Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

pomoc w prawidłowej diagnozie usterki

(1/3) > >>

Oldmobil:
Siemacie. Sierściuch mojej zony coś niedomaga, ale jak to w życiu - u dentysty ząb przestaje boleć. Kiedy ja wsiadam za kółko wszystko jest ok. Samochód to XJ40, 1991 rok, silnik 3,2.
1. Przedwczoraj żona wróciła z pracy i stwierdziła, że w drodze do domu samochód był lekko mułowaty. - moja interpretacja - brak objawów, brak reakcji :)
Wczoraj ta sama sytuacja, dodatkowo check engine. - zainrygowany sprawdziłem wszystkie płyny, przy okazji zerknąłem na kablomanię sondy i sprawdzilem błąd "FUEL FALI 23" Po jakimś czasie udałem się na przejażdżkę, check się nie zapalił a samochód chodził w porządku. - brak objawów, brak reakcji....
Dziś w drodze do pracy telefon, że wózek jedzie coraz słabiej. ...
Nie ukrywam, że jestem poważnie zaniepokojony...
Fuel Fail to może być sonda, może być temperature sender unit, do tych objawów dołożyłbym profilaktycznie przepływomierz...
Mam nadzieję, że dojedzie do domu... a przy okazji wynika, że wczoraj na przejażdżce chodził dobrze bo może spadła temperatura układu chłodzenia ... (temperature sender unit)
2. Zmuszony byłem wymienić chłodnicę. moja stara chłodnica nie posiadała żadnego czujnika, zero jakiejkolwiek elektryki. W samochodzie, przy dole chłodnicy natomiast jest wtyczka do czegoś.
Nowa chłodnica ma czujnik i jakieś gniazdo. Kolory kabli między tym co na chłodnicy a tym co na samochodzie zgadzają się (chyba biało-zielony i jeszcze jeden.)
Pytanie 2, łączyć te kable/wtyczki czy to zbędna rzecz. Od czego to jest ? Wentylator jest na wiskozie, nie elektryczny.

Dziękuję i pozdrawiam

romek:
Fuel Fail 23 to zbyt bogata mieszanka http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,155.0.html

Oldmobil:
To wiem, tylko jaki to ma związek z mułowatością wraz ze wzrostem temperatury ???
 IMO jeśli temperature sender unit jest uwalony to skutkuje to złym składem mieszanki, dlatego sonda wywala błąd.
Albo ...
sonda jest uwalona i j.w. - zły skład mieszanki i mułowatość
Mylę się? Jesli tak to skorygujcie.

katar83:
Jesli jest to w dolnym  rogu chlodnicy to jest to czujnik temp i jest od wlaczania elektrycznego wentylatora. Nie potrzebny przy wiskozie, chyba ze dodatkowy elektryczny fan jest tym wlaczany ale tego akurat bez sprawdzenia Ci nie powiem.
Co do fuel fail to po kolei trzeba sprawdzac i pewnie zanim sam nie trafisz podczas jazdy na ta 'mulowatosc' to bedzie ciezko dokladnie stwierdzic.

XJSC:
Sprawdź syndrom leniwej sondy lambda.
Potem ciśnienie paliwa ( pompa paliwa, regulator ciśnienia).
Wyczyść wtryskiwacze.

Może zatankowałeś złe paliwo???

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej