Autor Wątek: drgania kierownicy  (Przeczytany 9250 razy)

kusfelan

  • Gość
drgania kierownicy
« dnia: Maj 28, 2012, 11:25:59 am »
Witam
po raz trzeci wymienilem tarcze z klockami-przod firmy brembo. wczesniej producent byl mi nie znany. teraz narazie jak zresztą zawsze jest dobrze ale nie do konca bo jadac dobrze ponad stówkę drgan na kierownicy pod reką nie czuje ale trzymajac kierownice z kciukiem nie dotykającym kierownicy widze ze nie jest "spokojny".
jestem zaniepokojony tym .
czy jest  mozliwe ze tarcze wszystkie byly i sa ok a powod jest gdzie indziej

Sebastian X

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 28, 2012, 11:29:11 am »
Może się okazać po prostu że masz niewyważone koła

kusfelan

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 28, 2012, 11:32:39 am »
nie nie same kola sa ok

BlackV6

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 28, 2012, 11:42:56 am »
drgania powstają , poprzez złe wyważenie kół lub krzywe felgi , u mnie wyważenie było ok ,ale za to felgi już nie do końca drgania się zaczynały od 90 w góre , zmieniłem felgi na letnie i wszytskie problemu ustały , nad mienie że wyremontowałem za ten czas całe zawieszenie lol

kusfelan

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 28, 2012, 12:25:36 pm »
to nie sa kola...bo dlaczego po wymianie tarcz jest nagle okey a problem pojawia sie pozniej w trakcie uzytkowania.
ja osobiscie obstawialbym to co jest pod tarcza czyli piaste

BlackV6

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 28, 2012, 12:49:40 pm »
możesz sprawdzić łożyska dźwignij samochód i poruszaj kołem

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 28, 2012, 14:00:05 pm »
Czy w trakcie wymiany tarcz, zostało wszystko porządnie odczyszczone? Czy zaciski, tłoczki sprawdziłeś? Teoretycznie, zużyte łożysko powinno wyć..
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

moryc25

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 28, 2012, 14:58:00 pm »
Trzeba zwrócić uwagę na czoło piasty, (przylega do tarczy hamulcowej), jeśli np. korozja spowodowała jego odkształcenie w ten sposób że tarcza nie przylega idealnie równo, to po prostu jest krzywo zamontowana i powoduje bicie całego zestawu. Podobnie dzieje się wtedy, gdy podczas montażu tarczy między tarczę a piastę dostanie się jakiś śmieć.

kusfelan

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 28, 2012, 18:58:48 pm »
jesli by tak myslec  to nie oczyszczone powierzchnie powinny od razu po wymianie tarcz dac o sobie.
to tak jakbym dziś odszktalcil fegle na krawezniku i dopiero po tygodniu zaczęły by bić.

kusfelan

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 29, 2012, 07:58:28 am »
czy wiecie moze jak w wersji angielskiej pisze sie  "elektroniczne ruchome urządzenie wyważające"

jarkrzy1

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 29, 2012, 09:38:50 am »
"Mobile electronic balancing device"-kolega przetłumaczył dosłownie. Ale to sformułowanie wcale nie musi dotyczyć elementu którego szukasz.

kusfelan

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 29, 2012, 09:47:27 am »
dziekuje
tez mi takie tlumaczenie wyszlo.
stawiam na piaste i kombinuje w tym kierunku. gdzies sie doczytalem ze jest takie urzadzenie przenosne ktore wywarza cale kolo bez zdejmowania. w polsce podobno nie ma takiego urzadenia i szukam w uk na miejscu

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 29, 2012, 09:56:34 am »
Oczywiście,że jest. Robiłem to we Wrocławiu, jest dość przydatne. W Twoim przypadku, zacznij od sprawdzenia czy tarcze i piasta jest prosta, możesz to zrobić za pomocą mikrometru, niektóre zakłady mają urządzenie do sprawdzania bicia tarcz. Poszukaj, podzwoń. To powinno wyeliminować część Twoich pytań.  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

discus9

  • Gość
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 17, 2013, 15:24:23 pm »
Witam
Uczono mnie kiedyś,że sprawdzanie drgań  kierownicy,zaczynamy od wyważenia opon i sprawdzenia bicia poziomego i pionowego opony,bo to jest przyczyną w 90% a w 10% tarcze hamulcowe.Tarcze hamulcowe sprawdzamy podczas jazdy lekko naciskając hamulec,wtedy jeśli są krzywe to odczujemy albo usłyszymy.

Offline Kocur666

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.670
  • Zdrowie szybkich pañ i piêknych Jaguarów...
Odp: drgania kierownicy
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 17, 2013, 18:04:01 pm »
Zakładałem kiedyś podobny wątek i jeden z forumowiczów napisał, że to pewnie przegub się wyrobił, też mi lekko drży kiera przy prędkości około 100km/h a koła wyważone idealnie, felgi były sprawdzane bez opon i też bicia nie miały (mieściły się w normie)...

Link do wątku...
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,20988.msg177952.html#msg177952
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2013, 18:08:05 pm wysłana przez Kocur666 »
Jaguar X-type 2,5 V6 AWD 02r

Yamaha YZF-R1 RN19