FORUM JAGUAR CLUB POLAND FOUNDATION

Dział Techniczny => X-TYPE (2001-2010) => Wątek zaczęty przez: murnie w Marzec 11, 2012, 12:40:50 pm

Tytuł: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: murnie w Marzec 11, 2012, 12:40:50 pm
Witam wszystkich,
Po kupnie x-type (2.0 diesel, 140tys km przejechane) okazało się, że olej silnikowy po wyjęciu bagnetu jest doslownie czarny. Poprzedni właściciel mowil, że po wymianie (rok temu) przejechał na nim 9tys km a nalal taki dobry olej, że mozna na nim przejechać 16tys km (?).

Podpowiedzcie proszę jaki olej mi radzicie wlać do silnika. Łącznie z wymianą filtru olejowego. Czy filtr powietrza również trzeba wymienić?

Sorki za pytania Panowie, ale jestem babą :)

Pozdrawiam :)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kogutki w Marzec 11, 2012, 12:53:20 pm
hejka. do 2.0 D producent zaleca 5W-30.

polecany sa m.i.:

Castrol Magnatec 5W-30 A1
Millers XF Longlife ECO 5W-30

wraz z filtrem leje sie 6 litrow, a olej sie wymienia co 20 tys km albo raz w roku.

filtr powietrza wymienia sie co 60 tys km. powodzenia!

(http://i599.photobucket.com/albums/tt78/gixer103/Schedule.jpg)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: murnie w Marzec 11, 2012, 13:20:34 pm
Dzięki!  :-R
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Październik 22, 2014, 19:45:44 pm
Słuchajcie, do silnika 2.0d był zalany Castrol 10W-40... Przyszedł teraz czas na wymianę, mam dalej lać 10W-40 czy po spuszczeniu mam lać 5W-40? Bo w sumie nie wiem...
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: ghrh w Październik 22, 2014, 20:25:09 pm
A jaki zaleca producent?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Październik 22, 2014, 21:40:53 pm
Słuchajcie, do silnika 2.0d był zalany Castrol 10W-40... Przyszedł teraz czas na wymianę, mam dalej lać 10W-40 czy po spuszczeniu mam lać 5W-40? Bo w sumie nie wiem...

Generalnie zależy od tego czy bardzo ciśniesz, pewnie jak to dieslem jedziesz dołem wiec zalewaj co mówi książka.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 22, 2014, 22:13:30 pm
Lej śmiało Castrola EDGE 5W40, spełnia te same normy co 5W30*. 5W40 i 10W40 są tak samo "wodniste" po nagrzaniu, a 5W40 jest bardziej wodnisty przy ujemnych temperaturach (tak na chłopski rozum). Możesz nawet zalać 0W40 i też nie powinien ciec. Przy 5W40 (w stosunku do 5W30) może minimalnie więcej palić (ale wg mnie to tak niskie różnice ze nie zauważysz), ale za to jeśli zdarza Ci się częściej przeciągać kota powyżej 3000RPM to lepiej zeby film olejowy się nie zrywał ;))

W 2.0D to normalne że nawet po 2000km olej jest czarny, ale ma odpowiednią konsystencję i parametry.


*) Chyba że masz DPF, to 5W30 bo DPF wymaga olejów niskopopiołowych.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Październik 23, 2014, 01:22:15 am
ja zbliżam też sie do wymiany w swoim, a przed zimą szukam tez dla siebie oleju... Generalnie coś bezpiecznego na zimowe upalanie.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 23, 2014, 02:03:40 am
ja zbliżam też sie do wymiany w swoim, a przed zimą szukam tez dla siebie oleju... Generalnie coś bezpiecznego na zimowe upalanie.
Może Mobil 1 5W50 Peak Life?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Październik 23, 2014, 08:36:28 am
Właśnie też bym kierował się w stronę tego co mówi producent, czyli 5W40 ale poprzedni właściciel mógł mieć jakiś powód żeby wlać tego nieszczęsnego 10W40? Ten 10W40 jest bardziej szczelny czy uszczelki bardziej przy nim trzymają? Czy naprawdę śmiało lać 5W40? Bo w sumie szkoda 120 zł na 6 litrów oleju nie takiego jak trzeba.

Ok. Teoretycznie wg. typa zajmującego się olejami to mit, dopóki trzyma się standardów lepkości i utrzymuje się zmiany na dopuszczalnych przebiegach.

KLIK (http://www.edmunds.com/car-care/top-7-urban-legends-about-motor-oil.html)

To biere i wymieniam na 5W-40 nie bawiąc się.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: slawek w Październik 23, 2014, 09:45:54 am
Do silnika 2,0 D producent zaleca olej 5W30
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Październik 23, 2014, 10:31:26 am
Ale idzie zima i bedzie dobrze jak nie zerwie sie film olejowy?

Btw. Jak wymienic filtr oleju? Bo z tego co dostane jutro to jest to boschowy żółty wklad, a w czym znajduje sie podstawka tego wkladu i jak tam sie dostac?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: walbor62 w Październik 23, 2014, 17:39:49 pm
Motul Specific Ford 913D 5w30, olej jak najbardziej odpowiedni do 2,0 diesel. Pozdrawiam walbor62.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Październik 23, 2014, 18:52:03 pm
ja zbliżam też sie do wymiany w swoim, a przed zimą szukam tez dla siebie oleju... Generalnie coś bezpiecznego na zimowe upalanie.
Może Mobil 1 5W50 Peak Life?

okres wymiany tego oleju to?
Sam takiego używasz?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 23, 2014, 20:33:32 pm
Ja jeżdżę na Castrol EDGE 5W40 lub ostatnio na Valvoline DuraBlend 5W40.

W benzynowym Jagu kolegi 5W50 właśnie Mobil1, bo kolega często ma ciężką nogę. Olej ten spełnia normę Fordowską dla 2.0TDCi, wiec odpowiedni. Wszędzie piszą 20000km interwał, ale u mnie po ok 12000-15000 zmieniam (jest juz różnica w pracy silnika). Z reszta 20000km to dla pojazdu co jeździ tylko po autostradzie a nie stoi w korkach i nie jest często odpalany od zimnego.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Październik 23, 2014, 23:20:38 pm
właśnie edge 5w40 widuję tylko z oznaczenie turbo diesel, jest jakaś wersja do Pb czy ten olej ma podwójne zastosowanie?
Właśnie mam rozterki czy zapodać 40 lub 50
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 24, 2014, 13:21:39 pm
Castrol EDGE jest co najmniej w wariancie TURBO DIESEL i zwykłym, a 5W50 jest PeakLife bez zapisu TD ;)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Październik 24, 2014, 16:20:24 pm
Powiedzmy szczerze im częściej zmieniasz olej tym bardziej żywotny masz silnik wiec ja nie sugeruje sie tym ze 20.000 km ja wymieniam w dieslu po max 12.000 a nawet wczesniej. Co do oleju to ostatnio zmienilem na Mobila i naprwde Castrol dla mnie to nie jest juz dobry olej  :-thumpdown
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 25, 2014, 12:52:48 pm
Hej na jakiego Mobila zmieniłeś i czy faktycznie można aobserwować róznicę?
Ja leję Castrola EDGE 5W30 bo chyba taki był od samego początku w moim 2.0D.

Mobila miałem w Hondzie, ale to była benzyna więc ciężko mi porównać zachowania silników.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Kakashi w Październik 25, 2014, 20:53:06 pm
Zainteresowałeś mnie. Co takiego jest w tym Mobilu(i który dokładnie) że Castrol to dla Ciebie syf?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Październik 28, 2014, 18:05:05 pm
Castrol po przebiegu 10.000 km robił  sie gęsty pomimo że lałem 5w30. Na dodatek po dopaleniu ZAWSZE na Castrolu zwłaszcza kiedy temperatura spadała poniżej 10st.C z tłumika leciala biała para wodna i nie wiedziałem dlaczego i pewien mechanik od diesli powiedział ze to od oleju i  po zmianie oleju na Mobila faktycznie tego problemu nie ma a ponadto olej ten dlużej zachowuje swoje właściwosci co do konsystencji . Tyle zauważyłem po zmianie ale przez zmianą oleju dobrze jest wypłukać silnik płukanką jakãś i dopiero zlać olej stary.
Ja wlałem Mobila Super 3000 też  5w30 spełnia normy Forda.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 29, 2014, 09:57:38 am
znalazłem coś takiego odnośnie powyższego tematu Castrol konta Mobil
http://www.youtube.com/watch?v=oeRPuPXGzVc (http://www.youtube.com/watch?v=oeRPuPXGzVc)

co o tym sądzicie?

co do białej pary - potwierdzam, ze mam takową w zimie (myslałem, ze to normalne)
w ibizie żony 1,4TDI castrol 5W40 tej pary jest jakby więcej

swoja drogą znalazł ktoś jakis miarodajny test olejów?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Październik 29, 2014, 11:27:08 am
Owszem para jest normalną sprawã ale jednak na Mobilu pojawia się u mnie dopiero przy zerowych temperaturach. Co do testów olejów nie wiem czy są jakieś miarodajne bo każdy producent chwali swoje  i daje na to duże pieniądze żeby każdy produkt był dobrze promowany  8)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Październik 29, 2014, 11:34:16 am
A poza tym rozmawiam czasem z mechanikiem pewnym i mówił mi ze po Mobilu silniki sa jednak duzo czystrze wewnatrz bo jak rozbiera sinik to widzi jak to w srodku wyglada no i mowi ze jest spora roznica
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: bodi w Październik 29, 2014, 16:53:22 pm
CASTROL to jest syf

Kiedyś mój brat zalał to Civica syntetyk Castrol Magnatec - miał on taką właściwość, że oblepiał wszystko taką gęstą mazią, która pozostawała nawet po spuszczeniu oleju. Problem w tym, że w dotyku było to klejące, lepiące się do palców. To mnie na zawsze wyleczyło z Castrola. Nie jestem na 100% pewien, ale chyba Castrol pozostał wierny temu pomysłowi i nowsze oleje z serii CASTROL EDGE bazują na zmodyfikowanym Magnatecu.
Ja w swoich dwóch Civicach i obecnie w X-sie najczęściej lałem Mobila - 5W50 lub 0W40 i to jest super olej. Dobry jest też Shell Helix Ultra 5W30 lub 5W40.
Raz wlałem też ELF Excellium 5W40 i Total Quartz 9000 Energy 5W40 - są spoko, ale Mobil i Shell lepsze.
Ja zmieniam olej co 10.000km. W przypadku, gdy ktoś robi bardzo małe przebiegi (poniżej 10k rocznie) to radziłbym zmieniać bez względu na przebieg raz do roku.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: andrew140785 w Październik 29, 2014, 20:14:39 pm
Widzę że coraz więcej przeciwników CASTROLA :-chyt

Jeszcze jeden ciekawy przykład  :-chyt
Dlaczego  w Porsche które należy do koncernu VW (a VW stosuje oleje CASTROLA w swoich silnikach) po otwarciu maski owego PORSCHE jest fabryczna naklejka że NALEŻY wlewać olej MOBILA???? ;D Dlatego że to Porsche??? ;D raczej dlatego że te oleje są jednak lepsze dla silników bo gdyby nie było różnicy to mogliby wlać CASTROLA  :-chyt
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Październik 29, 2014, 20:43:39 pm
Marketing.
Zobacz, w Polsce np. KIA zaleca oleje LOTOS, a w Niemczech Castrol. Wszystko zależy od kontraktów producentów aut, producentów olejów i importerów/dystrybutorów pojazdów. Zobacz, że w salonach Forda masz oleje Castrola (butelki Castrola EDGE z logo Forda), oleje BP = Castrol, ale żeby było ciekawiej w Fordowski olej przekładniowy 75W90 mineralny, to COMMA (MT1L).

Ja leję castrola, bo... zawsze jest na półce w mojej hurtowni i jeszcze nie miałem z nim wpadki, a jest relatywnie tani. Do wolnossących zarzynaczek lejemy Castrola 10W60 i jest dobrze.

Dobre oleje zasadniczo robi Mobil, Liquy-Molly, Petro-Canada, Shell (ale tylko przekładniowe SPIRAX, helixa nie lubię jakoś), Motul, Comma, Castrol, Texaco, Gulf. Dobre oleje do ciężarówek robi Lotos (np. TURDUS 10W40 Syntetyk), dobre i tanie są oleje z łódzkiej Organiki.

Najgorzej jest z olejami konfekcjonerów:
K2 - nie wiadomo kto dla nich produkuje
TESCO - jak wyżej
TOPDRIVE - jak wyżej
K-CLASSIC (kaufland) - jak wyżej
LIDL W5 - jak wyżej
GM - 10W40 to swego czasu był Mobil S2000, a 5W30 nie wiadomo.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Maro55 w Październik 30, 2014, 21:44:30 pm
Ja również proponuję Motula, proponowany tu już Specific 913D 5W30, bądź Specific 913C 5W30. Przy czym jeśli masz PDF, to raczej ten pierwszy. To dobre oleje o wysokich parametrach. Sam jeżdżę na Motulu już od czterech zmian, wprawdzie Niemcem, ale spisuje się świetnie. Praktycznie między zmianami nie wymaga dolewek, chociaż to bardziej zależy od stanu silnika.
Natomiast z Castrolem bym uważał, bo różnie o nim mówią i piszą. Tak naprawdę nie wiadomo ile w tym prawdy, a ile mitu. Niemniej lepiej dmuchać na zimne, po co ryzykować. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia dlaczego Professional zalewany w ASO , nie jest dostępny w sprzedaży poza ASO.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Maj 25, 2015, 21:15:00 pm
Trochę powracam do tematu bo zmieniam oliwę,
W tej chwili na ponad 10k km dolałem 5l mobila 5w40. Pytanie głownie do kolegi eMWuGSM  :-W
Jakie ma doświadczenia kolega w jagu z ciężką nogą?
Jeździł kiedyś na 5w40? i jak po przesiadce na 50?
Bo nie wiem czy olać temat i lecieć nadal na 5w40
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 25, 2015, 22:51:02 pm
Przy mojej nodze i spalaniu w mieście 12L/100km ON 5W40 spisuje się dobrze, 5W50 to do benzyny esksploatowanej > 5kRPM (choć w Roverze lałem 10W60 syntetyczny)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Maj 25, 2015, 23:48:46 pm
Sponio styknie 5W40. Lej coś z półki Motula, Millersa, Valvo. Ewentualnie coś zza bardzo daleka czyli z Australii olej Penrite. Pomijam hamerykańskie firmy bo cennik mają zabójczy i nie przesadzajmy - to diesel w końcu.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Maj 26, 2015, 09:32:40 am
No właśnie nie wiem czy zmiana na 5w50 coś pomoże, bo na moją jazdę wystarczy 5w40(kilka mocnych wyprzedzeń w trasie plus przeloty w okolicach 110-140km/h) a lejąc 5w50 osiągne większe opory i cięższe smarowanie podczas normalnej jazdy. Więc czy warto próbować zmniejszać picie oleju? 5l na prawie 11k km nie jest chyba złym wynikiem  :-trudno Swoją drogą ciekawe na czym mi tak tego oleju ubywa :-gwizd
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: bodi w Maj 27, 2015, 01:24:15 am
Nie chcę się wtrącać, ale ja wymieniam co 10k i nie dolewam w tym czasie ani kropli.
A teraz dwa "dżołki"...
Właściwie jak lejesz 5l na 10k to może w ogóle zrezygnuj z wymiany bo pojemność układu to 5,8l więc można przyjąć, że po takim przebiegu cały olej jest już nowy :)))

Mam też pomysł, aby zamontować kontrolkę rezerwę oleju lub nawet cały wskaźnik poziomu tak jak od zbiornika paliwa :)))


A tak na serio to moim zdaniem są to  koszmarnie duże ubytki oleju
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Maj 27, 2015, 12:11:58 pm
koszmarność  to to nie jest, dokładnie wyszło 4.2l na 11 tyś km (bo miałem 10l oliwy)  :-gwizd zależy od stylu jazdy, a dla takiej pierdoły nie będę rozbierał auta bo nawet przy przepalaniu auta nie widać żadnego dymu z wydechu. Jak będzie tracił moc to wtedy się go wyremontuje.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 27, 2015, 21:27:44 pm
Po co remontować ten silnik?
Goły słupek kupisz i za 300zł  :-X
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Maj 28, 2015, 08:58:03 am
Jakiś takie przyzwyczajenie... Pozostałość po enduro.
Teraz zaleję maxlife 5w40 i zobaczę czy to da jakiś spadek zużycia.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: eMWuGSM w Maj 31, 2015, 14:46:36 pm
kurak, Ty masz benzynę, to wlej Mobil 1 5W50 Peak Life (czy jakoś tak) a jak masz takie zużycie oleju wlej mu Castrol 10W60 EDGE (synth). Ja cały czas Dieselem latam, w jednym 2.5V6 lałem 5W40 ale tamten silnik był IDEALNY (cała reszta była tragiczna), koledze w 2.5V6 leje 5W50 ten mobila i jest OK. U Ciebie jak tak bierze to 10W60 bym wlał, sądze ze pierścienie olejowe poszły, na mocy możesz tego nie zauważyć tak od razu (ostatnio poszły mi właśnie w Starlinerze :( i musialem robić w Miercedesowskim V8)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kurak22 w Sierpień 04, 2015, 11:28:41 am
kurak, Ty masz benzynę, to wlej Mobil 1 5W50 Peak Life (czy jakoś tak)

Po przejechanym jednym tysiaku, nie zauważyłem zmiany poziomu oleju na bagnecie, a na końcówkach nie zbiera się nagar, elegancko  :-super
Dzięki za poradę  :-K
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Sebko w Sierpień 07, 2015, 12:55:56 pm
Ile wchodzi oleju do 2.2d?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Vincent w Sierpień 23, 2015, 19:37:59 pm
Według posiadanej instrukcji obsługi w moim X-Type 2.0 D powinien być użyty olej zgodny z normą WSS-M2C-913B w lepkości SAE 5W-30.
Obecnie rozważam dwa oleje - oryginalny Forda z normą WSS-M2C913-C lub Castrola Magnateca z normą WSS -M2C913-D. Sprzedawcy piszą, że zastępują one wcześniejsze normy z końcówkami A i B.
Zastanawia mnie tylko czemu Jaguar w instrukcji obsługi zachowuje wyraźny podział:
WSS -M2C913-A - silniki benzynowe
WSS -M2C913-B - silniki Diesla
Ma ktoś z Was wiedzę w tym zakresie?

A tak na marginesie co do olejów i ich postrzegania to trzeba wziąć pod uwagę, że obecnie na potęgę oleje są fałszowane, co dotyczy szczególnie drogich i pożądanych marek takich jak Motul czy Liqui Moly. Chińczycy preparują opakowania gdzie wyprodukują wszystko co klient chce a potem do tych opakować wlewa się z grubsza oczyszczone zlewki olejów używanych. Tak więc z kupowaniem szczególnie najtańszych ofert na portalach aukcyjnych niesie za sobą dodatkową dawkę ryzyka.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 23, 2015, 20:48:23 pm
M2C913-A/B/C/D to jedno i to samo. Kolejne literki to rozwinięcie norm. Czyli zmiana zawartości popiołu, siarki itp. Normy te tyczą się silnika 2.0d jak i benzyn 2.1/2.5/3.0. Jedynie 2.7d ma inną normę z tego co pamiętam
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Sebko w Sierpień 23, 2015, 23:49:31 pm
Obecnie rozważam dwa oleje - oryginalny Forda z normą WSS-M2C913-C lub Castrola Magnateca
Jeden i drugi to straszny badziew. To nawet nie są oleje w pełni syntetyczne. To są oleje HC (hydrokrakowane). Jak chcesz coś naprawdę dobrego zalać, to polecam Amsoil Premium Diesel DEO 5W40 (baza w pełni syntetyczna PAO) lub Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40 (pełny syntetyk PAO). Jeśli cena za wysoka, to niezły jest też Gulf Tec Plus 5W40 (PAO + minerał).
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 24, 2015, 09:47:46 am
Gulf Tec Plus to wyłącznie zwykły półsyntetyk, żadnych tam PAO nie uświadczysz. No i żodyn z wymienionych nie spełnia normy do tego silnika.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Artih w Sierpień 24, 2015, 19:22:44 pm
No i żodyn z wymienionych nie spełnia normy do tego silnika.
No tak, normy ... aprobaty ... dziwne, że KAŻDY parametr oba te oleje mają wyższy niż jakikolwiek z normą/aprobatą - nie zastanawia Cię to ?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 24, 2015, 20:40:45 pm
No ma inny parametr bo jest inna lepkość - proste. Dziwne, żeby 5W30 miał takie same parametry jak 5W40. Jednak jeśli silnik był od podstaw tworzony pod 5W30 to nie wiadomo jak wpływa na niego 5W40. Przy 40 stopniach oliwy jest to często różnica nawet 40-50 cSt przy parametrze lepkości, a to mało nie jest.

Fakt faktem im większa lepkość tym lepsza ochrona ale rozchodzi się też o kanały olejowe, co za tym idzie szybkość rozchodzenia się oliwy po zimnym silniku.

Jedynym olejem 5W40 jaki dostał aprobatę Forda jest Penrite HPR 5W40. Czyli biorąc ten fakt pod uwagę jest teoretyczna możliwość stosowania oleju o takiej lepkości w tych silnikach (oraz benzynowych)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Sebko w Sierpień 25, 2015, 22:00:16 pm
Gulf Tec Plus to wyłącznie zwykły półsyntetyk, żadnych tam PAO nie uświadczysz. No i żodyn z wymienionych nie spełnia normy do tego silnika.
Bzdury. Te oleje spełniają normy, wręcz je przewyższają pod każdym względem. Wskażesz mi lepszy olej do diesla niż Amsoil Premium Diesel DEO 5W40? Uważasz, że lepiej zalać 5W30 Castrola lub Forda? Olej Forda czy Castrol to jest syf i w życiu bym tego nie zalał. Nie ma w nich ani grama syntetyka.

I wiesz jak się dostaje normy? Jak się zapłaci, więc naprawdę nie pisz takich rzeczy, bo aż mi się czytać tego nie chce. 5W40 jest jak najbardziej odpowiednią lepkością do tego silnika i można śmiało lać.

Polecam zacząć czytać profesjonalne fora poświęcone olejom :)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 26, 2015, 00:11:11 am
A czy ja napisałem aby zalać Castrola lub olej Forda?? Tak się składa, że ja o olejach sporo pisałem, badałem je....a fora jak fora. Trochę osób się zna ale większość to teoretycy. A w olejach to już kompletnie, bo każdy poleca to co sam zalewa.

Także ja się o olejach oczytałem wystarczająco. Sam strzelasz byki pisząc, że Gulf zawiera PAO. Zwykły najnormalniejszy półsyntetyk, kosztujący 24-27zł/1L. Za oleje których główną bazą, a nawet domieszka jest PAO buli się od 40 kilka zł/1L.

Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Sebko w Sierpień 26, 2015, 14:57:35 pm
A czy ja napisałem aby zalać Castrola lub olej Forda?? Tak się składa, że ja o olejach sporo pisałem, badałem je....a fora jak fora. Trochę osób się zna ale większość to teoretycy. A w olejach to już kompletnie, bo każdy poleca to co sam zalewa.

Także ja się o olejach oczytałem wystarczająco. Sam strzelasz byki pisząc, że Gulf zawiera PAO. Zwykły najnormalniejszy półsyntetyk, kosztujący 24-27zł/1L. Za oleje których główną bazą, a nawet domieszka jest PAO buli się od 40 kilka zł/1L.
Czytałeś, ale chyba nie to co trzeba, bo inaczej nie pisałbyś takich głupot :) Nie wiem jak można napisać, że nie spełniają norm, skoro je przewyższają. Patrz na parametry olejów, a nie na normy i aprobaty... Nie zalejesz nic lepszego do tego silnika i poleciłem jedne z najlepszych olei. Nie wiem po co w ogóle próbowałeś to kwestionować. Świadczy to jedynie o tym, że się na tym nie znasz, a ja nie lubię dyskutować z kimś, kto ma niewystarczającą wiedzę i mimo to próbuję polemizować. I nadal nie napisałeś, jaki byś zaproponował lepszy olej od wymienionych przeze mnie :) Tylko uprzedzam, najpierw dokładnie sprawdź karty charakterystyki i każdy parametr z osobna :)

I nie strzeliłem żadnego byka, bo Gulf Tec Plus 5W40 zawiera PAO. Tutaj masz kartę charakterystyki: http://www.gulf.nl/fileadmin/user_upload/sheets_EN/01_passenger_car/safety/1224%20Gulf%20TEC%20Plus%205W-40.pdf

Najpierw sprawdź, potem pisz :)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 26, 2015, 20:10:07 pm
Niestety nie polece innego oleju bo mam inne ciekawsze zajęcia niz patrzenie na karty charakterystyk
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Artih w Sierpień 26, 2015, 22:32:09 pm
No i nie starczyło wiedzy, więc poszedł FOCH :-super
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: bodi w Sierpień 27, 2015, 00:29:52 am
 :-10points ;D
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Sierpień 27, 2015, 13:08:40 pm
Ja się nie focham, nie należę do takich. Po prostu mam robotę i nie mam czasu wertować kart charakterystyk i porównywać ich. Weszliśmy w polemikę z kolegą Sebko i tyle.

Nie ma co się podniecać panowie
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: maron w Styczeń 31, 2017, 20:30:35 pm
Jeśli masz wymaganą norme M2C913B to możesz lać to co ja,czyli polecam Millers Oils EE LL ECO 5W30,dodatkowo ma dopuszczenie jaguara STJLR 03.5003 prawdziwy syntetyk.W sumie jednak nie o to mi szło.Chciałem powiedzieć że mój mechanik powiedzał że on po zdjęciu pokrywy zaworów poznaje jaki jest olej.Znaczy w tym sensie że castrol jaki by nie był,chyba że kosztuje 86zl/l(są też takie)w silniku zostawia syffff.Są silniki które jeżdzą na prawdziwym syntetyku i te są w środku czyste ,ale jeśli ktoś nazywa castrola za 30zl/l syntetykiem to jest w blędzie i to widać po jego silniku.W efekcie można i tak, ale syf z czasem zatyka kanaliki olejowe jak holesterol aorty ,a to sie w końcu kończy źle.Widziałem zdjęcie półki z olejami w hitlerowskim sklepie.To co u nas jest podpisane syntetyk tam wygląda i nazywa się tak samo poza określeniem- syntetyk.Bardzo łatwo to wnioskować z ceny,niestety jak olej nie oszukiwany i kosztuje mniej niż 40 -nie jest syntetykiem i osobiście nie leje go kotu.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Luty 01, 2017, 11:39:42 am
Jakiś czas temu przeszedłem w 2.0D z Castrola, na MOTUL SPECIFIC FORD 913D 5W30. Do tego płukanka Motula przed wymianą.
Ogólnie po roku jazdy na Motulu olej ma kolor jak castrol po 2 tygodniach jazdy.
Po zalaniu stał się cichszy (choć nie wiem czy to zaleta płukanki).
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 01, 2017, 19:36:01 pm
A teraz sie zastanów co sie stało z sadzą która normalnie rozpuściła by się w oleju....
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: q_nerk w Luty 01, 2017, 21:19:11 pm
Akurat w przypadku diesla jeśli olej się szybko brudzi to jest to in plus. Generalnie sadza ma tendencje do zbijania się w grudki, które są mocno ścierne, stąd dobre oleje mają tendecje do rozpuszczania sadzy. I nie bronię tutaj żadnego oleju.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: maron w Luty 01, 2017, 21:26:41 pm
Tu(gonzo) pewnie płukanka dała rade,jak ja zmieniłem olej z castrola na millersa to takiego czarnego oleju wcześniej nie miałem.Ale ja nie płukałem.Ten olej ma TBN 10,1 jedna zmiana powinna przepłukać.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: S123 w Luty 03, 2017, 07:22:40 am
Olej w silniku diesla musi być czarny. Musi absorbowac sądzę. To naturalny proces.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 14, 2017, 04:49:01 am
Witam , jestem przed wymianą oleju - Xtype 2.0 2005, olej nie wymieniany rok i 3 miesiące (samochód mało jeździ , raczej okazjonalnie) , w tym czasie jedną długa trasę zrobił 5tyś . Zalany był Motul 6100+ 10W40.

Chciałbym wymienić na jakiś bardzo dobry olej (pewny olej , żeby nie była to żadna podróba albo fake syntetyk) , a z tego co czytam tu, to 10W40 nie koniecznie był dla kota najlepszym wyborem;).

Czy dobrym wyborem teraz na zmianę byłby olej :

LIQUI MOLY 4100 5W40

Cechy produktu
Producent   LIQUI MOLY
Indeks   LIM9511P 5W40 5L+1L
Klasa lepkości SAE   5W40
Linia   4100
Rekomendacja   Najwyższa jakość
Pojemność [l]   6
Norma   B 229.31
Norma   BMW Longlife-04
Norma   FORD WSS-M2C-917A
Norma   RENAULT RN 0700
Norma   RENAULT RN 0710
Norma   VW 502.00
Norma   VW 505.00
Norma   VW 505.01
Specyfikacja ACEA   A3-04
Specyfikacja ACEA   B4-04
Specyfikacja ACEA   C3-04
Specyfikacja API   CF
Specyfikacja API   SN

218zł za 6L w IC.

PS: Czy powinienem jakąś płukankę zrobić (zaleca się, nawet "prewencyjnie"?) ?

PS2: Co do filtra przy okazji spytam - czy jakiś konkretny filtr jest polecany do tego modelu/wersji , lub jakiś jest Nie polecany?

Samochód parkowany tylko w garaży podziemnym (piszę to ze względu na częste uwarunkowania wielu osób odpalaniem na zimo zimą w niskich temp)


Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Wrzesień 14, 2017, 08:34:51 am
Jeżeli chesz full syntetyk, taki uznawany przez purystów za jedyny prawdziwy syntetyk, to chyba dopiero Liqui Moly Synthoil taki jest.
Płukankę możesz zrobić, ja zawsze robię przy wymianie.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 10:01:30 am
nie po to na korku w sierściuchu jest napisane Castrol 5w30 żeby lać inny...
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Wrzesień 14, 2017, 10:32:15 am
Ja do swojego leję Motula X-Cessa 5W30 z normami do Jaguara. Tani nie jest ale bynajmniej ja mam zaufanie do Motula. Poprzedni właściciel-pierdoła zalał Castrola 10W40 to od razu go wylałem, mimo że miał może ze 2 miesiące. Moje uczulenie na Castrola nie pozwoliło mi na nim jeździć :)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 14, 2017, 15:26:01 pm
Ja go za 175zł za 6L widzę , więc taki drogi to on nie jest.
http://allegro.pl/motul-8100-x-cess-5w40-6l-praga-i6822410327.html
Tyle że to 5w40 , a ty piszesz o 5w30 , a takiego z oznaczeniem X-Cess nie widzę.

Za to w IC 5l = 195zł + 1L = 49 , 6L = 244zł (też 5w40)

Podobno Motul czesto bywa podrabiany , ale czy w ogóle jest jakikolwiek sposób żeby być pewnym że olej jaki kupuje to ten właśnie olej?

Co do LIQUI MOLY SYNTHOIL 5W40 , tez nad tym myślałem
"http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-synthoil-5w40-6l-i6591587983.html
Cenowo nie wygląda na chłam , ale cena to nie jedyny wykładnik (220-230zł za 6L)
Nie używałem nigdy go , ale może tym razem właśnie jego wypróbuję.

PS: to że na korku (czy gdzie indziej) firma napisze 'coś' to nie zawsze oznacza że musi to być jedyne rozwiązanie (lub że jest najlepsze), w końcu firmy sobie za takie 'coś' płacą i jest w to PR/Marketing zamieszany a nie najlepsze dbanie o klienta.

Nie chcę Castrola , pytałem o L.M , czy jest zły czy dobry, jeśli zły to dlaczego.
Aczkolwiek Motul mi odpowiada, używam go w innym samochodzie (używam Motula 300v, ale to w samochodzie z powyżej 300hp) i sprawdza się tam od ponad 10 lat świetnie.
Jesli ten Motul jest dobry to nie mam nic przeciwko niemu, wręcz przeciwnie.
Czy ktoś o tym Motulu X-Cess 5w40 (? czy jednak 40? czy 30?) oraz tym LIQUI MOLY SYNTHOIL 5W40 może powiedzieć coś złego i uzasadnić lub jednak także polecić ?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 19:10:50 pm
wg instrukcji 5w40 w x-type jest zalecany wtedy gdy auto jest eksploatowane w gorącym klimacie, w którym nie występują temperatury ujemne, więc jeżeli mieszkasz w Polsce to raczej powinien być 5w30.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 14, 2017, 20:11:47 pm
Dzięki .
Aczkolwiek jeśli bywam na kilka tygodni w okresie letnim we Włoszech , a trafiam tam na temperatury powyżej 40c (nawet 46c pokazywał Kot jak go odpalałem po 2h na słońcu stania), to może w takim razie jednak warto zalać 5w40? Jeśli przez 11 mcy pracuje w normalnych temp , a 1 mc w roku w ekstremalnych to chyba powinienem brać pod uwagę te ekstremalne? W Polsce samochód jest garażowany i zimą i latem.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 20:21:34 pm
a co zrobisz przy -25 w Polsce? ja bym nie przeginał :)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: SilverAG w Wrzesień 14, 2017, 20:56:10 pm
A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.

Generalnie w kocie są silniki Forda. Te silniki wymagają olejów 5W30 - wynika to z ich konstrukcji (chodzi o kanały olejowe), więc z zasady taki olej powinno się lać. Aczkolwiek do jednego Forda, który wymagał takiego oleju, lałem 15W40 i 10W40 (w tej kolejności) i w sumie nic się nie działo :-) Jak brał olej tak brał :-) Jak uporałem się z elektryką, to nawet w najgorsze mrozy palił :-)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Wrzesień 14, 2017, 22:17:20 pm
A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.
jak bardzo się mylisz!
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Wrzesień 14, 2017, 23:32:29 pm
No nie myli sie za bardzo. Możesz dodać tak dodatki ze 10W40 bedzie płynął jeszcze przy np -40 stopniach. Akurat roznica miedzy 5W30 a 5W40 jest subtelna jeśli chodzi o zimny rozruch.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 14, 2017, 23:56:40 pm
Do 2.0 Diesla Jag zaleca olej ze spec:
-WSS -M2C913-B
-SAE 5W-30

W takim razie może ten:
LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30
http://allegro.pl/liqui-moly-special-tec-f-5w30-3853-6l-2326-i6937861582.html
?
a nie te 5w40:
-LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40
-MOTUL 8100 X-CESS 5W40

(Aktualnie zalany jest 10w40 Motul 6100+)
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: SilverAG w Wrzesień 15, 2017, 12:08:19 pm
A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.
jak bardzo się mylisz!

Naprawdę się mylę? To bardzo ciekawe. Wystarczy poczytać karty charakterystyki produktów, żeby zobaczyć, że oleje te mają zbliżone parametry zimowe. Oznaczenie 5W ma ułatwić identyfikację oleju pod względem pewnej unifikacji parametrów. Oznacza to, że w tej temperaturze -25 stopni oleje te będą zachowywały się podobnie (oczywiście, mówimy tu o porównywalnych olejach jednego producenta). Jestem przekonany, że nie będzie większej różnicy w tej temperaturze pomiędzy olejami 5W30/5W40, ale przy oleju 15W40 ta różnica będzie już zauważalna.

Tyle tylko, że taka dyskusja to już jest udowadnianie kwadratury koła. 5W30 i 5W30 różnych producentów, a nawet tego samego, mogą się między sobą różnić - ale czy silnik to odczuje? Nie wydaje mi się.

Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Wrzesień 15, 2017, 12:26:08 pm
Jedynym wskaźnikiem dla użytkownika jest w zasadzie głośność silnika. Na niektórych działa ciszej, na innych głośniej.
Niektórych pije mniej innych pije więcej.

Aby się dowiedzieć jak dobrze chroni silnik należy po spuszczeniu oleju wykonać jego analize (UOA - Used Oil Analysis).
Powie nam nie tylko ile pierwotnych właściwości oleju zostało, ale też ile silnika razem z nim wylewamy w postaci opiłków.

Jakiś człowiek z anglojęzycznego forum wykonał na swoim silniku AJ-V6 testy różnych olejów Mobil 1.
Konkluzja na podstawie UOA była taka, że choć wszytkie oleje spisały się dobrze, to najlepiej wypadł Mobil 1 5W40 przeznaczony do ciężarówek z silnikiem diesla.

Co do ufania producentowi to trzeba brać poprawkę na kilka rzeczy
1) umowa miedzy producentem aut a producentem oleju - co się komu opłaca
2) producenci aut nigdy nie byli zainteresowani aby silniki były bezawaryjne po upływie gwarancji - zalecane wymiany co 30000 są tego najlepszym przykładem niesety. Czy jest śmiałek który kurczowo trzyma się tej wytycznej?
3) producent aut musi obniżać zużycie paliwa aut, łapać się na normy emisji,  aby płacić mniejsze kary lub spełnić wymagania, w przypadku Forda gdy powstawał X-Type było to CAFE (Corporate Average Fuel Economy). Oleje 5W30 do forda to przeważnie oleje "fuel economy".
Tymczasem typowego posiadacza jaguara to czy spali 0.2l mniej czy więcej na setkę kompletnie nie interesuje.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: kamilos_sid w Wrzesień 15, 2017, 13:24:37 pm
A co to ma do rzeczy? Obydwa oleje są 5W, więc właściwości zimowe mają takie same.
jak bardzo się mylisz!

Naprawdę się mylę? To bardzo ciekawe. Wystarczy poczytać karty charakterystyki produktów, żeby zobaczyć, że oleje te mają zbliżone parametry zimowe. Oznaczenie 5W ma ułatwić identyfikację oleju pod względem pewnej unifikacji parametrów. Oznacza to, że w tej temperaturze -25 stopni oleje te będą zachowywały się podobnie (oczywiście, mówimy tu o porównywalnych olejach jednego producenta). Jestem przekonany, że nie będzie większej różnicy w tej temperaturze pomiędzy olejami 5W30/5W40, ale przy oleju 15W40 ta różnica będzie już zauważalna.

Tyle tylko, że taka dyskusja to już jest udowadnianie kwadratury koła. 5W30 i 5W30 różnych producentów, a nawet tego samego, mogą się między sobą różnić - ale czy silnik to odczuje? Nie wydaje mi się.

Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.
Różnica jednak jest znaczna, dla zainteresowanych załączam wskażnik lepkości od temperatury:
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Wrzesień 15, 2017, 13:41:17 pm
Dodam jeszcze że poszczególnym liczbom 0, 5, 10, 20, 30, 40 odpowiadają pewne przedziały lepkości.

I tak przykładowo olej Valvoline MaxLife 5W40 ma taką lepkość że prawie podchodzi już pod 5W30.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 17, 2017, 19:41:39 pm

Podobnie rzecz się ma z olejem LIQUI MOLY SPECIAL TEC F 5W30 - w opisie jest technologia syntetyczna, zatem jest to półsyntetyk :-) Ale czy po zalaniu tym olejem silnik go wypluje?

Temat rzeka, a sensownych wniosków tyle, co kot napłakał. Niech każdy leje to, co chce i na co go stać. I tak prędzej czy później olej zostanie spuszczony i wlany nowy. Bardziej istotne jest to, żeby olej w ogóle był w silniku.


Ok, czyli Twoim zdaniem ten Liqui Moly Special TEC F 5W30 nei jest najlepszym wyborem do 2.0 D , a co z kolejnymi które wymieniałem?


 1) Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40
lub
 2) MOTUL 8100 X-CESS 5W40 6L Praga
(ale to 5w40)

Polecono mi tez ewentualnie jesli chodzi o 5w30 ten:
 3) CASTROL EDGE FST 5W30
(aczkolwiek nie jestem przekonany co do Castrola)

4) MOTUL SPECIFIC 0720 5W30

 Widzę większość zdecydowanie krytykantów olejów jest ;).
 I szczerze mówiąc czytając odpowiedzi jeszcze wiekszy mętlik w głowie mam .
 Wychodziłem z punktu, że albo zaleje 5w30 albo 5w40 jakiś syntetyc , ale teraz czuje że wiem jeszcze mniej i bardziej się nad tych zastanawiam (nie wiem czy tak na prawdę słusznie sobie tym głowę zawracam) , zamiast po prostu kupić olej taki jak polecany czyli 5w30 , pełen syntetyk i kupić najdroższy - bo to w sumie jako konkluzje najczęściej wybrzmiewa z odpowiedzi typu "najdroższy" , "na jaki cie stać" etc ...

Jak możesz (lub kto inny) to prosze o odpowiedzi. Nie musi to być byc NAJLEPSZY , może być "ODPOWIEDNI" olej;)

Lub ewentualnie jakiś wybór który NIE bo jest powód że NIE!
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: SilverAG w Wrzesień 17, 2017, 21:43:56 pm
@radom82

Mój wpis dotyczący tego oleju sprowadzał się do tego, że olej 5W30 nawet takiego producenta jak LiquiMoly (a chyba zwłaszcza tego producenta) jest określany jako olej w technologii syntetycznej. Absolutnie złego słowa o tym oleju nie wypowiadam, ponieważ nie mam żadnego doświadczenia z olejami tego producenta. Stosowałem dwa dodatki do oleju tego wytwórcy i, cóż, pomóc nie pomogły raczej, ale też nie zepsuły.

Generalnie rozważałem również olej tego producenta, ale jednak cenowo okazuje się taki sobie, więc na razie zrezygnowałem.

Powiem jednak, jakie mam doświadczenia z olejami 5W30. Kilka lat temu kupiłem samochód z silnikiem benzynowym, a dopiero później doczytałem, że ten model potrafi mieć problem z braniem oleju. Jak kupiłem, poziom był na minimum, więc dolałem, co miałem pod ręką (bodajże Castrol SLX, który został mojemu tacie po wymianie). Później długo szukałem, analizowałem i się zastanawiałem. Chodziło mi o to, żeby znaleźć olej, którego silniki nie lubią brać. Czytałem, że jedni zalali czymś tam i brało ileś tam na 1000 km, a po zmianie na jakiś tam, branie zmniejszyło się. Nadmieniam, że nie wiem, co było wlane do silnika.

Wtedy trafiłem na olej Ravenol. Droższy od podobnych, ale liczyłem na to, że z uwagi na małą popularność ryzyko kupienia podróby będzie mniejsza. Olej jak olej - samochód jeździ i jakichś cudów nie zauważyłem. Jeśli chodzi o branie oleju - przez pierwsze 5-6 tysięcy od wymiany z reguły ubytki raczej niewidoczne, potem może trochę więcej. Szacuję, iż ubywa jakieś 50 ml na 1000 km. Jeżdżę raczej spokojnie, ale sporo hamuję silnikiem. W zeszłym roku Ravenol zaprzestał sprzedaży przez internet. Kupiłem olej gdzie indziej i okazało się, że producent namieszał w nazwach i pod dotychczasową nazwą dostałem olej do silników japońskich (chociaż, jak się okazuje, konstrukcja tego silnika jest japońska). Jako że nie miałem czasu na wymiany, stwierdziłem, że zaleję tym, co jest. Jak dotąd (około 7000 km) silnik jeszcze się nie rozpadł. Zimę przetrwał i zapalał. Przy wyborze oleju kierowałem się zapewnieniami producenta o niskiej lotności i tym samym mniejszym zużyciu oleju. Obecnie oferowany produkt nie ma tego w opisie, więc zastanawiam się obecnie nad alternatywą. Olej ogólnie po przejechanym dystansie dość ciemny więc pewnie silnik w środku zasyfiony :-) (dodam tylko, że teść zalewa Hondę Accord olejem Shell - różnie 5W30 i 5W40 - i generalnie olej nawet po sporym przebiegu jest jaśniejszy).

Z kotem było tak, że też nie wiedziałem, co nalane. Ale wiedziałem, że ma być 5W30 i najlepiej z normami Forda. Po analizie wybór padł na olej Total Quartz NFC Future 9000. Silnik zalany, zrobione prawie 6000 km i wydaje się być wszystko ok. Olej zrobił się czarny bardzo szybko, aż się zdziwiłem, bo niektórzy piszą, że po 1000 czy 2000 km olej w diesel'u robi się czarny...

Polecić zatem mogę produkty Ravenol i Total. Ale nie na zasadzie cudownych właściwości, a po prostu produktów sprawdzonych w praktyce, spełniających swoje zadanie.

Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: radom82 w Wrzesień 18, 2017, 05:38:05 am
@radom82

Polecić zatem mogę produkty Ravenol i Total. Ale nie na zasadzie cudownych właściwości, a po prostu produktów sprawdzonych w praktyce, spełniających swoje zadanie.




Z Revenol'a masz na myśli który np  ? Taki :
http://allegro.pl/ravenol-hcl-5w30-cleansynto-sl-cf-bmw-mercedes-5l-i6591432213.html
 , czy jeszcze inny? Bo widze sporo tego z przedziału 5w30 - 5w40

Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: SilverAG w Wrzesień 18, 2017, 12:09:10 pm
Najpierw zastosowałem Ravenol 5W30 FO, później przeszedłem na FEL (obecnie już nie jest do Forda), a teraz producent zrównał FO z FEL (ogólnie mówiąc). Jest jeszcze bodajże 5W30 HCS (ale nie jestem pewien i bliżej mu do dawnego FO).
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Dodo88 w Maj 01, 2019, 15:34:17 pm
Witam,
oczywiscie przewertowalem wszystkie tematy w temacie 'jaki olej do xxx silnika' -Ale ilu jest uzytkownikow z tyle jest opini i kazdy broni swojej ,co za tym idzie nie uzyskano jasnego wyjasnienia  jakiego oleju potrzeba do danego silnika.
Tak wiadomo ,np.do 2.0 D ktorego jestem uzytkownikiem, zalecany jest 5w30 ze specyfikacji forda ALE tematy poruszaly tez oleje np. 5W40 -i jak najlepiej dobrac odpowiedni olej 5W40 taki aby byl dobry dla tego motoru i mial zblizone wlasciwosci do tego zalecanoego przez producenta ?
Zbliza mi sie wymiana oleju w samochodzie i zadecydowalem, ze wleje 5W40 Gulfa- ale ...-no wlasnie jaki najlepiej ?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sztandi7 w Maj 02, 2019, 09:55:05 am
Jaki zalejesz, na takim będziesz jeździł :) Producent zaleca 5W30, ale niektórzy zamieniają to na 5W40 i IMHO też jest ok. Ja w swoje auto kupiłem zalane świeżym 10W40 Castrola (o zgrozo). Od razu to wylałem i potem jeździłem na olejach 5W30 oraz 5W40 - nie zaobserwowałem różnic.  Grunt, żeby były to oleje syntetyczne i wymieniać co 10-15tys. Kilka produktów, które polecę od siebie to np. Motul EcoNergy, lub Millers Trident, teraz jeżdżę na tańszym Elfie 900 SXR i także jest ok. Oleje typu 5W50 lub 10W40 bym odpuścił.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 02, 2019, 12:35:04 pm
Można zerknać do instrukcji obsługi samochodu.
Benzynowe silniki w X-Type mogą oficjalnie jeździć na wszystkim 0/5W30/40. Jak jest w dieslach nie wiem.

Teoria mówi tyle:
Pierwsza cyfra im niższa, tym łatwiejszy rozruch zimą i ochrona w mrozy.
Druga cyfra im wyższa tym wyższe spalanie ale lepsza ochrona zwłaszcza w upały i przy ostrej jeździe.
(przy czym słaby olej 5W40 i tak chroni gorzej niż dobry 5W30)

Co do producentów nic interesującego chyba powiedzieć nie można, ani cena, ani marka nie jest dziś wyznacznikiem jakości oleju.
A większość użytkowników nie jest w stanie sensownie porównać różnych marek i typów miedzy sobą.

Dużo osób poleca Gulfa o którym napisałeś, ja też go używam, ktoś na forum przejeździł na Gulfie dziesiątki tys kilometrów i silnik był w doskonałym stanie. Ale oczywiście ciężko nawet powiedzieć czy dziś Gulf to ten sam Gulf co lata temu. Ja nie zauważyłem różnicy w stosunku do Valvoline czy Totala.
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Dodo88 w Maj 02, 2019, 16:37:06 pm
Dzieki za odpowiedzi ;)
Ogolnie dodam, ze przebieg samochodu to ponad 180tys.km, uzytkuje go w UK i tutaj zostal kupiony, nie wiem jaki olej byl wlany poprzednim razem przez wlasciciela ale tutaj zazwyczaj w serwisach wlewaja te ktore zaleca dany producent samochodu, wiec mniemam ,ze jezdzil na 5W30 ALE przy kupnie gdy spojrzalem na poziom oleju ,byl na minimalnym minimum ... Nie mam pewnosci co do ilosci zuzywanego oleju przez silnik, byc moze 5W40 okazalby sie lepszym... :- pojecia
W kazdym razie wybieram miedzy:
https://allegro.pl/oferta/gulf-formula-fs-5w30-5l-a1-b1-a5-b5-wss-m2c913-d-7089286005
a
https://allegro.pl/oferta/valvoline-maxlife-5w40-max-life-olej-silnikowy-8l-7856984091
Kusic sie na Valvo ?
(olej bedzie kupiony z pewniejszego zrodla niz allegro,linki tylko na potrzebe postu ;) )
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Driv3rrrr w Maj 02, 2019, 21:44:38 pm
Fuchs dużo lepszy
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: sobrus w Maj 07, 2019, 10:37:24 am
Ale który? GT1 czy Supersyn?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Jakusa w Październik 22, 2019, 14:35:58 pm
Koledzy, ile litrów oleju kupić do wymiany w 2.0 tdci? Nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji, potrzeba 6 a może 7 litrów ?

W postach w tym wątku znalazłem również wypowiedzi o możliwości wyciszenia silnika olejem. Jest to sprawa, która mnie zainteresowała ponieważ mój w trasie jest dość uciążliwie hałaśliwy. Czy ktoś może się wypowiedzieć na ten temat, jest to różnica, którą można faktycznie odczuć? Jaki olej będzie "najcichszy" ?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: gonzo7 w Październik 22, 2019, 14:53:36 pm
przeczytałeś 1 stronę tego wątku?
Tytuł: Odp: x-type wymiana oleju silnikowego
Wiadomość wysłana przez: Jakusa w Październik 22, 2019, 15:49:55 pm
Ehh, chyba musiałem wczoraj być ostro zmęczony... :-wstyd Dzięki.