Autor Wątek: x-type wymiana oleju silnikowego  (Przeczytany 36546 razy)

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 23, 2014, 23:20:38 pm »
właśnie edge 5w40 widuję tylko z oznaczenie turbo diesel, jest jakaś wersja do Pb czy ten olej ma podwójne zastosowanie?
Właśnie mam rozterki czy zapodać 40 lub 50

eMWuGSM

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 24, 2014, 13:21:39 pm »
Castrol EDGE jest co najmniej w wariancie TURBO DIESEL i zwykłym, a 5W50 jest PeakLife bez zapisu TD ;)

andrew140785

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 24, 2014, 16:20:24 pm »
Powiedzmy szczerze im częściej zmieniasz olej tym bardziej żywotny masz silnik wiec ja nie sugeruje sie tym ze 20.000 km ja wymieniam w dieslu po max 12.000 a nawet wczesniej. Co do oleju to ostatnio zmienilem na Mobila i naprwde Castrol dla mnie to nie jest juz dobry olej  :-thumpdown

Online gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 25, 2014, 12:52:48 pm »
Hej na jakiego Mobila zmieniłeś i czy faktycznie można aobserwować róznicę?
Ja leję Castrola EDGE 5W30 bo chyba taki był od samego początku w moim 2.0D.

Mobila miałem w Hondzie, ale to była benzyna więc ciężko mi porównać zachowania silników.

Offline Kakashi

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 95
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 25, 2014, 20:53:06 pm »
Zainteresowałeś mnie. Co takiego jest w tym Mobilu(i który dokładnie) że Castrol to dla Ciebie syf?

andrew140785

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 28, 2014, 18:05:05 pm »
Castrol po przebiegu 10.000 km robił  sie gęsty pomimo że lałem 5w30. Na dodatek po dopaleniu ZAWSZE na Castrolu zwłaszcza kiedy temperatura spadała poniżej 10st.C z tłumika leciala biała para wodna i nie wiedziałem dlaczego i pewien mechanik od diesli powiedział ze to od oleju i  po zmianie oleju na Mobila faktycznie tego problemu nie ma a ponadto olej ten dlużej zachowuje swoje właściwosci co do konsystencji . Tyle zauważyłem po zmianie ale przez zmianą oleju dobrze jest wypłukać silnik płukanką jakãś i dopiero zlać olej stary.
Ja wlałem Mobila Super 3000 też  5w30 spełnia normy Forda.

Online gonzo7

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 808
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 29, 2014, 09:57:38 am »
znalazłem coś takiego odnośnie powyższego tematu Castrol konta Mobil
http://www.youtube.com/watch?v=oeRPuPXGzVc

co o tym sądzicie?

co do białej pary - potwierdzam, ze mam takową w zimie (myslałem, ze to normalne)
w ibizie żony 1,4TDI castrol 5W40 tej pary jest jakby więcej

swoja drogą znalazł ktoś jakis miarodajny test olejów?

andrew140785

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 29, 2014, 11:27:08 am »
Owszem para jest normalną sprawã ale jednak na Mobilu pojawia się u mnie dopiero przy zerowych temperaturach. Co do testów olejów nie wiem czy są jakieś miarodajne bo każdy producent chwali swoje  i daje na to duże pieniądze żeby każdy produkt był dobrze promowany  8)

andrew140785

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 29, 2014, 11:34:16 am »
A poza tym rozmawiam czasem z mechanikiem pewnym i mówił mi ze po Mobilu silniki sa jednak duzo czystrze wewnatrz bo jak rozbiera sinik to widzi jak to w srodku wyglada no i mowi ze jest spora roznica

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 29, 2014, 16:53:22 pm »
CASTROL to jest syf

Kiedyś mój brat zalał to Civica syntetyk Castrol Magnatec - miał on taką właściwość, że oblepiał wszystko taką gęstą mazią, która pozostawała nawet po spuszczeniu oleju. Problem w tym, że w dotyku było to klejące, lepiące się do palców. To mnie na zawsze wyleczyło z Castrola. Nie jestem na 100% pewien, ale chyba Castrol pozostał wierny temu pomysłowi i nowsze oleje z serii CASTROL EDGE bazują na zmodyfikowanym Magnatecu.
Ja w swoich dwóch Civicach i obecnie w X-sie najczęściej lałem Mobila - 5W50 lub 0W40 i to jest super olej. Dobry jest też Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40.
Raz wlałem też ELF Excellium 5W40 i Total Quartz 9000 Energy 5W40 - są spoko, ale Mobil i Shell lepsze.
Ja zmieniam olej co 10.000km. W przypadku, gdy ktoś robi bardzo małe przebiegi (poniżej 10k rocznie) to radziłbym zmieniać bez względu na przebieg raz do roku.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

andrew140785

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 29, 2014, 20:14:39 pm »
Widzę że coraz więcej przeciwników CASTROLA :-chyt

Jeszcze jeden ciekawy przykład  :-chyt
Dlaczego  w Porsche które należy do koncernu VW (a VW stosuje oleje CASTROLA w swoich silnikach) po otwarciu maski owego PORSCHE jest fabryczna naklejka że NALEŻY wlewać olej MOBILA???? ;D Dlatego że to Porsche??? ;D raczej dlatego że te oleje są jednak lepsze dla silników bo gdyby nie było różnicy to mogliby wlać CASTROLA  :-chyt

eMWuGSM

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 29, 2014, 20:43:39 pm »
Marketing.
Zobacz, w Polsce np. KIA zaleca oleje LOTOS, a w Niemczech Castrol. Wszystko zależy od kontraktów producentów aut, producentów olejów i importerów/dystrybutorów pojazdów. Zobacz, że w salonach Forda masz oleje Castrola (butelki Castrola EDGE z logo Forda), oleje BP = Castrol, ale żeby było ciekawiej w Fordowski olej przekładniowy 75W90 mineralny, to COMMA (MT1L).

Ja leję castrola, bo... zawsze jest na półce w mojej hurtowni i jeszcze nie miałem z nim wpadki, a jest relatywnie tani. Do wolnossących zarzynaczek lejemy Castrola 10W60 i jest dobrze.

Dobre oleje zasadniczo robi Mobil, Liquy-Molly, Petro-Canada, Shell (ale tylko przekładniowe SPIRAX, helixa nie lubię jakoś), Motul, Comma, Castrol, Texaco, Gulf. Dobre oleje do ciężarówek robi Lotos (np. TURDUS 10W40 Syntetyk), dobre i tanie są oleje z łódzkiej Organiki.

Najgorzej jest z olejami konfekcjonerów:
K2 - nie wiadomo kto dla nich produkuje
TESCO - jak wyżej
TOPDRIVE - jak wyżej
K-CLASSIC (kaufland) - jak wyżej
LIDL W5 - jak wyżej
GM - 10W40 to swego czasu był Mobil S2000, a 5W30 nie wiadomo.

Maro55

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 30, 2014, 21:44:30 pm »
Ja również proponuję Motula, proponowany tu już Specific 913D 5W30, bądź Specific 913C 5W30. Przy czym jeśli masz PDF, to raczej ten pierwszy. To dobre oleje o wysokich parametrach. Sam jeżdżę na Motulu już od czterech zmian, wprawdzie Niemcem, ale spisuje się świetnie. Praktycznie między zmianami nie wymaga dolewek, chociaż to bardziej zależy od stanu silnika.
Natomiast z Castrolem bym uważał, bo różnie o nim mówią i piszą. Tak naprawdę nie wiadomo ile w tym prawdy, a ile mitu. Niemniej lepiej dmuchać na zimne, po co ryzykować. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia dlaczego Professional zalewany w ASO , nie jest dostępny w sprzedaży poza ASO.

kurak22

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 25, 2015, 21:15:00 pm »
Trochę powracam do tematu bo zmieniam oliwę,
W tej chwili na ponad 10k km dolałem 5l mobila 5w40. Pytanie głownie do kolegi eMWuGSM  :-W
Jakie ma doświadczenia kolega w jagu z ciężką nogą?
Jeździł kiedyś na 5w40? i jak po przesiadce na 50?
Bo nie wiem czy olać temat i lecieć nadal na 5w40
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2015, 21:43:47 pm wysłana przez kurak22 »

eMWuGSM

  • Gość
Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 25, 2015, 22:51:02 pm »
Przy mojej nodze i spalaniu w mieście 12L/100km ON 5W40 spisuje się dobrze, 5W50 to do benzyny esksploatowanej > 5kRPM (choć w Roverze lałem 10W60 syntetyczny)