Autor Wątek: Jaguar X Type 2001  (Przeczytany 5865 razy)

vivaldi

  • Gość
Jaguar X Type 2001
« dnia: Marzec 09, 2012, 14:15:11 pm »
Może ktoś z Was wie do czego służą 3 przyciski pomiędzy przełącznikiem szyberdachu a lampkami oswietlenia wnętrza samochodu ?

BlackV6

  • Gość
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 09, 2012, 14:24:36 pm »
pewnie do zaprogramowania bramy :)

Borys X-Type

  • Gość
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 09, 2012, 14:25:44 pm »
To jest uniwersalny pilot do garażu.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 09, 2012, 14:28:38 pm »
Pewnie masz wersję US i masz przyciski 1, 2, 3. Służą od otwierania garażu, bram itp. Niestety jest inna częstotliwość niż w EU i przyciski są bezużyteczne.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

vivaldi

  • Gość
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 09, 2012, 14:47:34 pm »
oki dzieki Wam wszystkim bo już myślalem że coś mi nie działa w samochodzie

Offline strawinski

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 542
  • Daimler Six
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 09, 2012, 15:57:29 pm »
tak tak, nie działa

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 09, 2012, 15:58:25 pm »
mimo ze "u nas" nie dziala, informacje producenta:


Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 16, 2014, 17:22:25 pm »
Szukam jakiejś porady jak zaprogramować to ustrojstwo.
Około 2 lata temu próbowałem zaprogramować Homelinka tak aby otwierał mi bramę wjazdową (posiadam jakąś mutację NICE z LeroyMerlin - MyHome czy coś w tym stylu) niestety bez sukcesu. Okazało się, że są różne częstotliwości pomiędzy wersjami USA (skąd pochodzi mój Jag) i Europy w systemach otwierania bram. Odpuściłem na dość długo temat, bo jakby nie do przeskoczenia...
Ale kupiłem w USA zestaw do bramy garażowej CHAMBERLAIN
http://www.homedepot.com/p/Chamberlain-1-25-HP-Belt-Drive-Battery-Backup-Smartphone-Ready-Garage-Door-Opener-with-MyQ-Technology-HD930EV/203951235- oczywiście specjalnie ściągnąłem go z USA, aby chociaż garaż móc otwierać z konsoli w Jaguarze. W porównaniu do polskich systemów koszt był wyższy i dodatkowo musiałem podciągnąć zasilanie 110V co wiązało się z zakupem przetwornicy napięcia. Wszystko byłoby spoko, ale...
Nie mogę zaprogramować w żaden sposób Jaguara do otwierania drzwi.
Instalacja samej bramy odbyła się bez problemu. Wszystko mi działa bez zarzutu tylko nie współpracuje z samochodem.

Objawy są takie, że w trakcie programowania miga mi cały czas mniej więcej w odstępach 1s kontrolka HomeLink i po ok 55s gaśnie i dupa nic się nie dzieje...
Można niby sprawdzić jaki jest status zaprogramowania przycisku. Gdy się go naciśnie i przytrzyma to powinien palic się ciągle i wtedy oznacza, że został prawidłowo zaprogramowany. W przypadku gdy szybko miga a po ok 2sek zapala się na stałe należy należy go zaprogramować według procedury zmiennego kodu.
U mnie naciskając przycisk HomeLink kontrolka miga cały czas wolno i to sie nie zmienia przez ok 55s a następnie gaśnie.

Słów mi brak na to.
Przerwałem pisanie, aby poczytać opinie nt. tego Chamerlaina i okazuje się, że jest sporo przypadków nie współpracowania z różnymi modelami samochodów. Piszą, że trzeba kupić jakiś dodatkowy transmiter.
W sumie to mogę sobie zaczepić pilota od tego Chamberlaina na osłonie przeciwsłonecznej, ale jest on wyjątkowo toporny i nie satysfakcjonuje mnie takie rozwiązanie.
Widziałem, że ktoś tutaj opisywał, że rozebrał podsufitkę i sobie dolutował pilota od bramy do przycisku Homelink.
Może to jest jakieś rozwiązanie, ale w moim przypadki musiałbym pod jeden przycisk wlutować pilot od bramy a pod drugi pilot od garażu. Ponieważ one nie są ze sobą kompatybilne ze względu na inną częstotliwość.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

Skubi

  • Gość
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 16, 2014, 18:48:30 pm »
Niestety jest to jedynym rozwiązaniem >:(

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: Jaguar X Type 2001
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 18, 2014, 18:30:23 pm »
Dzwoniłem do firmy zajmującej się instalacjami bram itp. i usłyszałem, w odpowiedzi, że koszt takiej przeróbki, aby sterownik bramy kupionej w Polsce działał z autami z rynku amerykańskiego to ok. 700-800PLN. Dla mnie nieopłacalne z tego powodu, że w chwili obecnej mam już dwa różne systemy. Za połowiczne rozwiązanie problemu to zbyt wysoka kwota.
Zakupiłem już w USA dodatkowy HomeLink repeater i mam nadzieję, że to mi przynajmniej pozwoli sterować drzwiami garażowymi za pomocą konsoli Jaguara.

Jednak chyba ostatecznie zdecyduję się rozebrać podsufitkę i spróbować upakować tam elektronikę z dwóch pilotów i podpiąć pod jeden przycisk bramę wjazdową, a pod drugi drzwi garażowe. Zastanawiam się tylko czy znajdę tam gdzieś odpowiednie napięcie, aby było zbliżone do bateryjek w obu pilotach. Muszę sprawdzić jakie tam są baterie. Mam nadzieję, iż okaże się, że są one do siebie zbliżone.
Wydaje mi się, że może być ciężko tam znaleźć coś odpowiedniego, bo pewnie ze 12-14V będzie, a piloty na pewno mają niższe napięcie. Z zapalniczki natomiast nie chce mi się ciągnąć 5V, bo to sporo zachodu.
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black