Autor Wątek: Spadki napięcia  (Przeczytany 2697 razy)

Angus73

  • Gość
Spadki napięcia
« dnia: Czerwiec 22, 2012, 10:09:57 am »
Witam wszystkich. Pytanie jest następujące. Naprawiłem ostnio klimę w SIII, XJ6. W czasie jazdy z włączonymi światłami, radiem i klimatyzacją wskaźnik napięcia pokazuje cały czas środek, czyli wartość 1,3. Dojeżdżam do świateł i wskazówka pokazuje spadek napięcia przesuwając się na początek czerwonego pola. Zwykle w tym momencie wyłączam klimę. Wtedy powrót na 1,3. Jeśli postój trwa krótko i wytrzymam nerwowo czyli nie wyłączę klimy i ruszam z miejsca, również wraca na 1,3.
Czy to kwestia akumulatora, alternatora, "gubienia" prądu, ładowania?
Będę wdzięczny za sugestie.
Pozdrawiam wszystkich.

m10

  • Gość
Odp: Spadki napięcia
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2012, 14:02:39 pm »
a dobrą sprawę to te 3 rzeczy są możliwe...
Tylko tak:
-gdyby był to alternator to nie powinno być spadków takich jak u ciebie bo (teoretycznie) akumulator powinien wyrównać je.
-Zaś gdyby był to akumulator to za pewne napięcie spadało by równomiernie a nie tak jak u ciebie.
-na moje oko to prawdopodobnie ''gubienie prądu'' , więc trzeba szukać gdzie ''gubi''. Ale niech jeszcze wypowiedzą się więksi znawcy  ;)

Angus73

  • Gość
Odp: Spadki napięcia
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2012, 14:20:28 pm »
W zasadzie mój pierwotny tok rozumowania, przed postem, był podobny, ponieważ, gdyby alternator, to powinny być oznaki kiepskiego ładowania przy długiej jeździe (tym czasem problem jest tylko przy znacznym obciążeniu układu, bez względu na czas jazdy). Gdyby akumulator, to powinny być problemy z uruchamianiem, ale odpala, kręci elegancko, bez problemu nawet po tygodniu czy dwóch stania. Kwestia gubienia? Tylko gdzie? wczesniej przed naprawieniem klimatyzaji problem w ogóle nie istniał, więc na winowajcę wychodzi mi tu klima. Od czego radzicie zacząć sprawdzanie?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za sugestie.

Online Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.282
Odp: Spadki napięcia
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2012, 16:29:34 pm »
Myślę, że klima nie tu znaczenia. Po prostu wcześniej nie zwracałeś na to uwagi.
To nie jest wskaźnik napięcia tylko wskaźnik ładowania.
Z twojego opisu zachowuje się prawidłowo. Na wyższych obrotach dochodzi do 14V, na niższych koło 13.
Jest XE MY20, XJ6 1995, Daimler Super Eight 2006
Był X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

maras

  • Gość
Odp: Spadki napięcia
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 23, 2012, 21:04:02 pm »
A ja sugerowałbym mały przegląd alternatora.
Widać, że alternator działa u ciebie bez zarzutu, ale troszkę mało ładuje, ponieważ nawet na pełnym obciążeniu wskazówka nie powinna wchodzić na czerwone pole na postoju.
Myślę, że szczotki z biegiem lat się zjechały i nadal są ok, ale puł z nich osiadł na stojanie i przez delikatne zabrudzenia może troszkę mniej ładować, ja na twoim miejscu przejrzałbym alternator. Rozkręciłbym go i jeśli wszystko faktycznie jest ok, przedmuchałbym go dokładnie i wtedy powinno być ok nawet na postoju.

Angus73

  • Gość
Odp: Spadki napięcia
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 25, 2012, 23:28:17 pm »
dzieki za sugestie. tak zrobie. pozdrawiam.