Autor Wątek: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik  (Przeczytany 7476 razy)

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« dnia: Czerwiec 09, 2012, 10:32:10 am »
Niestety już na wstępie muszę zadać kilka technicznych pytań. Mianowicie jak kupiłem mojego S-Type`a, już po drodze do domu z powodu bardzo długiej trasy i kiepskich warunków pogodowych, na rondzie mnie trochę pociągnęło i dosyć mocno uderzyłem bokiem koła w krawężnik. Efekt- pęknięta felga i uszkodzenia w zawieszeniu. Na 100% urwał się łącznik stabilizatora i uszkodził któryś z wahaczy- koło jest lekko przekrzywione i piszczy, a kierownica lekko obrócona.
Postanowiłem dla pewności wymienić oba wahacze, łączniki itd w ferelnym kole. Teraz moje pytanie- czy elementy zawieszenia pasują od innych aut- czy tylko od S-Type`a. Czy wszystkie gumy i tuleje w wahaczach są wymienne? Mogę zakupić drugi komplet używanych wahaczy i wymienić wszystkie gumy tylko? Ma ktoś ewentualnie do sprzedania używane elementy zawieszenia do S-Type? cena nowych wahaczy jest dla mnie trochę chora, po ok 1500zł za sztukę więc mam nadzieję nie być zmuszonym do ich zakupu.
Z góry dzięki za pomoc
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

jarkrzy1

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 09, 2012, 11:50:19 am »
http://www.bearmach.com/downloads/Jaguar/Parts%20List.pdf
Poszukaj nr części i po ich nr próbuj szukać zamienników.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 09, 2012, 15:33:10 pm »
Z kosztami serwisowania to trzeba było zapoznać się przed zakupem, teraz nie było by płaczu.
Jakbyś potrzebował w przyszłości to mam używany filtr oleju i kabinowy. Jak coś chętnie odsprzedam.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Profesorek

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 09, 2012, 16:03:28 pm »
... cena nowych wahaczy jest .. chora.....

Ceny nowych, oryginalnych podzespołów są zawsze chore, nawet do Cinquecento.

Udaj się na alledrogo i poszukaj. Jest wszystko w używce. Sam 5.000 km temu zmieniałem alternator - koszt 89zł, ceny nowego oryginalnego nie chcę nawet znać :)

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 09, 2012, 17:38:04 pm »
Kolego, ja akurat mam nowe wahacze po 1500zł i jeśli dla Ciebie to chora cena to po:
1. zadzwoń do serwisu i dowiedz się, że taki sam wahacz kosztuje tam 2700zł a potem podziękuj, że są ludzie jak ja, mający je po 1500.
2. sprzedaj Jaguara i kup Skodę. Do grupy VW też mam części i wahacz kosztuje 10 razy mniej.

Jeśli nie poczułeś się zbyt urażony to zadzwoń lub napisz do mnie. Mam duży wybór używanych elementów zawieszenia w bardzo dobrym stanie.

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 09, 2012, 18:04:05 pm »
Z kosztami serwisowania to trzeba było zapoznać się przed zakupem, teraz nie było by płaczu.
Jakbyś potrzebował w przyszłości to mam używany filtr oleju i kabinowy. Jak coś chętnie odsprzedam.

Kolego, ja akurat mam nowe wahacze po 1500zł i jeśli dla Ciebie to chora cena to po:
1. zadzwoń do serwisu i dowiedz się, że taki sam wahacz kosztuje tam 2700zł a potem podziękuj, że są ludzie jak ja, mający je po 1500.
2. sprzedaj Jaguara i kup Skodę. Do grupy VW też mam części i wahacz kosztuje 10 razy mniej.

Jeśli nie poczułeś się zbyt urażony to zadzwoń lub napisz do mnie. Mam duży wybór używanych elementów zawieszenia w bardzo dobrym stanie.

czy to takie dziwne, że ktoś chce coś zrobić taniej?
Jeżeli niektórzy wymieniają same tuleje i sworznie, ponieważ tak taniej to też powinni sprzedać auta? uważałem, że jeżeli można elementy eksploatacyjne wymienić to po co kupować cały nowy element kosztujący sporo. Chcę je jedynie wymienić, ponieważ nie wiem czy nie uległy uszkodzeniu i do nich wstawić nowe tuleje, sworznie itd.
Jakoś nie wierzę, żeby wszyscy na forum co rok czy półtora wydawali 3tys zł na jedno koło, a więc na całe auto 12tys zł. Jest to bowiem cena, za jaką można kupić już s-type`a. 
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 09, 2012, 20:51:18 pm »
Co rok to wymienia się zawieszenie wielowahaczowe w audi i vw jak ktoś chciał oszczędzić i zamiast oryginału kupił Kamokę. Jak ktoś wyda kilka tysięcy na kupno nowych wahaczy to ma spokój na kilka lat...co i tak jest bardzo krótkim okresem gdyż mój ojciec oprócz Jaga ma też Corollę z 88r kupioną w salonie i po dziś dzień serwisowaną w ASO....nigdy nie wymieniał elementów zawieszenia a auto ma prawie 240tyśkm!!!!!!!!! W porównaniu do dawnych japońskich aut, dzisiejsze modele wszystkich marek to tandeta.
   Wracając do tematu...tuleje i sworznie nie są wymienne oprócz wahacza dolnego prostego. Inna sprawa to po co wymieniać same sworznie skoro prawdopodobnie wygiąłeś wahacz(e) i (lub) zwrotnicę ??????

heh teraz w innym wątku przeczytałem, że masz auto z 1999r. Tam jest inne zawieszenie, starego typu. Będzie ciężko znaleźć coś rozsądnego z używek. Zazwyczaj są to elementy bardzo zużyte bo mają minimum 10 lat.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 10, 2012, 01:03:02 am wysłana przez Choina »

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 10, 2012, 01:18:06 am »
Co rok to wymienia się zawieszenie wielowahaczowe w audi i vw jak ktoś chciał oszczędzić i zamiast oryginału kupił Kamokę. Jak ktoś wyda kilka tysięcy na kupno nowych wahaczy to ma spokój na kilka lat...co i tak jest bardzo krótkim okresem gdyż mój ojciec oprócz Jaga ma też Corollę z 88r kupioną w salonie i po dziś dzień serwisowaną w ASO....nigdy nie wymieniał elementów zawieszenia a auto ma prawie 240tyśkm!!!!!!!!! W porównaniu do dawnych japońskich aut, dzisiejsze modele wszystkich marek to tandeta.
   Wracając do tematu...tuleje i sworznie nie są wymienne oprócz wahacza dolnego prostego. Inna sprawa to po co wymieniać same sworznie skoro prawdopodobnie wygiąłeś wahacz(e) i (lub) zwrotnicę ??????

heh teraz w innym wątku przeczytałem, że masz auto z 1999r. Tam jest inne zawieszenie, starego typu. Będzie ciężko znaleźć coś rozsądnego z używek. Zazwyczaj są to elementy bardzo zużyte bo mają minimum 10 lat.
źle mnie zrozumiałeś, miałem na myśli kupno taniej lecz prostej używki i wymienienie elementów takich jak sworznie, tuleje itd. Ale w tym przypadku jest klops. Myślę, że przy tych cenach trzeba będzie rozebrać całą zawiechę i ocenić dokładnie które elementy dostały i takie zakupić bo moje rozwiązanie, że profilaktycznie wymieniamy wszystko jest zbyt kosztowne i może niekoniecznie potrzebne.
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

Intruz

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 10, 2012, 08:27:48 am »
Jaguar Parts - kiedy było modernizowane zawieszenie? Nie wiedziałem,że były jakieś zmiany...

Offline marcin_lca

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 265
  • Je¿d¿ê taniej :)
    • M.A.K. LPG Solutions
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 10, 2012, 15:22:23 pm »
Jaguar Parts - kiedy było modernizowane zawieszenie? Nie wiedziałem,że były jakieś zmiany...
też bym poprosił o taką informację, ponieważ szukając części trafiam na różne z różnych roczników. Do wersji 3.0 V6 z 99 roku od czego pasują i do którego roku? Z góry dzięki
Monta¿ i serwis profesjonalnych instalacji LPG. MAK LPG Solutions >> http://maklpg.pl

rodger

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2012, 15:14:51 pm »
Sorry ale jak czytam te posty to mnie aż trzęsie. Ktoś jest "świeży" i potrzebuje pomocy a dostaje ochłap informacji gratuluje. Przepłacić każdy głupi potrafi więc nie ma w tym nic dziwnego, że ktoś chce zrobić rozpoznanie.
A co do japońskich pudełek na kołach z silniczkami od kosiarki to nie ma się co dziwić, że zawias tyle wytrzymał, bo nie ma się w n im co zepsuć jest tylko jeden wahacz, dlatego tez prowadzi się w zakrętach jak kanapa babci. Wielowahaczowe zawieszenie nigdy nie wytrzyma tyle co na jednym dolnym, za to prowadzi się 100x pewniej i lepiej, coś za coś.


Jaguar Parts

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 14, 2012, 16:00:55 pm »
Zawieszenie stary typ to 1999 - 2002. Nowy typ 2002 -

Intruz

  • Gość
Odp: Zawieszenie po uderzeniu kołem w krawężnik
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 18, 2012, 10:32:17 am »
A na czym polegały zmiany? Czy poliftowy lepiej sie prowadzi?