Autor Wątek: car audio x300  (Przeczytany 13478 razy)

maras

  • Gość
car audio x300
« dnia: Styczeń 23, 2012, 21:15:51 pm »
Witam
Posiadam x300 sovereign z 1995r. i chciałbym ulepszyć mu sprzęt grający, czyli zamontować mu wzmacniacz, jakiś subwooferek, i albo przejść z głośników 13cm jakie są u mnie na 16,5 lub pozostać na 13cm ale kupić coś porządnego. Porostu chcę mieć dobry dżwięk w aucie bo narazie jest nędza.. Mam pytanie: pierwsze - czy oryginalne radio (kaseciak ze zmieniarą) posiada wyjście na wzmacniacz, a jeśli nie to czy idzie to dorobić? Ogólnie chodzi mi o to , by wzystko w środku wyglądało fabrycznie, więc zmiana radia na coś porządnego i nowoczesnego odpada - chyba rozumiecie.
Pytanie drugie - czy ktoś poprawiał już audio w swoim kocie? a jeśli nie to czy macie jakieś pomysły?

Whitesnake

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 24, 2012, 12:20:32 pm »
No właśnie, tak ciekawy temat, a tu cisza :)
Jag jest tak przyjemnym i cichym samochodem, że aż się prosi żeby coś ładnie w środku grało.

Mój system audio będzie się składał z procesora Audison One Bit, czterokanałowego wzmacniacza Audison, jakiegoś monobloku do suba, suba od Hertz'a i głośników Focala, do tego wytłumienie komór drzwi, itp.

Miałem podobny układ w ostatnim samochodzie i grało to świetnie. Wiele pracy jednak wymagało dostrojenie zwrotnic, więc tym razem pójdę na łatwiznę stosując procesor cyfrowy z automatem. W domu bym sobie tak sprzętu nie kaleczył, ale w samochodzie to się świetnie sprawdza.

Źródło może zostać oryginalne bo zależy mi na zachowaniu oryginalnego wyglądu, a i tak nie będzie miało ono wielkiego znaczenia dla jakości. Sygnał z CD na procesor chciałbym wypuścić w postaci cyfrowej, więc DAC będzie w Audisonie. Dzieki temu uniknę tez problemu z doborem wzmacniacza.

Teraz muszę tylko znaleźć czas...

Jeżeli muzyka ma dla Ciebie znaczenie, ale nie wiesz czego się spodziewać po zmianach to zacznij powoli od prostej wymiany głośników. Tylko nie na żadne wymyślne, współosiowe, pseudo-szerokopasmowe, malowane na srebrno wynalazki do car audio o wdziecznych nazwach typu extremum, tylko normalne, prawdziwe zestawy głośników z jedną membraną średniotonowego i oddzielnymi głośnikami wysokotonowymi z regulowanymi zwrotnicami. Może się okazać, że to wystarczy...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2012, 12:28:02 pm wysłana przez Whitesnake »

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 24, 2012, 16:30:32 pm »
W domu bym sobie tak sprzętu nie kaleczył, ale w samochodzie to się świetnie sprawdza.
Tu jestem innego zdania. Każda "większa złotówka" zainwestowana w HomeAudio przyniesie większe efekty niż w CarAudio.

Źródło może zostać oryginalne bo zależy mi na zachowaniu oryginalnego wyglądu, a i tak nie będzie miało ono wielkiego znaczenia dla jakości.

Większej bzdury dawno nie słyszałem. Ciekawe który zakład CarAudio tak Ci podpowiedział. Sprzęt do Jaga robił Alpine i jest to najtańsza ograniczona seria M. Najtańsze radio Alpine za 400zł będzie miało więcej możliwości niż twój fabryczny.
Czy chcesz mi powiedzieć, że najtańsze CD przykładowo Manty za 100zł puszczone po cyfrze będzie grało tak samo jak Mark Levinson za 20-30.ooo zł?  :-\  Jeśli tak to po co ludzie wydają grubą kasę na sprzęt?

Mam pytanie: pierwsze - czy oryginalne radio (kaseciak ze zmieniarą) posiada wyjście na wzmacniacz, a jeśli nie to czy idzie to dorobić? Ogólnie chodzi mi o to , by wzystko w środku wyglądało fabrycznie, więc zmiana radia na coś porządnego i nowoczesnego odpada - chyba rozumiecie.
Radio nie posiada wyjścia na wzmacniacz, co nie oznacza że nie można go podłączyć. Najłatwiej można podłączyć po wysokich, ale jest to tylko półśrodek. Szukasz wtedy wzmacniacza z High Input. Drugim wyjściem, lepszym wyjściem jest przeróbka radio i wyprowadzenie wyjść z przedwzmacniacza. A trzecim najlepszym wyjściem jest zmiana radio.

Pytanie drugie - czy ktoś poprawiał już audio w swoim kocie? a jeśli nie to czy macie jakieś pomysły?
Najpierw trzeba wytłumić drzwi, a potem włożyć tam dobrą 16tkę. Najlepiej Dynamatem, STP lub GMS. APP i Bolle mają słabe opinie, a najgorsza i nie zdrowa jest mata dekarska.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

maras

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 24, 2012, 18:00:31 pm »
No właśnie Choina poryszyłeś ważny dla mnie wątek o którym zapomniałem napisać. Słyszałem, że w x300 były też montowane głośniki 16? Czy orientujecie się czy to były 16 czy 16,5cm i czy można jakoś je wcisnąć zamiast moich 13?
Bo domyślam się, że z 13 cm to raczej zbyt dobrego dżwięku nie wyciągnę..

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2012, 18:16:47 pm »
Ja w swoim mam 16cm. Na rynku dostępne głośniki to 16,5cm. Także albo oryginały albo mała przeróbka i 16,5cm.
Musisz zdjąć boczek o zobaczyć czy wejdzie coś innego.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Whitesnake

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2012, 18:48:36 pm »
Cytuj
Źródło może zostać oryginalne bo zależy mi na zachowaniu oryginalnego wyglądu, a i tak nie będzie miało ono wielkiego znaczenia dla jakości.

Większej bzdury dawno nie słyszałem. Ciekawe który zakład CarAudio tak Ci podpowiedział. Sprzęt do Jaga robił Alpine i jest to najtańsza ograniczona seria M. Najtańsze radio Alpine za 400zł będzie miało więcej możliwości niż twój fabryczny.
Czy chcesz mi powiedzieć, że najtańsze CD przykładowo Manty za 100zł puszczone po cyfrze będzie grało tak samo jak Mark Levinson za 20-30.ooo zł?  :-\  Jeśli tak to po co ludzie wydają grubą kasę na sprzęt?

Z całości transport ma najmniejsze znaczenie , a w ogóle ma jakiekolwiek tylko dlatego że musi zapewnić fizyczny odczyt płyty ze stabilnością pozwalającą zachować bit-perfect. Jeśli grałbyś z plików bezstratnych bezpośrednio na DACa, bez błedów fizycznego odczytu, sam transport odgrywałby jeszcze mniejszą rolę.

Nawet Mark Levinson jako transport w niczym tu nie pomoże. Przecież nie poukłada ci zer i jedynek w jeszcze lepszym porządku. Zabawa zaczyna się od Dac'a w górę.

Whitesnake

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 24, 2012, 19:18:49 pm »
Tak tylko żeby jakoś poprzeć literaturą te (jak to mówisz) "bzdury" chciałem dodać, że nawet Mark Levinson No.31.5 Reference,, ma w sobie transport Philipsa, o taki;
http://www.dutchaudioclassics.nl/Philips_cdm4_cd_mechanism/
http://www.stereophile.com/cdplayers/356

Całkiem dobry i już kultowy, swoją drogą, tyle ze kosztujący w swoim czasie max 100USD.


Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2012, 20:04:34 pm »
Bzdurą było podsumowanie twojej wypowiedzi że, źródło nie będzie miało ono wielkiego znaczenia dla jakości. Bo to jednak źródło ma decydujące znaczenie. Przeczytałeś pierwsze zdanie mojej wypowiedzi i próbujesz się bronić transportem. A co z dalszą częścią. Nie odpowiedziałeś na pytanie. Czy Manta za 100zł podłączona do DACa za 30k zagra tak samo co transport Marka podłaczony do tego samego DACa?
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Whitesnake

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2012, 20:16:59 pm »
Nie odpowiedziałeś na pytanie. Czy Manta za 100zł podłączona do DACa za 30k zagra tak samo co transport Marka podłaczony do tego samego DACa?
Nie zagra, Manta to nie jest doskonały transport i daleko mu do bit perfect. Jeśli jednak znajdziesz cokolwiek, co ma solidniejszą budowę np. starego marantza z allegro to w warunkach domowych jak najbardziej. Ostatnio porównywałem właśnie coś takiego do dCSa Puccini w roli transportu i nie było większych różnic. A przynajmniej na pewno nie były to różnice wskazujące na blisko 60tyś różnicy w cenie.

Jeśli masz ochotę na takie doświadczenie, to chętnie Ci je zaprezentuje. Mam trochę eksponatów i niezły punkt odniesienia ;)

W samochodzie budowa i aplikacja transportu ma dużo większe znaczenie ze względu na trudniejsze warunki pracy, ale nie przesadzałbym z kosztami. Najlepiej i tak byłoby podłączyć jakiś transport cyfrowy z dyskiem SD, a nadwyżkę zainwestować w głośniki. Choć nie ma co błyszczeć to zagra na pewno lepiej.

maras

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2012, 20:39:07 pm »
Czy jest mi ktoś powiedzieć wprost co konkretnie kupić i zamontować tak łopatologicznie, np. nazwa, model, ale coś w przyziemnej cenie? coś z półki infinity, pioneer, helix, alpine kenwood...

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 24, 2012, 20:44:20 pm »
Ja już robiłem kilka razy audio w samochodach i dziś dochodzę do wniosku, że było to głupotą. Lepiej te pieniądze przeznaczyć na Home Audio. W aucie jest bardzo dużo rzeczy nie korzystnych. Małe pomieszczenie, warunki atmosferyczne czy odgłosy. Bardzo dużo kasy trzeba przeznaczyć za instalację. Instalacja przewodów, porządne wytłumienie (najlepiej całego auta), zabudowa w bagażniku i oczywiście strojenie tego. Za te pieniądze w Home Audio widzimy już dużą różnice.

Najpierw wytłum drzwi, a potem głośniki.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Whitesnake

  • Gość
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 24, 2012, 21:06:24 pm »
Ja już robiłem kilka razy audio w samochodach i dziś dochodzę do wniosku, że było to głupotą.
Robiłes sam, czy ktos Ci montował i stroił? Jestem podobnego zdanie, że w samochodzie nie warto przesadzać, ale plan w wersji minimum muszę zrealizować. Oryginał nawet w wersji premium gra strasznie.

A co do głosników, to wydaje mi się że średnica nie ma tak dużego znaczenia jak jakość i aplikacja. Nawet taki komplet Morelek za 1000 PLN http://www.audiosklep.pl/morel-dotech-mkii-5-p-2854.html zagra lepiej w dobrze zatkanych drzwiach niż rzeźbienie z tanich 16stek. Poza tym sa dość płytkie (60mm) więc powinny wejść bez większej zabawy z dystansami. I to byłaby moja sugestia.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 25, 2012, 09:01:13 am »
Sam robiłem. Zaczynałem na Axtonie, a skończyłem na Dynamacie, Helixie Competition i głośniki przednie Precisiona. Nigdy więcej już takich pieniędzy nie przeznaczę na CA. Na razie jest seria. Mam innej projekty do zrealizowania.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 26, 2012, 09:07:11 am wysłana przez Choina »
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 12, 2012, 17:16:36 pm »
Podłączę się pod ten temat, chodź ja mam pytanie co do x308. Jestem na etapie kiedy wygłuszyłem drzwi, oraz zmieniłem głośniki, teraz chciałbym zamontować wzmacniacz. Czy orientujecie się, którędy najlepiej poprowadzić do niego przewody i gdzie go umiejscowić. Skoro potrzebuje do niego zasilania z akumulatora, muszę się tam dostać przez cały samochód, to może dobrym miejscem na wzmacniacz, będzie to nad zmieniarką, tak jak w przypadku HARMAN/KARDON. ? Pytanie jak, którędy i na co uważać, żeby niczego nie zniszczyć w aucie? Liczę na cenne podpowiedzi, zanim się za to zabiorę..  :-V
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: car audio x300
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 12, 2012, 23:59:25 pm »
Ktoś, coś pomoże?  :-kogutki
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8