Ponieważ jest to mój pierwszy post na tym forum chciałem się przywitać. W dziale dla nowych użytkowników zaprezentuję zdjęcia swojego nowego nabytku X308 3.2l z 2000r. jak je tylko zrobię
.
W tym poście chciałem ogólnie zebrać i uzyskać kilka nowych informacji dotyczących wymiany oleju w skrzyni zamontowanej w moim kocie. Jest to skrzynia ZF 5HP24 jak pewnie w większości x308.
Nie zamierzam tu dyskutować czy wymienia się olej w automacie czy nie. Rozważania na ten temat pozostawiam każdemu dla siebie.
Nie jestem na bakier z mechaniką dlatego planuję podjąć się tego zadania we własnym garażu, a po przeszukaniu sieci w tym kierunku nie wydaję się to takie trudne. Dodatkowym atutem jest to że skrzynia była montowana w wielu modelach BMW i Land Roverze co powiększa zakres informacji dostępnych w sieci. Wszystko postaram się wykonać bez udziału ASO bo po co przepłacać
Przedstawię to czego jestem pewien:
- Olej do skrzyni to na pewno Mobil Esso LT71141 (zgodnie z serwisówką ZF dostępną gdzieś na tym forum) nazywa się tak od momentu przejęcia ESSO przez Mobila. Olej jak najbardziej do kupienia poza ASO w cenie ok 50zł/ 1L w opakowaniu detalicznym i ok 25zł/1L w opakowaniu serwisowym ( głównie Alledrogo). Olej ma kolor bursztynowy nie czerwony. Do wymiany potrzeba ok 10l. lepiej mieć zapas.
Dla ciekawych dodam że instrukcja serwisowa z programu Vivid Workshop dopuszcza olej Dexron III do czego nie jestem zupełnie przekonany ale jak ktoś chce to może sprawdzić czy to zadziała.
- Kolejna rzecz to przetłumaczona na język ojczysty instrukcja krok po kroku jak wymienić olej zaczerpnięta z manuala ZF. Przede wszystkim dla tych którzy są na bakier z Angielskim.
INSTRUKCJA:
1. Wypoziomować pojazd na podstawkach i zaciągnąć hamulec ręczny.
2. Podłączyć tester do odczytu temperatury oleju skrzyni biegów i prędkości obrotowej silnika.