Autor Wątek: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....  (Przeczytany 14654 razy)

REKIN-M5

  • Gość
JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« dnia: Lipiec 15, 2012, 12:13:40 pm »
 :-kogutki PANOWIE I PANIE ...mam problem.`po malym patrolowaniu okloicy (Londyn) swoim kotkiem.. zaparkowalem go pod domem...zadnych absolutnie zadnych problemow..rano wstaje do odpalenia a tam jak codzien  wszystkie kontrolki zaswiecily, kilka pisniec komp.pokladowego i ....no i nic nie zapalil ...nie zakrecil  kompletnie glucho zero reakcji na rozrusznik ...sprubowalem jeszcze raz wcisnolem pedal hamulca i chcialem ruszyc biegami (automat)...i wogule nie moge zmienic pozycji ...auto jest na P (park) nie dziala kompletnie prawie nic ...swiatla ,wycieraczki ,kierunki....gra radio ;-/ a nad radiem pojawil sie na wyswietlaczu od temperatury i nadmuchu ,,Er'' sprawa jest goraca bo musze przestawic samochod ...jako ze mieszkam w londynie  a tutaj z parkingiem przelewek niema  wiec musze go choc przepchac i przestawic  ale nawet tego sie nieda bo zostal na ,,P'' pomocy co moze byc ....oczyscilem wszystkie bezpieczniki (pod maska lewe i prawej komory przud,pod tylnym fotele lewe i prawe strone,oraz bagaznik kolo akumulatora ...podlaczylem inna baterie ....nic ...odlaczylem na 12 godzin calkowicie prad i zostawilem go ...nic zero...a przeciez karmilem go tak dobrze...czekam na wasze sugestie ,,,przepraszam za wszystkie znaki ort.oraz interp. pisownie ale mam angielski wynalazek komp.ktury jest hyba bardziej toporny na ustawienia niz muj kot .pozdrawiam...acha w te noc tak lalo  jak nigdy....ale nigdzie nie znalazlem choc gram wody....pisze bo byc moze to jakis znak...czuly punkt ...

Sebastian X

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:01:53 pm »
Bateria pełna?

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:03:52 pm »
Tak ,,,dodatkowo zalozylem teraz nowa,na sprawdzenie ,hoc ,,stara'' miala 4 miesiace...i dalej nic

seba_xj

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:10:52 pm »
Na dzieńdobry sprawdź czujnik uderzeniowy (Inertia). Słychać "kliknięcie" elektromagnesu odblokowującego dźwignię?

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:21:12 pm »
wlasnie jego nie slychac...gdzie on jest ten czujnik..ew. jego  przekaznik ..bo pamietam zawsze gdy nacisnolem pedal hamulca to wyczuwalne wrecz bylo na dloni uderzenie tego  elektomagnesu\czujnika...a teraz martwo

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:38:43 pm »
Inertia switch jest po prawej strony, za pedalami.



Jezeli nie slychac elektromagnez, odkrec pokrycie otworu odblokujacego, wsadz tam klucz
i lewarke sie odblokuje. sprawdz czy startuje w poz. N.



Tu mas cala liste mozliwych przyczyn: http://jimbutterworth.co.uk/8jagstart.htm

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 15, 2012, 13:51:11 pm »
kolega z RAC  cos jak ADAC w niemczech juz wlaniedziala  i odblokowal manetke...ale po powrocie na p nadal blokuje....
auto nie odpala nawet na N neutral....podlaczyl se pod bezzpiecznik  rozrusznika i wywolal szyuzne krecenie  silikiem ale nawet na zaplonie  nie odpala....czyli moge go na chwilke obecna przepchnac problem z odpaleniem pozostal nadal...

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 15, 2012, 15:33:01 pm »
auto nie odpala nadal ..ale problem byl  taki ....wyladowala sie bateria pilota i po wlozeniu nowych otwarciu i zamknieciu auta z pilota ...po wlozeniu kluczyka w stacyjke  blokada lewarka bieguw zwalnia sie juz sama i slychac harakterystyczne klikniecie przy lewarku....wycieraczki i cala reszta dziala..ale silnik nadal nie kreci...jedynie kreci na krutko ,po zmostkowaniu wtyczki  rozrusznika  z bezpiecznikiem...wiem troche to lipne ale chcielismy zobaczyc gdzie lezy problem...i nic to nie dalo, nie odpala...///gdzie problem..???/// zglupialem ....zreszta kolega z RAC rownierz...dziwne troche jest to ze te baterie padly mi ok 1,5 miesiaca temu  byly slabe.,ale auto normalnie otwieralo sie i zapalalo z kluczyka...teraz baterie nowe..ale ..no wlasnie nie pali....

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #8 dnia: Lipiec 15, 2012, 15:54:05 pm »
Sprawdziliscie Inertia? Kolega podlaczyl skaner/komp? Jakie bledy?

Bateria w pilocie nie ma nic do imobilizera, ten jest sterowany przez transpondera w klucz
(sproboj odpalic innym kluczem), jakie sa komunikaty na desce?

Mozliwy ze "linear switch" przy lewarke nie daje sygnal, rusz delikatnie lewarke i zobacz
czy ewenutalnie zlapie kontakt.

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #9 dnia: Lipiec 15, 2012, 16:12:45 pm »
no wlasnie podejrzewamy kluczyk,mam dwa ale tylko jeden to matka bo tylko z niego moglem zapalic auto,teraz wychodzi na to ze klucz chyba siadl ewentualnie w jakis sposub zgubil program..niewiem juz sam...czy mozna  w jakis inny sposub zaprogramowac kluczyk ewent zeby zgubic/rozprogramoac w jakis sposob...kompa nie mamy poniewarz kolega jest juz po  godzinach pracy i wtedy jest wylogowany i nic nie moze zrobic na kompie.....
na jedynie wyswietla mi na panelu od nawiewu i temperaturyotoczenia   ,,Er'' nic wiecej....

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #10 dnia: Lipiec 15, 2012, 16:18:49 pm »
Transpondera w klucz programujesz w ASO (ale u baaaardzo dobrego klucziarza), to tego trzeba odpowiedni sprzet.

Oprocz blednego transpondera takze problem moze byc w stacyjke, warto sprawdzic.

Cytuj
The immobiliser system (from Steve, Jags on Gas - several posts August 2011 and December 2011)

The Immobiliser system elements are the key mounted chip, the security module mounted inside the NSR (LHS) wing, the exciter ring around the ignition barrel, the ECU (RHS kick panel) and all the wiring in between.

The chip in the key has no power of its own (batteries are not used in the key) so the chip must be powered up to reveal its code by EMF coming off the exciter ring, just like a chip placed under the skin of a pet Dog. The key chip has a unique and non-erasable code which is registered in the security module during set up.

If the chip is not registered to the security module (or the record has been lost) when an attempt to crank is made, the engine will be immobilised.

The immobiliser system is quite seperate to the key fob operated alarm system. Flat batteries in the key fob cannot result in loss of chip registration over minutes, days or weeks as the memory of the unique key / chip code is held within the security module. This module has a CMOS battery for memory retention although all can be lost if the car's battery is flat or disconected for very long (indeterminate) periods.

To find out if a car is immobilised, perform this check

Turn ignition on but do not crank the engine. Observe the orange 'check engine' light in the bottom left corner of the instrument pod. If that light goes out, the car is immobilsed, at least by the starter not cranking the engine if you try to start it.

The fact that other systems like wipers, lights, windows etc. will still work can confuse the issue. The fact that they are working means nothing at all. The engine alone is immobilised.

*Apparently cars built for the U.S. market do not have this immobiliser system.

The most important thing to understand by far is that the immobiliser operates (or does not operate) a disablement system within the ECU. Imagine it as simply switching a wire. The reason for my seperation of the two systems using two different labels is that the car's engine can be disabled even though the immobiliser system is working and the chip-in-key has been accepted.

Immobilisation = Disablement, although Disablement can occur without Immobilisation.

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #11 dnia: Lipiec 15, 2012, 16:20:26 pm »
lewarkiem ruszalismy nawet przy prubie zapalenia delikatnie nim ruszalem nic na sile...i w pozycji P  oraz N i nic .Teraz tylko dotkniesz pedalu hamulca i idrazu zwalnia  lewarek ..ale stalosie to dopiero po otwarciu z pilota ...z kluczyka kompletnie nie reaguje nawet  immobilajzer,czy blokada...poniewarz tylko otwieram auto ...a czerwona dioda sygnalizujaca  zamkniete auto  swieci dalej(dioda na guziku zamkniete od srodka na  desce nad  radiem...i dlatego sadzimy ze to chyba immo w kluczyku...hyba....szukamy dalej...wszelkie wskazowki bezccenen .....dziekuje z gory za pomoc

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #12 dnia: Lipiec 15, 2012, 16:30:26 pm »
niech Ci pan z RAC sprawdzi stan akumulatora, czy nie zalało silnika, kurcze nie wiem :- pojecia
Nie masz w RAC takiej opcji, że jeśli to nie pomoże, to biora samochód na lawete do jakiegoś warsztatu, i tam pokrywają koszty napraw do 500funtów? W AA miałem...
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #13 dnia: Lipiec 15, 2012, 16:48:49 pm »
Tutaj to kolega i nie dzwonilem przez office tylko prywatne ,zreszta menadzer z tej firmy terz juz byl (kolega)i muwi ze musial bym byc ok 1mili od domu wtedy taka opcja jest wiec musial bym go specjalnie odcholowac mile...narazie szukam ...Aku. jest nowe bosch wlasnie z rac testery poszly w ruch juz od raana tylko najwaznieszego nie robilem nie skanowalem go ..bo nie mam czym...pewno wiele by sie wyjasnilo  zaraz ide sprawdzic stacyjke...moze tam tkwi problem

REKIN-M5

  • Gość
Odp: JAGUAR XJ SPORT R6 3.2 96r ZACHOROWAL ..POMOCY....
« Odpowiedź #14 dnia: Lipiec 15, 2012, 19:40:50 pm »
wiec wstepnie ,,na sucho ''bez podlaczania kompa...wiemy ze immo blokuje  silnik w jakikolwiek sposb ....kluczyk nie moze odloczyc immobilaisera..paliwo dochodzi na listwe,,,co do iskry nie jestesmy pewni...ale na zaplonie i sztucznym kreceniu rozrusznikiem auto nie zapala, nawet po wtrysnieciu specyfiku easy start...martwe...wiemy jednak dzieki bardzo cennym wskazowka
kogutki ze silnik jest blokowany przez immo po przekreceniu kluczyka zapalaja sie wrzystkie kontrolki po czym gasna poza akumulatorem i poduszka-ta swiecila od kilku tyg.(wilgoc)..a wyrzej wspomniana kontrolka ,,chcec engin'' gasnie jeszcze przed pruba uruchomienia silnika...a powinna gasnac w momencie tuz po  uruchomieniu go...mamy podejrzenia do kluczyka ewent ....samego immobilajsera...ale dalej niechce mi sie w to wierzyc  ze tak nagle,bez wiekszych przyczyny...A przedwczesnie wylaczajaca sie kontrolka check engin mowi wprost o nie aktywacji immo...
Dziwnym pozostaje fakt iz ok miesiaca otwieralem i zamykalem auto z kluczyka oraz przed sama awaria niebylo zadnych sygnalow czy oznak....czegokolwiek teraz auto nadal otwieram ale kontrolka na wlaczniku symbolizujaca zamkniecie auta znajdujaca w zaraz nad radiem pulsuje nadal czy auto zamkniete czy otwarte z kluczyka,a manetka zmiany biegow pozostaje unieruchomiona na P...a z pilota natomiast  odlacza blokade skrzyni biegow normalnie i swiateelko  na zamkniete auto gasnie ...lecz system nadal blokuje i nie idzie zakrecic rozrusznikiem...to takie male spostrzezenie jakie dopatrzylismy sie zaleznosc miedzy pilotem a kluczykiem