentylatory chodza caly czas praktycznie po wlaczeniu za pierwszym razem.
Sprawdzalem w plynie nie ma oleju ani benzyny i w oleju nie ma pynu ani wody , mam nadzieje ze to nie uszczelka pod glowica , w pracy silnika nie ma zmian , nie dymi z rury etc.

Co to moze byc?

lysyyy

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 14, 2012, 18:10:51 pm »
To, że poziom opada jak dodasz gazu a potem się podnosi to normalne. Jak wysoko ta temperatura się podnosi?
Na ciepłym silniku dolej płynu na maksa i wtedy zakręć korek i się przejedź spokojnie. Powinno się odpowietrzyć samo...Po jeździe sprawdź jeszcze raz poziom płynu DELIKATNIE I POWOLI odkręcając korek.

BlackV6

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 14, 2012, 18:15:46 pm »
pamiętaj że korek jest z tzw. wentylem odpowietrzającym ,powodzenia w odkręcaniu  :-hehe

lysyyy

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 14, 2012, 18:19:01 pm »
Jeśli wszystko jest w porządku z głowicą i nie pompuje ciśnienia do układu chłodzenia, to przez chwilę posyczy i nie będzie fajerweków. Jeśli natomiast ciśnienie będzie bardzo długo schodzić, to trzeba sprawdzić, czy korek jest dobry - najlepiej wsadzić inny i sprawdzić czy będzie lepiej. Odkręcać jest najlepiej przez jakąś szmatkę itp.

bakielita

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 14, 2012, 20:45:13 pm »
Temperatura sie podnosi praktycznie pewnie do momentu wrzenia ale nie doprpwadzam do takiego momentu , wylaczam silnik ale zaczelo sie to tak ze na autostradzie temperatura doszla do momentu ze zapalila mi sie czerwona lampka temperatury wody. Ale sie niezagotowalo szybko zjechalem , otworzylem nagrzewnice , zestudzilem go potem dolalem wody na stacji benzynowe.
Nie dojechalem do domu jak znowu mi sie zaczelo to samo , temperatura sie zaczela podnosic w szybkim tempie. JEst definitywnie zapowietrzony na maksa , ale mam wrazenie jakby te powietrze bylo wpychane do zbiorniczka przez prace silnika ,

lysyyy

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 14, 2012, 21:16:54 pm »
No to niedobrze to wygląda... Rozgrzej silnik, otwórz zbiornik wyrównawczy i niech ktoś doda gazu, przynajmniej 2tys. obrotów i niech go tak trzyma. Ty w tym czasie obserwuj, czy nie będzie wtłaczało pełno bąbelków do zbiorniczka. Może być padnięta uszczelka pod głowicą, ale może też masz gdzieś nieszczelność zaraz przed pompą, gdzie zasysa powietrze...?

bakielita

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 15, 2012, 11:43:23 am »
Jest taka mozliwosc ze gdzies jest nieszczelny , przy wymianie swiec , tzreba bylo zdjac kolektor ssacy i jedna ze srub ma zerwany gwint od kolektora ssacego.
Nie wiem czy to moze byc to ale chyba wolalbym zeby tak , wlasnie jest taka reakcja ,cisnac gaz pompujepowietrze do zbiornika i to na goracym silniku tylko taki jest obiaw.
Teraz mam za zadanie znalezienia kogos w Londynie kto moze wymieic mi wkladke gwintu w aluminiowej glowicy , na cale szczscie jest to najbardzien dostepna sruba , jest duzo miejsca i nie trzeba wyciagac glowicy. W Polsce problemu by nie bylo 20 lat temu sam takie wkladki wkrecalem i reperowalem gwint , rzecz do zrobienia w takim razie ale gdzie?

lysyyy

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 15, 2012, 12:34:23 pm »
Nie, nie... Ja pisałem o nieszczelności układu chłodzenia. A to o czym piszesz - to nieszczelność układu dolotowego silnika, czyli tzw. lewe powietrze. To akurat może powodować nierówne obroty na biegu jałowym, brak pełnej mocy przy przyspieszaniu i zwiększone zużycie paliwa... Ale u Ciebie jest sprawa układu chłodzenia. Ja bym zaczął od sprawdzenia samego korka w zbiorniku wyrównawczym, po prostu wsadź jakiś, który jest na pewno dobry. Jeśli to nie korek, to trzeba szukać objawów wydmuchanej uszczelki pod głowicą - pompowanie ciśnienia do układu w postaci bąbelków spalin, ślady oleju w płynie chłodzącym (choć to nie reguła!) czy też ślady piany w oleju (też nie zawsze!).

bakielita

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2012, 15:44:26 pm »
Witam dzieki za chec pomocy.
Nie mam zadnych plynow zmieszanych ze soba , i silnik ma moc ta sama , nie ma dymienia z rury nic sie nie dzieje ,poza grzaniem sie ukladu , wentylatory chodza jak szalone , wyja na najwyzszym trybie , wiem ze na bank jest zapowietrzony , sasiad twierdzi to samo ale nie moge go odpowietrzyc , sprawa korka zamowilem 2 dni temu moze jutro dojdzie albo jescze dzisiaj pozniej. Nie wiem o co chodzi z korkiem , ale mozliwe ze stary jest uszkodzony , nowy zbiorniczek przyszedl bez korka uzywam stary.
Wstrzymam sie do momentu przyjscia korka mam nadzieje ze to korek ,aleszczerze watpie . POdejrzewam ze pomimo nie mieszania sie plynow , nie dymienia z rury i nie utracy mocy silnika , uszczelka pod glowica w dziwny sposob zakonczyla swoj zywot. Co ciagnie za soba zycie mojego Kota. Moze jest ktos w Londynie kto moze mi pomoc manualnie?
Service Jaguara to pomylka , za wymiane sondy lambda kiedys mnie chciali skasowac £580 , komedia zrobilem to w 10minut sam wydalem £80 na czujnik i klucz nasadowy dlugi.
Ma ktos jakis jescze pomysl bo pomalu wariuje , Kocham mojego Kociambra.
A moze ubezpieczenie pokrywa naprawe ? jest to mozliwe?

lysyyy

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2012, 16:49:34 pm »
Jak najbardziej może to być wina korka! Także wymień i daj znać  :-V

bakielita

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2012, 17:51:16 pm »
ok dzieki dam zanc

bakielita

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 19, 2012, 15:22:27 pm »
Przyszedl korek , wymienilem i jest to samo , zle znlazlem przyczyne zapowietrzania ukladu na 99% , nie widzialem tego wczesniej ,bo nie wpadlem na pomysl, zeby sie pozbyc termstatu  pomyslalem ze moze nie otwiera sie do konca . Ale nie moglem go znalezc , okazalo sie ze jest z przedniej czesci silnika pod boxem filtra powietrza , i co sie okazalo ?
Wywalilo mi uszczelke spod termostatu , tamtedy zasysal powietrze jak sie zagrzal , a zawzieczam to swojemu Tacie , ktory wpadl na pomysl zdemontowania termostatu.
a teraz jaja jak berety nie moge znalezc uszczelki pod termostat , albo cos zle wpisuje

BlackV6

  • Gość
Odp: Pomocy , wymienilem zbiorniczek wyrownawczy i nie moge odpowietrzyc ukladu
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 19, 2012, 21:09:19 pm »
Termostat jest jednym z bardziej awaryjnym elementem iksa więc lepiej kup cały termostat i nie baw się w uszczelki ,nie jest drogi a pozwoli spokojnie spać  :)