Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
x-type wymiana oleju silnikowego
andrew140785:
Widzę że coraz więcej przeciwników CASTROLA :-chyt
Jeszcze jeden ciekawy przykład :-chyt
Dlaczego w Porsche które należy do koncernu VW (a VW stosuje oleje CASTROLA w swoich silnikach) po otwarciu maski owego PORSCHE jest fabryczna naklejka że NALEŻY wlewać olej MOBILA???? ;D Dlatego że to Porsche??? ;D raczej dlatego że te oleje są jednak lepsze dla silników bo gdyby nie było różnicy to mogliby wlać CASTROLA :-chyt
eMWuGSM:
Marketing.
Zobacz, w Polsce np. KIA zaleca oleje LOTOS, a w Niemczech Castrol. Wszystko zależy od kontraktów producentów aut, producentów olejów i importerów/dystrybutorów pojazdów. Zobacz, że w salonach Forda masz oleje Castrola (butelki Castrola EDGE z logo Forda), oleje BP = Castrol, ale żeby było ciekawiej w Fordowski olej przekładniowy 75W90 mineralny, to COMMA (MT1L).
Ja leję castrola, bo... zawsze jest na półce w mojej hurtowni i jeszcze nie miałem z nim wpadki, a jest relatywnie tani. Do wolnossących zarzynaczek lejemy Castrola 10W60 i jest dobrze.
Dobre oleje zasadniczo robi Mobil, Liquy-Molly, Petro-Canada, Shell (ale tylko przekładniowe SPIRAX, helixa nie lubię jakoś), Motul, Comma, Castrol, Texaco, Gulf. Dobre oleje do ciężarówek robi Lotos (np. TURDUS 10W40 Syntetyk), dobre i tanie są oleje z łódzkiej Organiki.
Najgorzej jest z olejami konfekcjonerów:
K2 - nie wiadomo kto dla nich produkuje
TESCO - jak wyżej
TOPDRIVE - jak wyżej
K-CLASSIC (kaufland) - jak wyżej
LIDL W5 - jak wyżej
GM - 10W40 to swego czasu był Mobil S2000, a 5W30 nie wiadomo.
Maro55:
Ja również proponuję Motula, proponowany tu już Specific 913D 5W30, bądź Specific 913C 5W30. Przy czym jeśli masz PDF, to raczej ten pierwszy. To dobre oleje o wysokich parametrach. Sam jeżdżę na Motulu już od czterech zmian, wprawdzie Niemcem, ale spisuje się świetnie. Praktycznie między zmianami nie wymaga dolewek, chociaż to bardziej zależy od stanu silnika.
Natomiast z Castrolem bym uważał, bo różnie o nim mówią i piszą. Tak naprawdę nie wiadomo ile w tym prawdy, a ile mitu. Niemniej lepiej dmuchać na zimne, po co ryzykować. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia dlaczego Professional zalewany w ASO , nie jest dostępny w sprzedaży poza ASO.
kurak22:
Trochę powracam do tematu bo zmieniam oliwę,
W tej chwili na ponad 10k km dolałem 5l mobila 5w40. Pytanie głownie do kolegi eMWuGSM :-W
Jakie ma doświadczenia kolega w jagu z ciężką nogą?
Jeździł kiedyś na 5w40? i jak po przesiadce na 50?
Bo nie wiem czy olać temat i lecieć nadal na 5w40
eMWuGSM:
Przy mojej nodze i spalaniu w mieście 12L/100km ON 5W40 spisuje się dobrze, 5W50 to do benzyny esksploatowanej > 5kRPM (choć w Roverze lałem 10W60 syntetyczny)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej