Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany

<< < (3/7) > >>

Ojciec:
Zmartwie Cię znalazłem fachową który nabór mi Klime starym gazem :-)

Mam jeszcze pytanie, jak technicznie wykonać blokadę wisko? Bo jeśli okaże się wisko problemem to nie kupię od razu bo trochę kosztuje, wiec chwilowo bym zablokował to cudo tylko jak :-)

tomek1212:
Zdemontowałem stare, odkręciłem wiatrak i w samej wiskozie nawierciłem trzy otwory w które wkręciłem wkręty. Żadna filozofia.
W ubiegłym roku próbowałem je naprawić, to była już większa sztuka. Wywierciłem jedną dziurkę przez którą wstrzykiwałem gęsty olej (najlepszy był motodoktor), rzeczywiście pomagało, jednak wisko było już na tyle nieszczelne ze ów specyfik z czasem wydostawał sie na zewnątrz i pięknie zasyfił całą osłonę wentylatora i wszystko co w okolicy. Ale przez jakis czas było dobrze. 

Ojciec:
U mnie nie widać żeby coś się z tamta wydostawalo, wiatrak i obudowa są czyste. Samo kręcenie się wiatraka też wygląda na ok. Tak więc mam nadzieję że to tylko termostat.
Bo według tego co ktoś kiedyś napisał jeśli rura między termostatem a góra chłodnicy jest gorąca (u mnie tak właśnie jesr) to uszkodzony jest termostat.
Jeśli jego wymiana nie przyniesie skutku to będę chciał przeczytacie chłodnice i na końcu jak coś wymienić wiskoze.

tomek1212:
No jeśli od razu robi sie ciepły to tak. Jednak oznacza to ze termostat jest cały czas otwarty, nie ma to wpływu na przegrzewanie sie silnika tylko co najwyżej niedogrzanie (odczuwalne zimą). Raczej wątpie aby Tobie pomogła wymiana termostatu, ale zmienić go i tak nie zaszkodzi, zwłaszcza zimą odczujesz pozytywne tego skutki.

kogutki:
Jezeli temperatura rosnie po wlaczeniu klimy to raczej nie problem termostatu. Wizkoza to dobry trop, do jakich
temperatur rosnie temperatura po wlaczanie klimy? Minimalny wrost, zwlasca w wysokich temperaturach jest
normalny, wiadomo ze klima odprowadza dodatkowy cieplo.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej