Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany

<< < (4/7) > >>

Ojciec:
Temperatura rośnie mocno tj. gdy zbliżala się go czerwonego pola to wyłączyłem nawiew.

romek:
Obstawiam problem z chłodnicą. Wymiana termostatu nie zaszkodzi ale raczej nie rozwiązuje twój problem. Przy
okazji wypłukaj cały system, nowy płyn itd. Wiatrak elektryczny włącza się bez problemu? Często, rzadko?

Ojciec:
Wywalilem termostat i zamontowane układ bez niego. Odpalilem auto gdy silnik się rozgrzał załączyłem klima na max, i tak zostawiłem jaguara. Po 15 minutach postoju temperatura ok po 18minutach lekko wzrosła. Dziś jeszcze założę nowy termostat i w piątek zrobię próbę na mieście.
Wiatrak elektryczny ten między zderzaki a chłodnica włączył się po ok 5 min od rozgrzanym auta, przez te 5 min klima chodziła na 100%

Ojciec:
Od byłem jazdę próbną, na dworze ok 25st. jedyne co na razie zrobiłem to nowy termostat. Auto złapało temperaturę robocza i odpaliłem klime na maxa. Poruszałem się średnio z prędkością ok 80/90 i temperatura w normie. Gdy jechałem wolniej ok 40/50 temperatura podskoczyła o jedną działkę, gdy przyspieszyłem spadła do normalnego poziomu. Po zatrzymaniu się w garażu temperatura powoli skoczyła o dwie działki i tak została. Wentylator elektryczny pracował.
Jak myślicie gdzie będzie leżał problem? Słaba wydajność chłodnic czy jednak wisko do wymiany?
Przez weekend mnie nie ma więc po weekendzie przeczyszcze układ chłodzenia tylko czym? Woda że środkiem do odkamieniania np. czajników?I

tomek1212:
Wisko.
 Skoro w czasie jazdy jest lepiej oznacza to że pęd powietrza schładza chłodnicę, pęd który na postoju powinien wymusić wentylator. Gdyby chłodnica faktycznie była przytkana to i w czasie jazdy też temperatura była wysoka, nawet jeszcze wyższa bo na obrotach silnik wytwarza więcej ciepła.

Zrób prosty test, otwórz maskę, odpal silnik, zagrzej do takiej temperatury gdy wskazówka wychodzi już ponad połowę, a następnie zgaś silnik, tak żebyś widział cały czas śmigło wiatraka głównego. Przy sprawnym wisko powinien się zatrzymać praktycznie od razu po zgaszeniu silnika. Jeżeli się jeszcze kręci przez moment oznacza to że wisko masz do wymiany.

Ten elektryczny wiatrak z przodu praktycznie nic nie daje, sam nie jest w stanie schłodzić silnika, raczej służy jako pomocniczy.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej