Autor Wątek: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników  (Przeczytany 4760 razy)

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« dnia: Grudzień 28, 2011, 19:20:17 pm »
Witam kolegów, zastanawiam się nad zakupem opon wielosezonowych, gdyż :

- auto mam od pół roku i zrobiłem raptem 2 trasy po 400 km

- auto używane co kilka dni

- poruszam się głównie po mieście, średni przebieg miesięczny to 300 km , a nawet mniej 

Chce przejść na opony  uniwersalne z powodu kosztów opon, wymian sezonowych, braku miejsca na przechowywanie itp.

Czy ktoś mam jakieś doświadczenia ?
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 28, 2011, 19:27:51 pm »
Tylni napęd, lekka dupa i dobra zimówka.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Sebastian X

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 28, 2011, 19:33:56 pm »
Przemyśl to dobrze. Uważam, że jak coś jest uniwersalne to tak naprawdę... do niczego się nie nadaje.

Skubi

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 28, 2011, 20:55:41 pm »
Opona całoroczna na zimę jest za twarda, a brak lamelek sprawia, że się ślizga bo nie wczepia się w nawierzchnię. Na lato jest za miękka, źle odprowadza wodę. Nadaję się co najwyżej do małych aut jeżdżących niewiele i to po mieście, do Jaguara bym nie zamontował.

Tom

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 28, 2011, 22:46:14 pm »
Koledzy dziś opony całoroczne są dość zaawansowane, samochód z dużą mocą z tylnym napędem nawet przy bardzo dobrych oponach słabo sobie poradzi na śniegu. Z tego co pamiętam to kolega szczycił się niskim spalaniem wiec jeździ bardzo delikatnie - jak najbardziej można skorzystać (tylko ze względów ekonomicznych)

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 29, 2011, 12:04:58 pm »
Ostatnio widziałem test porónawczy opon wielosezonowych i zimowych i letnich. I okazało się że dobre opony wielosezonowe nie ustępują oponom letnim, a zimowym tylko w ekstremalnie zimowych warunkach. Na jeździe po lodzie żadna opona nie była dobra.
Osobiście jak bym robił tyle kilometrów co ty, to wybrałbym wielosezonowe ze wskazaniem na ich letnie właściwości.
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 29, 2011, 17:24:37 pm »
Ostatnio widziałem test porónawczy opon wielosezonowych i zimowych i letnich. I okazało się że dobre opony wielosezonowe nie ustępują oponom letnim, a zimowym tylko w ekstremalnie zimowych warunkach. Na jeździe po lodzie żadna opona nie była dobra.
Osobiście jak bym robił tyle kilometrów co ty, to wybrałbym wielosezonowe ze wskazaniem na ich letnie właściwości.

Własnie dlatego pytam o taki typ opon, bo też widziałem ten test. Myślałem o oponach

http://www.oponeo.pl/dane-opony/nankang-n-605-235-50-r17-96-v

podobno są ciche, a to dla mnie ważne, a staż drogowy, ceny paliw i poważny wypadek wyleczył mnie z szaleństw drogowych
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

szpulek

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 24, 2012, 14:42:57 pm »
hej, wg mnie nankang to opona typu econo, czy jak kto woli low budget, jak juz chcesz kupic jeden zestaw to kup cos z marki premium i przynajmniej troche na nich pojezdzisz.. pzdr

__ceva__

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 24, 2012, 23:11:11 pm »
Parę dni musiałem pojeździ hitlerwagenem na oponach wielosezonowych bodajże Navigator, chociaż zima na północy Mazowsza nie jest zbyt intensywna to powiem tylko tyle, nigdy więcej bez zimówek w zimę.   

szpulek

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 24, 2012, 23:13:31 pm »
debica navigator to juz w ogole jest skrajna opcja.. tego nie powinni sprzedawac..

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: opony
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 11, 2012, 22:02:54 pm »
Koledzy, podpinam się pod temat .

Sprawdziłem, że mogę zamienić orginalny rozmiar opony do swojego samochodu 235/50/17 na 225/50/17

Nie wiem tylko czy problemem nie bedzie felga, mam obecnie felgi 17" od XJR  i orginalne 17" do Daimlera, czy ktoś już dokonał takiej zmiany ? Mam nadzieję że na słabych drogach węższe opony bedą lepsze i bardziej komfortowe.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 12, 2012, 00:47:49 am »
Obie opony naciągną się na wymienione przez ciebie felgi.
Nie wiem o jakiej poprawie komfortu ty piszesz skoro chcesz założyć oponę o 10 mm mniejszą na średnicy.
10mm to 10mm mniej gumy która amortyzuje dziury. Tuleje tulejami, ale opona też amortyzuje.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 12, 2012, 08:15:04 am »
Pisząc komfort miałem na myśli zmniejszenie szerokości opony, myślałem że parametr 225 i 235 to szerokość.

Wczoraj przejechałem się Jauarem i w porównaniu do Focusa jest duża różnica, chodzi mi o koleiny i zachowania auta. Na szerokich oponach mocno je czuć, a na 205 w fordzie jest już moim zdaniem lepiej.

Ale może masz rację i te 10mm nie wiele zmienią.

Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

lysyyy

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 12, 2012, 08:39:27 am »
225 i 235 to szerokość opony w mm. Zatem opona będzie węższa o 10mm, ale trzeba też pamiętać o wysokości opony, która jest wyznaczana przez drugi parametr - "50". Nie oznacza to jednak wysokości opony w mm, lecz procentowo do szerokości. Rozmiar 225/50 oznacza zatem, że opona ma szerokość 225mm a wysokość równą 50% z 225mm czyli 0,5x225mm=112,5mm. Opona 235x50 będzie zatem miała szerokość 235mm i wysokość 0,5x235mm=117,5mm.
Jak widzisz, różnica w wysokości tych opon wynosi 5mm, zatem na średnicy będziesz miał mniejszą oponę o 10mm, do tego węższą o 10mm.

maras

  • Gość
Odp: Opony wielosezonowe - za i przeciw użytkowników
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 12, 2012, 15:34:31 pm »
witam jeśli chodzi o wielosezony to mam znajomego, który już w trzecim aucie ma wielosezony i jest bardzo zadowolony, ma obecnie BMW 530D i daje radę w zimę a mieszka niedaleko mnie i czasem śniegu jest 25cm i jedzie. Jeździ na vredestein Quatrac3. Jest to bardzo nowoczesna opona asymetryczna. połowa bierznika jest letnia a połowa zimowa. Jest cicha, wolno się zużywa. A w bmw 530 masz większy moment obrotowy niż w xj 4.0 bo to 410nm.