Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

LPG w wersji USA

<< < (7/10) > >>

domino:
;)))

pawelslowiakowski:
Ale pytanie było techniczne a nie czy zakładać gaz w ogóle?

3 litowa benzyna 230 koni automat 4x4 pali 18 w mieście. X nie jest oszczędny, ale odpowiadające mu BMW 330xi spala nawet więcej, wiec tragedii nie ma. Bez urazy, ale jeżeli pali 9, to jest to połowę słabszy diesel z manualem i bez 4x4 = czyli taką samą ma jedynie karoserię.

Co do gazu, to problemów nie ma pod warunkiem:

- w wersji USA zakład  musi zrobić przelew mechaniczny - czujniki w listwie spowodują check engine jeśli go nie będzie, Dla fachowego instalatora to nie problem, nie ma z tym żadnej dopłaty ani kosztów dodatkowych, po prostu kwalifikacje montującego.

- nie ma co oszczędzać na instalacji - rok temu do drugiego auta (SUV 3,5 litra) też założyłem BRC, instalacja tak samo 4,8 tys ale ZERO problemów. Kiedyś miałem auto ze STAGiem, to była masakra (niefachowy montaż, ciągłe problemy wymiana reduktora, listwy, w efekcie kosztowało więcej niż BRC + czas w warsztatach). Ale to też nie reguła, kupiłem potem cabrio sebringa ze stagiem który nie sprawiał żadnych problemów.

- wyskoczył mi błąd "Cruise not available" - poczytałem angielskie fora, zmieniłem świece i problem znikł. Trochę dziwne bo auto ma 60 tys km przebiegu, ale to samo działo się na benzynie, więc to nie od gazu.

X 3.0 pali średnio 14 litrów LPG (dużo tras), przejeżdżam na butli 500 km za 200 zł. Jeżdżę ok 40 kkm rocznie, na LPG wychodzi taniej około 16 tys zł.

No i przede wszystkim  radość z jazdy: można "docisnąć" w mocnej benzynie z automatem- i nie czuć stresu zsynchronizowanych wskazówek obrotomierza i wskaźnika paliwa;)

piotr170169:
Teraz się dopiero zacznie, napewno nie skończy się na wymianie świec. Koledzy tutaj wiedzą cos na ten temat.

ghrh:

--- Cytat: piotr170169 w Grudzień 30, 2011, 23:35:12 pm ---Teraz się dopiero zacznie, napewno nie skończy się na wymianie świec. Koledzy tutaj wiedzą cos na ten temat.

--- Koniec cytatu ---
Co masz na myśli?

Konradop:

--- Cytat: ghrh w Grudzień 31, 2011, 01:30:29 am ---
--- Cytat: piotr170169 w Grudzień 30, 2011, 23:35:12 pm ---Teraz się dopiero zacznie, napewno nie skończy się na wymianie świec. Koledzy tutaj wiedzą cos na ten temat.

--- Koniec cytatu ---
Co masz na myśli?

--- Koniec cytatu ---


No właśnie - podepnę się pod pytanie ...
Ja jakoś od ponad półtora roku jeżdżę 3.0 z LPG i jak dotąd jedyne różnice jakie widzę to inny dystrybutor na stacji paliw, niższe koszty i trochę większe spalanie LPG od PB. A instalacje mam na tym niby beznadziejnym stagu i jakoś nic mi się nie pierniczy, spadku mocy nie czuję, żaden check nie świeci. Moim zdaniem 90% wszystkich opisywanych tu problemów z gazem w Xie to kwestia montażu i regulacji. Ale to tylko moja subiektywna przecież opinia :D

Nie twierdzę natomiast ze nie wolał bym jeździć tylko na PB, ale przy tym spalaniu i cenach paliwa w stosunku do dochodów w tym chorym kraju... jak mi co miesiąc zostaje w kieszeni ok 450-500 zł ... to wolę to przeznaczać i przeznaczam na wypady z dziećmi na narty, basen, kino i inne pierdoły niż zostawiać na stacji paliw :)

ps. tyle ze ja mam wersje europa - co do ameryki sie nie wypowiadam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej