Dział Techniczny > XJ-40, XJ-81 (1986-1994)
Termostat XJ40 4,0 - Instrukcja wymiany
tomek1212:
Włącza ci sie ten mały wiatrak z przodu ?
Prawdopodobnie problemem jest już wysłużone sprzęgło wiskotyczne wentylatora. Tez to przerabiałem.
Ojciec:
Tak wentylator chodzi, bo jak przyjechałem do garażu i wyłączył silnik to było słychać wentylator.
Na razie zamówiłem termostat jak to nie bedzie ten problem to zamówię wiskoze.
tomek1212:
Ja u siebie skręciłem wisko na stałe, w sumie miało to byc tymczasowe rozwiązanie a jeżdżę już tak z trzeci miesiąc. Przynajmniej klima trochę lepiej chłodzi, choć i tak jest słabo. Też tak masz u siebie ?
Ojciec:
Klime mam nabita jakieś 3 miesiące temu i działa całkiem dobrze.
Możesz w kilku słowach powiedzieć jak skreciles wisko na stale? Przed tym zabiegiem wentylator kręcił Ci się bez najmniejszych oporów albo w ogóle nie było można go ruszyć?
tomek1212:
No ale klima jest na stary gaz w naszych rocznikach, a skoro mówisz ze nabijałeś 3 miesiące temu to na pewno nabili ci nowym, czyli r134a. Też tak mam, nabita, szczelna itp, a jednak chłodzi marnie. Kompresor sprawny, ciśnienia w normie, wszyscy mówią ze to kwestia samochodu który powinien chodzić na starym gazie, na nowym nigdy nie będzie już tak dobrze chłodzić.
No u mnie wisko jako tako działało, jednak przy wiekszych upałach stojąc w korku temperatura rosła. W tej chwili zblokowałem je na stałe, tak że wiatrak kreci się równo z obrotami silnika. Ma to swoje zalety, motor nigdy sie nie przegrzeje, jednak wadą jest hałas przy wyższych obrotach no i też odczuwalny spadek mocy silnika.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej