Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)

Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany

<< < (2/7) > >>

tomek1212:
Włącza ci sie ten mały wiatrak z przodu ?
Prawdopodobnie problemem jest już wysłużone sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Tez to przerabiałem.

Ojciec:
 Tak wentylator chodzi, bo jak przyjechałem do garażu i wyłączył silnik to było słychać wentylator.
Na razie zamówiłem termostat jak to nie bedzie ten problem to zamówię wiskoze.

tomek1212:
Ja u siebie skręciłem wisko na stałe, w sumie miało to byc tymczasowe rozwiązanie a jeżdżę już tak z trzeci miesiąc. Przynajmniej klima trochę lepiej chłodzi, choć i tak jest słabo. Też tak masz u siebie ?

Ojciec:
Klime mam nabita jakieś 3 miesiące temu i działa całkiem dobrze.
Możesz w kilku słowach powiedzieć jak skreciles wisko na stale? Przed tym zabiegiem wentylator kręcił Ci się bez najmniejszych oporów albo w ogóle nie było można go ruszyć?

tomek1212:
No ale klima jest na stary gaz w naszych rocznikach, a skoro mówisz ze nabijałeś 3 miesiące temu to na pewno nabili ci nowym, czyli r134a. Też tak mam, nabita, szczelna itp, a jednak chłodzi marnie. Kompresor sprawny, ciśnienia w normie, wszyscy mówią ze to kwestia samochodu który powinien chodzić na starym gazie, na nowym nigdy nie będzie już tak dobrze chłodzić.

No u mnie wisko jako tako działało, jednak przy wiekszych upałach stojąc w korku temperatura rosła. W tej chwili zblokowałem je na stałe, tak że wiatrak kreci się równo z obrotami silnika. Ma to swoje zalety, motor nigdy sie nie przegrzeje, jednak wadą jest hałas przy wyższych obrotach no i też odczuwalny spadek mocy silnika.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej