Autor Wątek: pompa wspomagania + maglownica  (Przeczytany 12429 razy)

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2012, 09:43:09 am »
Tak ten zestaw tez znalazłem ale znalazłem tez taki sam tylko za 250 zł "renomowanej firmy" ale co to za firma to nie wiadomo. Choć pewnie kupując regenerowaną pompę nikt nie daje najdroższych części tylko te najtańsze.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 01, 2012, 00:03:34 am »
Dobra, miałem zrobić tutorial co i jak, ale nie zrobię.
Dlaczego?

W domowo-warsztatowych warunkach nie jesteśmy w stanie wykonać takiej regeneracji, chodzi o płaszczyzny pompy, o przylgnie, rozchodzi się o dziesiąte i setne części milimetrów. Złożyłem swoją pompę na bazie zestawu z allegro (zestaw opakowany przez AS LTD. UK opisany jako Transit 2000 -> AS 19151 ASK027214) link do strony producenta / dystrybutora: http://autosuppliers.co.uk w zestawie z allegro jest ponadto łożysko (38x14x38 nasze polskie NSK 6202DDUCM). Sam zestaw regeneracyjny AS 19151 składa się z:
2x zimmering
1x oring
1x uszczelka cieńka
1x uszczelka gruba / metalowa

Wałek wyrabiany rzemieślniczo i jakoś jakość nie powala, pojeździć pojeździ ale jakość powiedzmy ze nie pobije oryginału.

Jako, że w sobote po zdjęciu mojej pompy okazało się, że pompa wody też podcieka z uszczelniacza ośki zdecydowałem się na wymianę. Cała zabawa kosztowała mnie ok 850zł (w tym 20L paliwa bo po pompę leciałem do Wrocławia na szybko).
1x 1L ATFIII Mobil
1x Pasek 4PK735 / 4PK738 (jedne katalogi podają taki jedne taki) ja wziąłem Conti
1x Pompa wody SKF (Ford Mondeo MKIII - z Obudowami - w InterCars cena (308,47zł)*
1x Koncentrat 1L płynu G12
1x Pompa regenerowana Ford Mondeo MKIII / Transit 2000-> **


Przy okazji jak miałem porozbierany osprzęt wyczyściłem EGR (nie miałem czasu zajrzeć do kolektora), posprawdzałem termostaty.


Moje spostrzeżenia:
- Zwróćcie uwagę na stan i ułożenie węża od zbiorniczka wyrównawczego do pompy wody (ten co idzie koło akumulatora, u mnie sie o niego zaczął przecierać, musiałem mu zrobić osłonę.
- Mając ściągniętą pompę wspomy sprawdźcie jak obraca się ośka pompy wody, powinna (na napełnionym układzie) obracać się bez użycia wiekszej siły, nie powinna mieć luzu, a broń boże osiowego.
- Kupując pompę wody lepiej kupić droższą np. SKF, ale z pokrywami. Dlaczego? SKF ma aluminiową pokrywę, która jest zdecydowanie bardzie odporna na uszkodzenia niż oryginalny ebonit (który czasami nawet kruszeje, a przy dokręceniu ze zbyt dużą siłą pęka.
- Pompa wody w 2.0 TDCI / 2.2TDCI (Mondeo MKIII, Transit 2000-2007, X-Type) jest identyczna, w pełni zamienna.
- Pompa wspomagania w 2.0TDCI / 2.2TDCI jest zamienna, ALE... wymaga obrócenia króćca (kolanka) w odpowiednią stronę. Starsze X-type sprzed liftu 2004 miały pompę z prostym króćcem, a poliftowe miały z kolankiem.

*) Cena hurtowa, cena ze strony ok 390,00zł dobrym zamiennikiem jest też HEPU, ale droższa 460,00zł oraz Ruville (choć to tylko firma-pakowacz, więc w środku równie dobrze może być HEPU, SKF jak i DOLZ). Niezłe są również pompy DOLZ, ale powiedzmy, że na swoim aucie nie lubie eksperymentować, choć klienci każą sobie zakładać i nie było problemów).

**) Polecam pompy od pana http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=23976739 (auto-servo-luk Wrocław ul. Skoczna 1 tel. 882-514-071) do X-Type ma na miejscu, od ręki, dajesz swoją, bierzesz drugą). Cena, na miejscu da się zrobić lepszą niż na allegro ;)

Polecam.

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 01, 2012, 09:26:10 am »
Kolego aż tak ciężko to nie jest.. nic takiego skomplikowanego tam nie ma przecież. Wczoraj wyjąłem pompę rozebrałem i złożyłem. Po zbiciu łożyska i nabiciu nowego miałem problem tak jak mówisz z dopasowaniem dwóch części, bo się za Chiny zejść nie chciały. Ale kilka poprawek i wszystko ładnie spasowało. Jedynie co teraz widzę to oring.. którego u mnie nie było.. albo nie zauważyłem. Gdzie o powinien być? No i rozleciał się oring na wałku wychodzący z pompy wody, więc złożenie wszystkiego się trochę opóźni. Na pompie wody na szczęście luzów nie mam.
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 01, 2012, 10:10:49 am »
Kolego aż tak ciężko to nie jest.. nic takiego skomplikowanego tam nie ma przecież.
Owszem, ja również złożyłem pompę i wydawało się wszystko być ok, ładnie się obracała. Nie ciekła nigdzie nie wyła po odpaleniu, tylko niestety nie działała :-X i nie była to kwestia zaworka na pompie.


złożenie wszystkiego się trochę opóźni.
Jedyne co mogę powiedzieć, to życzę Ci, żebyś się nie zdziwił jak ja, że ups... nie działa. W życiu naprawiałem już sporo pomp, ale mniej precyzyjnych i nie było problemów, składałem sobie tez pompę do hydrauliki do zabudowy w holowniku, ale tu poległem. >:(

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 01, 2012, 10:31:26 am »
Ależ jak najbardziej jak polegnę to cóż.. czasem tak bywa.. ale kto nie próbuje ten nie ma. Powiedz mi tylko gdzie ten oring powinien być bo jak wspomniałem nie zauważyłem go tam po rozkręceniu. Ale miłe zaskoczenie to Polskie łożysko :-V
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 01, 2012, 19:57:25 pm »
No i pompa działa. Zobaczymy jak długo :-gwizd. Ale kierownica nie wyje, w zbiorniczku się nie pieni. Co do tych milimetrów to rozkręcając ją jeszcze dziś żeby ją ułożyć dokładnie zrozumiałem o co Ci kolego chodzi. Cały problem to ten bolec blokujący wirnik z tuleją. Musi być na równo z płaszczyzną wirnika ale przy składaniu i tak się wałek przesunie więc ma być tak ok 1mm ponad uszczelniacz od strony pompy wody. Kolego nie obraź się ale chyba musiałeś coś źle złożyć bo to jest za prosta konstrukcja żeby nie działało, no chyba że miałem szczęście.. Może tę blaszkę z uszczelką i podkładkę metalową co na nią idzie źle złożyłeś.. mogą być w dwóch pozycjach. Ma być tak jak leci obudowa i jedna i druga. Może Ci ten bolec zboku lub blokujący wypadł podczas skręcania i kręciła się sama ośka bez wirnika. W żadnym stopniu nie staram się nawet podważać Twoich kompetencji ale czasem nie z naszej winy może coś nawalić. Ja to robiłem pierwszy raz w życiu, bo lubię grzebać przy aucie a jak się coś uda to jest satysfakcja. Kilka zdjęć porobiłem, niestety nie etapami bo to zbyt papratliwa robota.  :-V
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]

eMWuGSM

  • Gość
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 02, 2012, 11:24:12 am »
Nie biorę tego za żaden atak na siebie :)
Po prostu jednak nie polecam robić tego samemu, bo na prawdę można się przeliczyć, jeśli Ci sie udało to dobrze. Z ciekawości zostawiłem sobie oryginalną pompę z kota (do regeneracji oddałem jakąś z Mondeo co mi leżała w złomie, próbowałem tą mondziakową robić, ale jak wspomniałem bez rezultatu.

Pytanie, czym wybijałeś ośkę? prasa czy metody partyzanckie?

Offline luko_j

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 616
Odp: pompa wspomagania + maglownica
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 02, 2012, 22:43:40 pm »
Partyzantka kolego. Prasą byłoby ciężko żeby dobrze ustawić acz zapewne ręcznie w fabryce nie wkładają tego.. ale pewnie mają matrycę w którą wciskają wszystko. Najważniejsze że działa a jakimi metodami do tego dochodzimy to już mniejsza o to  :-gwizd
x-type 2004, 2.0d sport, srebrna sierść ;]