W Xie z LPG potrzebny jest przelew mechaniczny bo żaden emulator nie zadziała. Ja jeszcze nie mam zrobionego przelewu, kóry działałby jedynie podczas jazdy na LPG. Poniżej wytłumaczenie, dlaczego emulator ciśnienia paliwa nie zadziała i dlaczego powoduje tylko problemy:
Jaguar w wersjach wolnossących dąży do utrzymania stałego ciśnienia w listwie, w odróżnieniu od volvo, jednak nie diagnozuje poziomu napięcia na czujniku pod kątem możliwości jego uszkodzenia. W Volvo niemożliwym jest podpięcie emulatora o stałym napięciu, bo jego niezmienność odczytywana jest jako błąd braku aktywności czujnika, a ponadto po odpaleniu silnika przeprowadzana jest procedura testowa polegająca na wysterowaniu pompy paliwa w sposób podciągający ciśnienie do ponad 5 barów przy określonym poziomie wysterowania na tyrystorowym module umożliwiającym zmianę wydatku/ciśnienia. W Jagu takiej historii nie ma, więc teoretycznie wystarczyłoby podłączyć stałe napięcie - i ciśnienie zgłaszane przez emulator ma stałą wartość, wszystko niby gra...
Tylko niby, bo jaguar adaptuje sterowanie pompy. I to jest wyjątkowo wrednie, bowiem (koty są leniwe) stara się utrzymać zadane ciśnienie za pomocą możliwie jak najmniejszego nakładu energetycznego - w sytuacji działania emulatora stale zmniejsza więc napięcie na nastawniku pompy, bo pomimo tego - ciśnienie jest jakie było (pochodzi z emulatora). W dodatku ta adaptacja wcale nie jest szybkozmienna, a żeby było jeszcze fajniej - nie jest kasowalna z poziomu OBD-II, a tylko z poziomu jaguarowskiego sprzętu diagnostycznego, dostępnego w serwisie. To dlatego jeżdżę na ubogiej mieszance - pompa działa na zwolnionych obrotach, bo ją tak "rozbestwił" emulator.
W tej sytuacji jak na dłoni widać, że żaden emulator nigdy nie zadziała w Kocie. Jeśli damy niższe napięcie od pożądanego - pompa będzie starała się pompować coraz więcej, dążąc do uzyskania nominalnego ciśnienia - w efekcie będzie jak po działce amfetaminy, więc na benzynie będzie za bogato. Jeśli ustawimy nominalne - "rozleniwi się".
A na dzień dobry - warto skasować wszystkie adaptacje ze sterownika - wtedy mieszanka się wyprostuje, bo wyprostuje się wydatek pompy paliwa.