Autor Wątek: LPG w wersji USA  (Przeczytany 15746 razy)

ktr

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 27, 2011, 14:26:15 pm »
Być może w przyszłym tygodniu uda się to zrobić. Dam znać.

pablo

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2011, 10:05:53 am »
nie rozumiem czemu mieszacie ludziom w glowach , jesli emulatr nie pomaga to albo osoba montujaca lpg nie miala o tym pojecia albo jest zle dobrana instalacja , wspolpracuje z ponad 20 warsztatami ktore montuja lpg

przelew sie nie sprawdzi ! szkoda kasy !

dobrze dobrana instalacja , perfekcyjnie wyregulowana + emulator . tak emulator listwy cisnienia paliwa , bo  to jest problem z komputerem auto glupieje jesli go nie ma

sam jezdze x type juz 3 lata na lpg

na poczatku mialem problem bo trafilem na amatora ktory nie potrafil zrobic tego porządnie

auto pracuje bez problemu na lpg czy benzynie , bez w wzgledu na to jak bardzo pedal jest wcisniety , gdy np lpg sie skaczy przelaczneie na benzyne jest prawie nie wyczuwalne

ktr

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2011, 13:20:16 pm »
Poniżej recepta na sukces w jaguarze wraz z wytłumaczeniem dlaczego emulator nie zadziała.

Jaguar w wersjach wolnossących dąży do utrzymania stałego ciśnienia w listwie, w odróżnieniu od volvo, jednak nie diagnozuje poziomu napięcia na czujniku pod kątem możliwości jego uszkodzenia. W Volvo niemożliwym jest podpięcie emulatora o stałym napięciu, bo jego niezmienność odczytywana jest jako błąd braku aktywności czujnika, a ponadto po odpaleniu silnika przeprowadzana jest procedura testowa polegająca na wysterowaniu pompy paliwa w sposób podciągający ciśnienie do ponad 5 barów przy określonym poziomie wysterowania na tyrystorowym module umożliwiającym zmianę wydatku/ciśnienia. W Jagu takiej historii nie ma, więc teoretycznie wystarczyłoby podłączyć stałe napięcie - i ciśnienie zgłaszane przez emulator ma stałą wartość, wszystko niby gra...

...Tylko niby..., bo jaguar adaptuje sterowanie pompy. I to jest wyjątkowo wrednie, bowiem (koty są leniwe) stara się utrzymać zadane ciśnienie za pomocą możliwie jak najmniejszego nakładu energetycznego - w sytuacji działania emulatora stale zmniejsza więc napięcie na nastawniku pompy, bo pomimo tego - ciśnienie jest jakie było (pochodzi z emulatora). W dodatku ta adaptacja wcale nie jest szybkozmienna, a żeby było jeszcze fajniej - nie jest kasowalna z poziomu OBD-II, a tylko z poziomu jaguarowskiego sprzętu diagnostycznego, dostępnego w serwisie. To dlatego w przypadku stosowania emulatorów często jeździ się na ubogiej mieszance (np. u mnie tak jest) - pompa działa na zwolnionych obrotach, bo ją tak "rozbestwił" emulator.

W tej sytuacji widać, że emulator nie zadziała w Kocie. Jeśli damy niższe napięcie od pożądanego - pompa będzie starała się pompować coraz więcej, dążąc do uzyskania nominalnego ciśnienia - w efekcie będzie jak po działce amfetaminy, więc na benzynie będzie za bogato. Jeśli ustawimy nominalne - "rozleniwi się" i będzie ubogo.

To dlatego konieczny jest przelew. Trzeba oczywiście umieć go zrobić, by było dobrze. Mnie to przekonuje, to jest logiczne, a czas to zweryfikuje, o czym Was poinformuje.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 28, 2011, 23:22:36 pm »
Są 2 wersje zarządzania zasilaniem Pb z czujnikiem w  listwie oraz z nadzorem ciśnienia na pompie.

Jeśli chcesz przelew to musi byc on tyci malutki jak dysza w gaźniku wielkości szpilki to za dużo już w stangu działa ok.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 30, 2011, 21:21:27 pm »
są nowe zmiany w sprawie mojego problemu z instalką LPG

dogadałem się z tym co mi instalował, że pojadę do serwisu firmowego BRC w Białymstoku (zamiast jechać 250km do Lublina) i zobaczymy co oni ustalą
No i byłem u nich
W gadce to jak zwykle mocni i wogóle hiperspecjaliści. Otworzyłem maskę coś popatrzyli ale było widać, że za dużo to oni tam nie widzą. Za 10 minut jeden mówi mi, że dzwonił do Nowego Targu czy gdzieś tam do głównej siedziby BRC i mu powiedzieli, że potrzebny jest emulator i kasowanie błędów...
na co ja wziąłem komórkę i dzwonię do tego co instalował...
koleś mówi że ja mam to u siebie w samochodzie!!!!!
To mu daję tego będzwała i mówię, żeby sobie porozmawiał...
wytłumaczył mu, że musi obniżyć emulatorem ciśnienie paliwa przy pracy na benzynie i uaktywnić tą kasację błędów.
Dopóki znalażł emulator to minęło ze 20 minut i nie obyło się bez następnego mojego telefonu żeby uzyskać jakąś podpowiedź gdzie to można u mnie pod maską znaleźć. Próba regulacji emulatora niewiele dała, bo niby samochód automatycznie sam podbijał cśnienie po przełączeniu na benzynę. Chyba uruchomili te kasowanie błędów (chociaż nie wiem tego napewno, bo jakiś ciężki był z nimi kontakt).
Po tym wszystkim narazie objawy ustały, ale ja myślę, że oni wykasowali jakoś te wartości do których pompa się zaadaptowała i to raczej za jakiś czas wróci. Po przejechaniu 500-1000km z pewnością zaczną się pojawiać te same objawy co wcześniej i będzie coraz gorzej.

ALe przyszedł mi do głowy pewien pomysł...
Jeżeli oni mogli w jakiś sposób cofnąć ustawienia pompy paliwa do wartości fabrycznych, to mając taki sam program do regulacji gazu firmy BRC sam mógłbym to robić np. co miesiąc i byłoby bez problemu!!!
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

ktr

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 31, 2011, 10:31:46 am »
Powyżej opisałem receptę na sukces. Żaden emulator nie będzie działał, jest tam opisane dlaczego. A kasownik błędów OBDII to w slangu LPG maniaków druciarstwo i omijać z daleka. Wtedy nie rozwiązujesz problemu tylko go maskujesz, a w dodatku jeśli coś innego zacznie się dziać w aucie to nawet nie będziesz miał szansy się o tym dowiedzieć, bo będziesz miał przecież kasowane błędy. Nie polecam takiego rozwiązania.

Offline filar12

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 887
  • http://lpg-lodz.pl/
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 31, 2011, 22:46:10 pm »
Wszyscy wiemy że kasownik to mega druciarstwo!!
KTR zabierz się za przelew jestem ciekaw.

Na szczęście u mnie w s-typie wystarczył zwykły emulator ciśnienia paliwa firmy AC do tego zwłoczny wyłącznik pompy Pb i mam spokój w błędach mam tylko obwód pompy ale to od wyłącznika.

Osobnym tematem jest u nas "mapowanie" instalacji lpg mapki z programów dzięki nadzorowi ciśnienia paliwa na listwie Pb można co najwyżej miedzy bajki wkładamy wszystko trzeba ręcznie ustawiać.
http://lpg-lodz.pl/

KIEDYŚ był S-type 1999r 3.0 V6 "sreberko" napędzane LPG ;-) następnie X350 4.2l +LPG oczywiście ;-), S-type 2002r Fl 3.0L LPG, X350 3.0L LPG ;-),teraźniejszość X358LWB 4,2 LPG.

Offline bodi

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 605
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2011, 22:51:32 pm »
druciarstwo czy nie to wierzcie mi, że wolę to niż te problemy które miałem wcześniej z jazdą na benzynie
to szarpanie i jakieś stuki chyba na wale to mnie już o mdłości przyprawiało i bałem się, że coś w końcu nie wytrzyma i się posypie
wolę już to co mam teraz
2004 X-Type V6 3.0 AWD Automatic Black on black

ktr

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 02, 2011, 15:31:15 pm »
Części potrzebne do wykonania przelewu / powrotu będą w piątek, więc najwcześniej zrobi się to w weekend, albo w przyszłym tygodniu. Dam znać. Mam nadzieję, że zda egzamin bo jest to przecież recepta na sukces:) Oby tak było.

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 30, 2011, 13:57:07 pm »
I jak z tym przelewem poszlo?

Wlasnie mam zamiar zakladac instalacje gazowa do Jaga i ciekawy jestem czy to rzeczywoscie jedyna opcja... (wyglada na to ze tak :D )

A tak przy okazji czy ktos z was moze polecic jakiego gaziarza (najlepiej takiego ktory bedzie kumal czacze z tym przelewem :D)
w Warszawie lub okoilicach....?


pozdro

pawelslowiakowski

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #25 dnia: Grudzień 30, 2011, 14:09:52 pm »
miesiąc temu zakładałem w Krk - polecam na Zbożowej alfa gaz (wszyscy taksówkarze tam zakładają).

Jak przyjechałem, to właśnie wyjeżdżał identyczny X ze nowo założoną inst, więc panowie byli "na świeżo".

Przelew jest konieczny, ale to nie problem - instalacja BRC butla 90L, koszt 4800 zł.

Problemów zero

Pozdrawiam, P.

BlackV6

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #26 dnia: Grudzień 30, 2011, 14:16:37 pm »
Wtrące 3 słowa  :) wychodzę z założenia iż każdy ma prawo na wybór paliwa czy to diesel czy benzyna czy tez gaz ,ale nie potrafię zrozumieć jednej rzeczy ,wiedząc że występują problemy z gazem w iksie po co do niego na siłę zakładać gaz ?czy koszt wizyt ,napraw czy straconych nerwów nie będzie równy koszta benzyny ? jak dla mnie iks i tak nie dużo pali ,po zrobieniu wszystkiego spokojnie 9l/100 w cyklu mieszanym jest jak dla mnie do przyjęcia

domino

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #27 dnia: Grudzień 30, 2011, 14:40:52 pm »
NIestety do Krakowa troszke mi nie po drodze :D chyba ze by zrobic wycieczke pod tyt. "przyjemne z pozytecznym.. ;)

a co do zasadnosci zakladania lpg do auta... mysle ze to jednak zalezy od tego kto ile i gdzie jezdzi.... przy 20tys km rocznie i jezdzie 90% po miescie i zalozeniu ze sie bedzie jezdzic autem dluzej niz rok to sie moim zdaniem jednak oplaca.. ;)

A PROPOS przelewu, przytaczam postnt. podonego prpoblemu z lpg w Volvo XC90:

Cytuj
Temat czujnika ciśnienia benzyny na listwie wtryskowej rozwiązany. Należy zrobić odpowiednią instalację przelewową, która będzie utrzymywała praktycznie idealnie takie samo ciśnienie paliwa na listwie podczas pracy na LPG, jak podczas pracy na benzynie. Instalatorzy, którzy montowali moją instalację zrobili przelew z otworu diagnostycznego listwy wtryskowej poprzez regulowany zawór połączony z manometrem do baku. Jednak ten patent nie zdawał egzaminu, wahania ciśnienia były zbyt duże co kończyło się kontrolką Check Engine. Do tego doszła usterka tego układu, która powodowała, że czasami rano na zimnym silniku nie mogłem odpalić samochodu na benzynie, bo cały czas paliwo przelewało się do baku. Zwykle dopiero za czwartym razem palił normalnie. Pewnie elektrozawór nie działał prawidłowo. Zdesperowany dalej szukałem rozwiązania. Pojechałem do Bolęcin do Pana Damiana, autora tego wątku. On zasugerował mi, że rozwiązaniem jest montaż emulatora, który będzie podawał odpowiedni stały ustawiony sygnał do komputera (odpowiadający konkretnemu ciśnieniu na listwie wtryskowej). Stwierdził, że mechaniczny układ nie jest w stanie tak wysterować ciśnienie, żeby komputer nie wykrył błędu. Dodatkowo należy zrobić układ kasowania pamięci komputera benzynowego (przy każdym przekręceniu kluczyka), bo i tak Check Engine się zapali- pomimo emulatora. To również nie było rozwiązaniem problemu. Informacji na temat problemu szukałem również na forum volvo.auto.com.pl, tam kolega zarko5 polecił mi zakład TOMGAZ Jacek Tomanek (www.tomanek-gaz.pl/) pod Tomaszowem Mazowieckim. Panowie z tego zakładu rozpracowali temat i zrobili już kilka V8. Zainstalowali odpowiedni system przelewowy (w okolicy baku, bez ingerencji w listwę wtryskową i bez kasowania błędów), który praktycznie idealnie utrzymuje ciśnienie paliwa na listwie podczas pracy na LPG. Mam interfejs OBDII i sprawdzam czasami ciśnienie. I muszę stwierdzić, że podczas pracy na benzynie i na LPG jest zawsze 480±3 kPa. Nie chcę robić tutaj reklamy, ale Ci instalatorzy poradzili sobie z moim problemem. Jestem z miasta oddalonego o ponad 200 km od Tomaszowa Mazowieckiego, ale warto było pokonać ten dystans. Także, jeśli ktoś będzie się zmagał z czujnikiem ciśnienia benzyny na listwie wtryskowej podczas pracy na LPG to zdecydowanie polecam ten zakład. Dodatkowo uruchomienie trybu korekt mieszanki wynikających z komunikacji komputera gazowego po OBD raz na zawsze wyleczyło mój samochód z kontrolki Check Engine podczas pracy na LPG (co nie jest konieczne, jeśli są dobrze ustawione mapy-ale zatankowanie złej jakości gazu... :D ).

TOSIEK

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 30, 2011, 15:19:19 pm »
Ja nawet nie myślałem o założeniu instalacji gazowej, nie chcę mieć problemów z tym związanych, a spalanie X-Type jest dla mnie do przyjęcia, nie potępiam tych co zakładają instalacje lpg, ale dla mnie to mija się z celem. (To jest moja opinia)

BlackV6

  • Gość
Odp: LPG w wersji USA
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 30, 2011, 17:05:03 pm »
Tosiek to pojechałeś ja chciałem być bardziej delikatny  :) każdy ma mnóstwo argumentów za ( diesel,gaz ,benzyna) teamt ogolnie rzeka ale nie na ten post bo kogutki w paruje i po banie nam da heheh sorry za  :-off :-off