no i właśnie dlatego jest ta sytuacja z tym "marketingiem".... i to nic nowego.
Gwarantuje że to prawda że mw. wszystkie Marki biorą paliwo z tych samych zbiorników. Sam mieszkałem parę mil od takiej hurtowni z wielkimi zbiornikami, a stałem w ogonku co rana jak ciężarówki z nazwą Shell, Esso, BP, Texaco i najrozmaitsze nieznane marki - wszystkie napełniały się z tych samej dwóch rur. To co tam "dolewają" to tajemniczy sekret, i napewno coś dolewają zależąc od marki, ale podstawa to identycznie ta sama benzyna. Wszytko co leją to albo 89 albo 100 do zbiornika, i wtedy mieszają w pompie na stacji aby średnie octane wyprodukować.
Tylko 1 gruba rura prowadzi od Rafinerii do hurtowni - te dwie octany na zmiane pompują wg. potrzeby, najniższa i najwyższa. Wtedy wsadzają tzw. Pig (Świnkę) w rurę i zaczynają pompować ON, aby się mieszała ON z benzyną. To od byłego pracownika w rafinerii Shell.
....Dlatego że przez tyle lat jest konkurencja, a rynek się zmniejsza raczej niż zwiększa, samochody więcej ekonomiczne, numer stacji paliw się powiększa, mniej zarabiają na każdym litrze itd. Zupelnie sie zgadzam.
i dlatego związali się jak każdy Cartel, ażeby każdy członek miał swoją część rynku, każdy ma coś o drobinę "innego" i "specjalnego"
w tym dodatku, bo inaczej by mogli się tylko wyróżnić ceną, i by była wojna do śmierci..... i dlatego nas przekonywują że każda benzyna ma swoje cechy i musimy w to wierzyć.
Zgodzę się że 89/95/98/100 jest taka sama benzyna, ale tylko w laika Fiacie
Nie miałem wyboru w kryzysie w Ameryce po huraganie pare la temu i tylko można było kupić 89 - wystarczało raz Jaga XJR napełnić i od razu poznałem że ma dużo mniej siły i silnik nie gra tak normalnie. Nie strzelał ani prychał bo to nie w charakterze, ale na pewno stracił 1/4 siły.
Benzyna ma pewną wydajność energii pod pewnym ciśnieniem przy pewnej temperaturze, czy można "dodatkiem" mniej jej palić? No pewnie że tak, ale tylko jak mniej przydusisz
Naturalnie, jednakowo teraz traktujemy ON.... za Extra Super Diesel ktoś płaci 40gr. za litr więcej? Pewnie, ale nie ja..... diesel jest diesel.... możesz oliwe z McDonalds palić za frajer jak chcesz ekonomicznie jeżdzić...
Ważniejsze w wszystkich paliwach jest napełniać z rana kiedy paliwo i powietrze zimne - TIR dobrze wie że można aż do 20% więcej napełnić paliwa za te same pieniądze jak jest poniżej zera.... i szukają świeże paliwo w popularnych stacjach (bo świeża ma wyższą wydajność energii) ale nie dopiero dodane (bo rozrusza w bakach błoto na dole)....