Autor Wątek: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie  (Przeczytany 6377 razy)

pietrakowski1

  • Gość
Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« dnia: Lipiec 24, 2012, 23:56:48 pm »
Cześć wszystkim mam kotka s type 1999 od trzech tygodni i powiem jedno super autko poprostu koteczek sliczny,
od tygodnia takie cos mi sie porobiło ze jak jade i silnik jest zimny to jest ok, ale jak się zagrzeje to mi szarpie, byłem u swojego mechanika wymienił mi cewki i świece wszystkie, jest nowy olej ale to szarpanie zostało, jak myślicie co to jest? dodam ze mam instalacje gazową i szarpanie jest tak samo na bp jak i na lpg, a i jeszcze jedno komputer zero błędów. jakby mi ktoś cos doradził to by było miło.
ja tu u was na forum poczytalem o tym szarpaniu ale u mnie żadna z tych przyczyn, świece nowe, cewki, lewo powietrze sprawdzone.

 :- pojecia

Offline MATriX335

  • Zboczeniec Klubowy
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 859
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 25, 2012, 00:18:40 am »
Z tego co wyczytałem na forum, możesz posprawdzać jeszcze takie rzeczy jak przepływomierz, czujnik położenia wału, czujniki od zmiennych faz rozrządu i może sondy lambda.
XJ40 1988 3.6l
S-Type 2000 3.0l

rodger

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 25, 2012, 10:49:54 am »
cewki zostały wymienione na nowe, czy używane???

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 25, 2012, 13:29:48 pm »
dzięki za nowe pomysły niebawem sprawdzę nowe opcje
cewki sa nowe

radek-jaguar

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 25, 2012, 13:36:05 pm »
Odczytałeś błedy z komputera?

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 25, 2012, 16:51:18 pm »
badanie na kompie nic nie pokazało żadnych błędów

jakby jakiś bład wyskoczył to przynajmniej coś by było wiadomo a tu nic.


a tak myśle czy to może być jakies przebicie? np. gdzieś na lampie, reflektorze, czy jakieś inne,

choć jakby to było przebicie to byłoby cały czas a nie tylko na ciepłym silniku , jak mysicie?

I jeszcze jedno znalazłem taka część w bagarzniku, zrobiłem temu foto

jak myślicie to ma związek? co to zaczęść?



http://fotoo.pl/show.php/319864_1-2-.jpg.html

http://fotoo.pl/show.php/319865_1.jpg.html
http://fotoo.pl/show.php/319868_1-3-.jpg.html

Offline Zdrapciooh

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 440
  • S-Type 2004 2.7 Diesel Sport
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 25, 2012, 17:08:47 pm »
O ile mi wiadomo, to ta część, to czujnik deszczu i chyba (u siebie nie posiadam) powinien być zamontowany nad wewnętrznym lusterkiem.
Jest: XF 2015 2.0t Luxury
By³: S-Type 2.7d Sport

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 25, 2012, 23:38:12 pm »
faktycznie poszperałem i to chyba faktycznie czujnik deszczu.

a jeszcze wracając do tematu zasadniczego, mam takie odczucie ze jak jest ciepły to jest odrobinke zmulony, mniej zrywny.

a może ktoś wie jakie obroty powinien miec kotek jak idzie na biegu jałowym /luz/????


Intruz

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 26, 2012, 11:26:41 am »
700-800 obr/min

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 28, 2012, 13:31:19 pm »
witam wszystkich, mam nowe wiadomości w tym temacie
otóż wczoraj sporo jeżdziłem kotkiem i pojawiało mi sie to szarpanie (czkawka) w pewnym momęcie to się bardzo nasiliło dodałem gazu i pojawiła sie kontrolka taki pomarańczowy/ zółty jakby silniczek poświecił się z około 3 minuty i zgasł i tu teraz taka kwestia czy mam racje że takie cos będzie zapisane w komputerku, ze teraz jak podłączy się kota w serwisie to wyskoczy błąd?  i bedzie teraz wiadomo co jest przyczyną szarpania?

dziś mamy sobote wiec juz nic w tym temacie nie podziałam ale w przyszłym tygodniu skocze do mechanika.
licze że wreszcie się dowiem co jest przyczyną szarpania.

Offline tomasz

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 626
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 28, 2012, 14:54:43 pm »
po podlaczeniu skanera OBD powinien zczytac blad , ktory byk przyczyna zapalenia sie kontrolki

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 29, 2012, 11:21:05 am »
Słuchajcie tak sobie pomyslałem a jakbym sam sobie taki błąd sprawdził?
kota skanowałem juz 2 razy każdy raz po 100zł /u mechanika/, a jkabym kupił sobie cos takiego
http://allegro.pl/skaner-do-wszystkich-obd-1996-2004-jak-elm-327-i2522443133.html

to może sam bym sprawdził i zaoszczedził, co o tym myslicie?

ten skaner z linku podanego prze mnie wyżej  pasował by do kota?
ja mam 99 rok
to pod względem rocznik powinien pasować ale czy ta złączka jest ok.
prosze jak ktoś się zna na tym to niech napisze

pozdrawiam

hermann

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 31, 2012, 13:07:23 pm »
ja mam cos podobnego jade jutro do serwisu jaguara
to wszystko się dowiem

 :-A :-kogutki

hermann

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 03, 2012, 21:54:40 pm »
moja rada taka jedź do serwisu jaguar lub znajdź dobrego fachowca, badanie komputerowe, badaniu komputerowemu nie równe.

pietrakowski1

  • Gość
Odp: Jak zimny to ok jak ciepły to szarpie
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 19, 2012, 22:18:18 pm »
pozdrowinia dla miłośników kotków, przepraszam, że nie pisałem ale nic nowego  w temacie nie było, a teraz juz jest, a wiec tak pojechałem do mechanika kot pod komputer i wyskoczył błąd wypadanie zapłonu cylinder 2 /identycznie jak w poście opisanym przez hermann /więc umówiłem się na naprawę /czekając na cześci zamówione, na nowe uszczelki kolektora cewki i świece/ postanowiłem je wymienić poniewa uznałem ze trafił mi się budel i wymienie wszystko dla jasności/ no i czekałem na zamówienie i tak z ciekawości, a posiadam jedną cewkę "zapasową" wstawiłem ja w cylinder numer 2 bazujac na zdjęciu znalezionym w sieci, potem tu na forum okazało się ze to nie cylinder 2 ale 5 a najlepsze jest to że około tygodnie jezdziłem z tą wymieniona jedną cewką/ta środkowa pod plastikiem z napisej Jaguar/ i szarpanie znikło obroty takie jak być powinny, bardzo się ucieszyłem tylko pomyślałem ze nie potrzebnie zamawiałem te części. Po około tygodniu pojawiło się szarpanie auto zaczeło gasnac na niskich obrotach a chwilami na biegu jałowym /luz/ potrafiło wyciągnac samo z siebie 2 tyś obrotów.