Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Daimler XJ 40 Automat 89r.

(1/4) > >>

MPN120:
Witam

Jak już się chwaliłem zostaję posiadaczem Daimlera XJ 40 z 1989r. ale autko ma parę bolączek :(
Auto stało prawie trzy lata i jest trochę do zrobienia i na dzień dobry odkryłem kilka rzeczy.
Jeździłem wczoraj autem i zauważyłem że skrzynia biegów szarpie a dokładnie po ruszeniu każdy bieg wchodzi z szarpnięciem i
mam obawy czy to kwestia starego oleju czy skrzynia do wymiany  ??????
Kolejna kwestia jest taka że odniosłem wrażenie że auto za bardzo ciągnie na poszczególnych biegach,a dokładnie mówiąc to jak jechałem i wyrównałem obroty gazem to bieg wchodzi przy 3 tys. obrotów czy to normalne ??????

Mam nadzieję że to nie skrzynia,pozdrawiam.

MPN120:
Co tam koledzy nikt nic mi nie podpowie bo mam lęki że na dzień dobry skrzynia out :(

BlackV6:
Jak już szarpie to jest po tzw ptakach , i tak będziesz musiał ją wyciągnąć i przejrzeć, możesz spróbować wymienić olej filtr jeśli tam jest i zobaczysz jak będzie ,jak nic nie pomoże ściągaj na stół i tyle , nic więcej z automatem nie wymyślisz

MPN120:
Dzięki za odpowiedź mi też tak się wydawało że olej ma mało wspólnego z tym szarpaniem,najtańsza opcja to tylko chyba wymiana na nową,używaną z alledrogo.
Patrzyłem na ceny to średni koszt skrzyni to 800-1000 zł. to chyba lepiej kupić bo gdzie znajdę speca to raz a dwa gdzie dostanę podzespoły do skrzyni biegów Jaga.
Już kiedyś temat naprawy skrzyni przerabiałem jak padła mi choinka i koszt zakupu choinki był 5100zł. a skrzyni 2500zł.

Pozdrawiam

tomek1212:
Napisz jaki masz motor, bo przy 4,0 były skrzynie 4hp24, a przy 3,2 4hp22. Różnica w budowie jest dośc znaczna, a zwłaszcza w sterowaniu.
Obie skrzynie są bardzo popularne i z częściami nie powinno być problemu, aczkolwiek i tak wymiana na używaną wyjdzie najtaniej.

Proponowałbym na sam początek popatrzeć na poziom oleju i powąchać, czy nie czuć spalenizną.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej