Autor Wątek: LPG w wersji USA  (Przeczytany 15540 razy)

domino

  • Gość
LPG w wersji USA
« dnia: Październik 10, 2011, 13:16:21 pm »
Witam,

auto kupione (2003 2.5 automat szary czarna skora bez DSC) - wersja USA...

Z tego co wiem sa problemy z instalkacja lpg w ersji amerykanskiej z powodu 2 czujnikow cisnienia paliwa...
Czy ktos z Was ma lpg w "amerykanie" i rozwiazal ten problem.....?


pozdr
Dominik

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2011, 14:17:50 pm »
ja myślałem, że będzie u mnie bez problemów i zapłaciłem za instalkę prawie 5tys żeby tylko było bez problemów i niestety chyba się zaczynają po ok. 3 miesiącach od instalacji
wcześniej kilka dni po instalacji LPG na krótko raz mi się zapalił check
a potem zaczął mi Jag gasnąć na benzynie w ciągu 2-4minut po uruchomieniu z zimnego silnika
a teraz już nawet czasami mam jakąś nierówną pracę i przymulanie
te obajwy jak narazie są tylko w ciągu pierwszysch 10-ciu minut po rozruchu zimnego auta  (np. po nocy)
ale obawiam się, że to będzie coraz bardziej postępować

wczoraj pojeździłem ok. 60 km na benzynie i miałem nadzieję, że check mi się wyłączy (że komputer się przystosuje do odczytów z benzyny czy coś w tym rodzaju), ale nic takiego się nie stało i check się dalej pali

Ja mam BRC Sequent Plug & Drive i system Flash Lube
Chyba jest to najlepsze rozwiązanie z tego co się orientuję, ale też nie działa w 100% poprawnie

Gdybym miał auto które pali 8l/100km to napewno nie bawiłbym się w instalowanie LPG, bo jak widać więcej z tym problemów niż korzyści, ale przy dwukrotnie wyższym spalaniu to praktycznie nie mam żadnego wyboru

Czasami się zastanawiam czy nie powinienem sobie kupić jakiegoś japończyka np. Hondy Civic i byłby problem z głowy
no ale czasu się już nie cofnie
w i innych sprawach również
a szkoda....
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 10, 2011, 15:33:05 pm »
hmm.... no przykro slyszec ale problem nie polega chyba na samym typie instalacji, moze byc nawet "najlepsza" ale na braku odpowiednio dzialajacego emulatora....

jestem pewien ale czy ktos juz probopwal zastrosowac DWA, jako ze sa dw czujniki w wersji amerykanskiej?
czy w ogole nie ma takiej mozliwisci?

Czy jedyne wyjscie to przelew ( nie biore w ogole pod uwage badziewia typu kasowanie obd)....?
i jaie sa ew. wady tego rozwiazania.....?

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 10, 2011, 15:57:17 pm »
jeszcze jedno przyszlo mi do glowy... ;) a czy jest mozliwosc przelozenia ecu od wersji europejskiej i odlaczenia tego dodatkowego czujnika....? :D

ghrh

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 10, 2011, 16:50:54 pm »

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 10, 2011, 18:15:45 pm »
i nic on nie wyjasnia.... :)  BODI MA JEDNAK PROBLEM z emulacja.... jak wyjasnil dzisiaj POWYZEJ... :(

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 10, 2011, 22:32:19 pm »
niby ten co mi zakładał ten gaz to jakiś super specjalista i niby jako jeden z nielicznych rozwikłał Jaguara w wersji amerykańskiej
jak z nim rozmawiałem to mówił, że pierwszy raz jak zakładał instalację do amerykańskiej wersji to miał sporo problemów z tym i 3 dni walczył, aż w końcu rozwiązał problem i na tej podstawie twierdził, że ma amerykańce obcykane
polecił mi go inny forumowicz, który miał Jaga 3.0 ale w wersji europejskiej i po instalacji u tego speca nie miał z samochodem ani przez chwilę kłopotów
nie wiem dokładnie czy mam jakieś emulatory u siebie wsadzone i ile sztuk
poprostu za słabo się na tym znam, żeby pytać się o takie szczegóły bo i tak nic mi to nie da

na początku myślałem, że wszystko będzie działać bez zarzutu (bo tak było przez jakiś czas), ale z biegiem czasu zaczynają się różne drobne problemy

dzwoniłem dzisiaj do tego gazownika i on chciał żebym do niego przyjechał na sprawdzenie o co chodzi, ale ja mam 250km do niego i najpierw chociaż chciałbym odczytać kod błędu
zamówiłem już z allegro skaner obd2 taki jak poradził mi zadek i zobaczymy co z tego wyniknie

dzisiaj jeździłem już na gazie i zgasł mi check, ale miałem znów akcję z gaśnięciem i późniejszym przyduszaniem

ten gazownik mi mowił, że te objawy powinny występować na benzynie a na gazie powinno być wszystko OK
no i chyba tak jest
a wynika to z tego że sterowanie ciśnieniem wtrysku benzyny jest chyba w Jagach ustawione w stanie autoadaptacji i poprostu uczy się gdy jeździmy na gazie, że nie trzeba podawać benzyny i dlatego też nie podaje jej nawet jak jeździmy na benzynie
to chyba tyle co wiem w tej sprawie

a jak to rozwiązać to narazie nie mam pojęcia
jak będzie się pogarszać to pojadę do tego gazownika i zobaczymy co zaproponuje
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2011, 09:25:37 am »
Zdaje sie ze podobny problem wystepuje w innych autach robionych na rynek USA....

http://volvoforum.pl/topics63/volvo-xc90-44-v8-vt36758,15.htm

tutaj problem rozwiazal wlasnie wlasciwie zrobiony przelew...
zreszta o ile pamietam ktorys z forumowiczow tez ma x-a z Usa - bez emulatorow, z przelewem i chodzi ok....

na razie wychodzi na to ze to jedyna opcja...

benjamin

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 11, 2011, 14:42:11 pm »
sam zastanawiam się nad założeniem gazu do mojego x (wersja europejska), czy ktoś w ogóle posiada gaz w 3.0 i nie ma problemu z chekiem?

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 14, 2011, 18:47:34 pm »
Chyba nie problemu z gazem w wersji europejskiej...

zadek07

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 14, 2011, 18:58:23 pm »
Chyba nie problemu z gazem w wersji europejskiej...

Jezeli instalator nie zna sie na rzeczy i nie oszuka czujnika cisnienia na listwie to tez jest problem

Offline all bundy

  • Starszy Forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 64
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 14, 2011, 20:17:57 pm »
Mam wersję  (europejską) 3,0 z zamontowaną instalacją BRC plug&drive w ciągu 1,5 roku przejechałem 34 tys.km i nigdy nie zapalił Mi sie check.Przez ten okres z gazem nie miałem żadnych problemów.System lubryfikacji Flasch Lube zużył ok 2 l oleju smarującego.Wyszedłem z założenia ,że może drożej znaczy taniej tzn.zamontowac raz i mieć święty spokój z gazem.
Koszt mojej instalacji to chyba 4400 zl.+ ok 200 zł. lubryfikacja

P.S.Jestem forumowiczem który polecił gazownika bodiemu
(chciałem dobrze a wyszło jak zwykle)

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 15, 2011, 10:19:35 am »
Cytuj
Jezeli instalator nie zna sie na rzeczy i nie oszuka czujnika cisnienia na listwie to tez jest problem

Ale jest jeden tylko czujnik... :)

Na forum jest zdaje sie kolega ktory ma w amerykanie zrobiny przelew i brak problemu z kontrolka silnika....

ktr

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 25, 2011, 14:07:04 pm »
Rozwiązaniem problemu jest tylko przelew mechaniczny działający podczas jazdy na LPG. Sam u siebie zamierzam to zrobić w ciągu najbliższych tygodni. Bez przelewu będzie kicha i żaden emulator nie pomoże. Sugerowałbym założenie przelewu i wywalenie emulatora.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2011, 22:50:13 pm »
Kolego daj znaka jak ci poszło koniecznie z mechanicznym przelewem.
W stangu jest bardzo podobny system zasilania (grupa ford) i przelew się nie sprawdził.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.