Autor Wątek: Weryfikacja orginalnego przebiegu  (Przeczytany 8168 razy)

owczar

  • Gość
Weryfikacja orginalnego przebiegu
« dnia: Październik 04, 2011, 13:27:59 pm »
Jest jasne, że z 100 % pewnością przebiegu zweryfikować się nie da - ale jest wiele drobnych poszlak które mogą nam dużo powiedzieć. Być może ktoś wpad na jakieś sprytne/innowacyjne sposby weryfikacji przebiegu?

To co mi przychodzi do głowy to :

1. Uważna lektura dokumentacji i informacji o aucie z innych żródeł.
2. Weryfikacja jednego z ostatnich wpisów w książce serwisowej z wykonawcą.
3. Zużyte/wytarte elementy wnętrza, stan skóry, stan kierownicy, fotela kierowcy, pasów i stan gumek na pedałach.
4. Wymienione częśći które nie powinny jeszcze się zużyć.

Piszczie jakie są Wasze sposoby :)

cobi

  • Gość
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 04, 2011, 13:39:28 pm »
Często przebieg jest zmieniony tylko w zegarach. Zapominają że przebieg zapisywany jest jeszcze w innych miejscach sterownik silnika,sterownik skrzyni-automat i w innych podzespołach auta.
Warto sprawdzic nalepki od rozrządu oleju itp ponieważ ostatnio ogladałem VW polo z przebiegiem 103 tys na budziku a na słupku naklejka od rozrządu z wpisem z przed 4 miesięcy i stanem 265 tyś.\


W serwisie nie ma co sprawdzać bo serwis da się oszukac. Już tłumacze. Kupuję auto z przebiegiem 300 tyś.
Przebijam yhm yhm -robie korektę licznika  :-yipee na 140 tyś.
Jadę na serwis na wymianę oleju i filtra.
W serwisie robią wpis do swojego kompa i książki.
Wystawiam auto na sprzedaż.
Przyjeżdzasz,ogladasz chcesz sprawdzić auto w serwisie bo tam najpewniej.
Jedziemy na serwis. Pan sprawdza w komputerze-tak było u nas takie auto wtedy i wtedy ze stanem licznika 140 tyś. Przebieg autentyczny. Zadowolony zabierasz auto.
Proste prawda?

IHP

  • Gość
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 04, 2011, 13:40:49 pm »
przebieg poznaje się po tapicerce, czy nie jest przetarta, wygląd siedziska, jak usiądziesz to wyczujesz czy jest już wysiedziane czy nie, po kierownicy, jesli jest mocno starta tzn, że auto ma spory przebieg, popatrz uważnie pod maske i może znajdziesz kartke z ostatnim stanem licznika przy wymianie oleju, czasami niektórzy zapomną to zerwac   i wychodzi, że samochod ma na blacie 160 a w rzeczywsitości 280...

Offline saulinek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 819
  • najbardziej z kotow lubie jaguary
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 04, 2011, 14:20:32 pm »
w szwecji wchodzisz w strone wydzialu komunikacji pisze numer rej. i masz przebieg .ja mam saaba 9-5 2007r a skory wygladaja za nie ciekawie fotel kierowcy ale ciagle jezdze ubraniu roboczym i sie zajezdza skora.przebieg cos pod 200000km zona ma volvo ale od pierscionkow tez kierownica wyglada za ciekawie.a przebieg tez cos w granicach 200000km.mysle ze kwestia jak ktos uzytkuje auto.szwedzi np. nie dbaja o srodki i czesto mlode auta za jest zajechane w srodku jakby mialo 500000km.
daimler xj40 4.0 1992
x300 v12 1995r.sprzedany,polowanie na xjs-a
saab 9-5 2007 260KM.

Griszaa

  • Gość
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 04, 2011, 18:02:50 pm »
Nie ma pewnego sposobu na weryfikację przebiegu. Można jedynie zdemontować zespół wskaźników i sprawdzić czy ktoś nie majstrował przy flashu. Podejrzewam, że sprawny elektronik pozostawi po sobie słabe ślady...

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 04, 2011, 23:37:29 pm »
Bardzo fajny pomysl z brainstormingiem na co wracac uwage aby stwierdziec jaki kotek ma prawdziwy przybieg.
Duzo prawda w tym, ze po zuzyczie wnetrze mozna mniej wiecej ocenic jaki samochod ma prawdziwego stan
licznika. Szkoda, ze w Polsce manipulacja stanu licznika nadal raczej jest sportem niz oszustwo, a kazdy zaklada,
ze uzywany auto ma manipulowany licznik. Ale nie o tym. Stan skory, ogumienie pedalow, kierownica duzo mowi
o stan auto. Jednak sa przypadki, gdzie sprzedajacy zmieni gumy na pedalach (to maly wydatek) i odpicuje auto
na maxa. Co wtedy? Jednak namawiam do studiowania dokumentacje i sprawdzenie w ASO. Polski ASO bardzo
niechetny udziela informacje o historie samochodu, mimo ze cala historia swiatowa (tak, obojetnie gdzie na
swiecie byl serwisowany auto w ASO, to jest w komputerzie kazdego ASO, maja wspolna baze danych), to nie
jest to rzecz niewykonalny. Po pierwszy prosimy sprzedawca o wglad do ksiazki (albo o scan i wyslaniu), sporo
ilosc kotow jest importowany jako uzywany - piszemy mily mail do ASO zagranicznego po angielsku (w serwisie
angielskich aut zawsze znajdzie sie ktos, kto mowi i pisze po angielsku) z prosba o weryfikacje ostatnich wpisow,
nie raz tak robilem w imieniu chetnych zakupow i nigdy sie nie spotkalem z tym, ze zagraniczny ASO nie odpisal
albo odmowil wspolprace. Ba - nawet juz dostalem kontakt do bylego wlascieciela bezposredni i bylem w stanie
nie tylko zweryfykowac wszelkie informacje ale takze przylapalem handlarza ze krecil licznika o banalnych 30
tys km. Po co mu to? 160 wyglada lepiej niz prawie 200 ... Kolega z forum i tak kupowal autko, bo warto bylo
i ma z niego pociechy do dzis, ale negocjacja z komisem wybral nieco lepszy ton po tym jak mu udowodnialem
oszustwo ...

W serwisie nie ma co sprawdzać bo serwis da się oszukac. Już tłumacze. Kupuję auto z przebiegiem 300 tyś.
Przebijam yhm yhm -robie korektę licznika  :-yipee na 140 tyś.
Jadę na serwis na wymianę oleju i filtra.
W serwisie robią wpis do swojego kompa i książki.
Wystawiam auto na sprzedaż.
Przyjeżdzasz,ogladasz chcesz sprawdzić auto w serwisie bo tam najpewniej.
Jedziemy na serwis. Pan sprawdza w komputerze-tak było u nas takie auto wtedy i wtedy ze stanem licznika 140 tyś. Przebieg autentyczny. Zadowolony zabierasz auto.
Proste prawda?

Nie do konca, bo w komputerzie jest cala historia auto. Nawet jak auto po okresie gwarancyjnym nie zobaczyl juz
zadnego ASO i taki ruch taktyczny mial miejsce, to mozna sobie obliczyc ile rocznie kotek wykonal kilometrow w
zakresie serwisowania i tym samym obliczyc stan dzieszieszy. Problem raczej w tym, ze polski ASO udostepnia
takich informacji raczej tylko osobom, ktory maja dowod na to, ze sa wlascilielami auto. Wiec tutaj najlepiej
udac sie wraz z sprzedawca do ASO i prosic o wglad do historii. Wtedy problemu nie ma.

koziol

  • Gość
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 26, 2012, 14:32:07 pm »
30 km od przejścia w Świecku - już po polskiej stronie jest całodobowy punkt "korekcji liczników". Zawsze stoi przy nim kilka ... czasem kilkanaście lawet. "Odkręcanie kilometrów" odbywa się bez zrzucania wozu z lawety. Współczuję tym ludziom, kórzy kupują auto prosto od laweciarza. Myślą, że autko "z lawety" - to z oryginalnym przebiegiem.. a tu po drodze niknęło ze 130 tysięcy. Co za pech. Pamiętajcie - w tym biznesie nie ma litości.

elton

  • Gość
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 01, 2012, 22:01:50 pm »
Sam kupowałem auto sprowadzane z Francji, sprzedawca miał książkę serwisową z pieczątkami. Najprostsze na początek złapać za telefon albo meila napisać i zweryfikować wszystko w tamtejszym serwisie, potem oględziny wszystkich elementów auta i już coś wiadomo jest a nie trzeba płacić za to.

Offline XKR-Lover

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 137
  • znalazlem Jaguara - XKR-S, naturalnie...
    • moje ¿ycie samochodowe.....
Odp: Weryfikacja orginalnego przebiegu
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 05, 2012, 17:55:14 pm »
Nie ma pewnego sposobu na weryfikację przebiegu. Można jedynie zdemontować zespół wskaźników i sprawdzić czy ktoś nie majstrował przy flashu. Podejrzewam, że sprawny elektronik pozostawi po sobie słabe ślady...

Wcale nie, nawet można przez OBD wtyczkę zmienić jak się ma dobry sprzęt.....

np. http://www.obdtoolstore.com/shop/product_info.php?cPath=26&products_id=134&osCsid=7e337217199bed14038bae9ebc24b5c0

 :-V
--------
Tadek

"Drive it like you stole it"
-----------------------------------------------------------------