Autor Wątek: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód  (Przeczytany 13945 razy)

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« dnia: Lipiec 31, 2011, 20:08:22 pm »
Witam wszystkich na forum, i przechodzę do tematu, bo chce aby auto było " igła " jak to piszą handlarze

Od niedawna jestem właścicielem XJ308 z1998 4.0 V8 Daimler i przed zakupem mechanicy stwierdzili ze do wymiany są przednie amortyzatory i sworznie wahaczy plus amortyzatory tył przydało by się wymienić.

Użyłem opcji szukaj i teraz wiem ze wiem jeszcze mniej, przeczytałem o rożnych producentach i opcjach dla tego zawieszenia.
Proszę o radę co muszę kupić, aby nie zrobić wtopy, może są jakieś zestawy wszystkich elementów do wymiany do wymiany, gdzie kupić najlepsze ( w sensie stosunek jakość/cena części ).

Podobno VIN pomoże ustalić czy mam zawieszenie które adaptuje sie do stylu jazdy, numer poniżej i z góry przepraszam jesli naruszyłem zasady i dziękuje za pomoc

VIN  SAJDKAMD4CR831797

Możecie polecić mi sprawdzonych sprzedawców, bo parę drobiazgów będę musiał kupić, jestem z Podlasia więc w grę wchodzi chyba Warszawa lub internet, mam też kilku znajomych w GB i kierowców TIR-ów którzy tam często mają kursy.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 31, 2011, 20:45:10 pm »
Jeżeli masz system adaptacyjny, to pozostaje Ci tylko oryginał.wtedy kup na britishparts. Mogę Ci polecić Bilstein. To dobra jakość i sprawdzona marka. Ale każdy amortyzator dobrej firmy będzie ok.Kaybaya, Koni....Jak będziesz wymieniał sworznie, to wymień od razu tuleje wahaczy, ponieważ potem łatwo uszkodzić nowy sworzeń, mnie ta sztuka się niestety udała :-\..podwójna robota.

Za złamanie regulaminu grozi ostrzeżenie (warn). Za kilkakrotne złamanie regulaminu grozi wykluczenie z forum.
Po raz ostatnio: Nie rozreklamuj tu swoich kumpli.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2011, 21:04:48 pm wysłana przez micky »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 31, 2011, 20:54:58 pm »
O Bilstein czytałem i dzięki za informacje. Jutro jeszcze dzwonie do Serwisu Jaguara bo samochód który kupiłem był od początku serwisowany w ASO Jaguara w Szwajcarii i Polsce, podobno mogą przesłać mi odpisy faktur z informacja co było w aucie robione i kiedy.

A może jakiś namiar na miejsca gdzie kupie lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, antenę i lusterko prawe ? Te czesci chyba moga być z anglika ?
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2011, 21:01:18 pm wysłana przez micky »
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 31, 2011, 22:25:52 pm »
Ok, zastosuje się do regulaminu. A to nie są moi kumple.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Pavel

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2011, 22:39:53 pm »
Dowiedz się w serwisie jakie masz rodzaj amortyzatorów, niech dają ci nr wszystkich części jakie potrzebujesz i ceny. Potem poszukaj w necie w sklepach internetowych, wyjdzie taniej niż w ASO :-W ja na jednych drobnych zakupach zaoszczędziłem ok 600zł.

A może jakiś namiar na miejsca gdzie kupie lusterko wewnętrzne fotochromatyczne, antenę i lusterko prawe ? Te czesci chyba moga być z anglika ?

mogą być z anglika
« Ostatnia zmiana: Lipiec 31, 2011, 23:16:48 pm wysłana przez micky »

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2011, 23:16:50 pm »
Dziękuje za pomoc, jedno z tych miejsc jest z moich rejonów to może pojadę do Ełku po części i na pyszna zapiekankę nad brzegiem jeziora.
Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

Offline jazabek wac³aw

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 693
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2011, 12:34:56 pm »
Po woli zabieram sie do tematu i mam następne pytania :

- podobno zmiana amortyzatorów z systemem adaptacyjnym na zwykłe to nie problem, minus to błąd wyświetlany przez komputer

- czy ktoś może zamienił amortyzatory adaptacyjne na zwykłe ? jeśli tak jak sobie poradził z likwidacją błędu wyświetlanego przez komputer ( jakiś opornik ) ? zaletą jest cena zwykłego a jakie są wady ?

Co jeszcze wymienić przy okazji wymiany amortyzatorów ( jakieś gumy, końcówki ), na razie robię przód i musze robotę rozłożyć na etapy ( finanse ), ale chcę to zrobić dobrze a nie koniecznie drogo.

Albert Einstein

Tylko dwie rzeczy s± nieskoñczone: wszech¶wiat oraz ludzka g³upota, choæ nie jestem pewien co do tej pierwszej.

szpulek

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 16, 2011, 11:19:47 am »
Czesc,

czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308? Od dluzszego czasu cos mi stuka, nie jestem w stanie tego zlokalizowac, nawet na szarpakach u roznych diagnostow.. Wiec mysle o wymianie calosci, 12 lat zrobilo swoje, a pewnie zawias jest jeszcze oryginany..
Z gory dzieki.

pzdr

Pavel

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 16, 2011, 15:40:07 pm »
Czesc,

czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308? Od dluzszego czasu cos mi stuka, nie jestem w stanie tego zlokalizowac, nawet na szarpakach u roznych diagnostow.. Wiec mysle o wymianie calosci, 12 lat zrobilo swoje, a pewnie zawias jest jeszcze oryginany..
Z gory dzieki.

pzdr

a gdzie ci stuka? z przodu czy z tyłu?

Pavel

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 16, 2011, 21:49:37 pm »
czy ktos ma jakis rysunek techniczny, albo serwisowke z opisami wszystkich tulejek, wahaczy i drazkow dla X308?
pzdr

w jakimś temacie już to wrzucałem











szpulek

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 17, 2011, 11:05:33 am »
Stuka na bank prawy przod. Laczniki i gumy staba zmienilem rok czy dwa lata temu, sa nadal nowe.. Szarpaki nie pomogly, widze, ze tego jest masa, wiec pytanie czy jest cos co pada zazwyczaj jako pierwsze.. pzdr

szpulek

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2011, 11:36:32 am »
Tak sobie analizuje ten schemat:



i wychodzi na to, ze potencjalnie najpierw powinien poleciec dolny sworzen, ale z tego co widzialem wnioskuje, ze trzeba go wprasowac, a wiec wyjac caly wahacz, wiec pytanie czy faktycznie nie lepiej wyjac gorny i dolny wahacz i zrobic jeszcze wszystkie tulejki.. Na schemacie widac, ze gorne tuleje sa takie same, natomiast dolne sa rozne, sprawdzalem i sklep ma tylko jeden typ dolnych tulejek, czy sa zatem takie same?

Dolny sworzen - MNC1350AA - 120zl
Gorny sworzen - JLM21380 - 109zl
Tuleja wahacza dolnego - MNE1360BB - 79zl
Tuleja wahacza gornego - CBC5523 - 130zl

Popatrze ile to kosztuje w UK jeszcze..

pzdr
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 16:15:13 pm wysłana przez Choina »

Pavel

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 17, 2011, 14:20:41 pm »
Ja wymieniałem hurtowo 4 tulejki przedniego zawieszenia,są 4 jednakowe,  i dolne sworznie.

http://englishcars.com.pl/?categoryID=1553&modele_kat=18&offset=0kupowałem części  :-W bo i taniej było i wszystko na miejscu było.

Możesz mieć problem z odkręceniem osi górnego wahacza"10", w tylnym zawieszeniu jest podobne rozwiązanie, i jak są problemy z odkręceniem tego i trzeba ciąć :-zly :-nuts

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2011, 15:54:42 pm »
W wakacje robiłem samemu całe przednie elementy. Żeby wymienić sworzeń należy wyjąć wahacz. Mocowanie dolnych tulejek należy przyciąć z obydwu stron, wtedy łatwiej wychodzą. Należy je wprasować, ale trzeba robić to z uwagą i jakimś kółeczkiem, aby nie zerwać gumy. Sworznie także wprasowujesz. Ja dodatkowo nowe sworznie włożyłem do zamrażarki, a wahacz podgrzałem, łatwiej wchodzi. Nie miałem problemu z odkręceniem górnego wahacza, klucz na przedłużce i jakoś poszło. Dodam, żebyś zwrócił uwagę na tulejki aby nie były marne chińskie, bo je szlak trafi po pół roku, tak jak w moim przypadku. Dodatkowo dokupiłem nowe śruby samo-kontrujące, te które dokręcają sworzeń,oraz te od dolnych tulejek, zabezpieczając je klejem o średniej sile(niebieski loctite), tak jak to ładnie mówi instrukcja serwisowa. Do ściągnięcia sworzni używałem prostego ściągacza, dwie grube blaszki i śruba która powodowała rozpieranie się ich na końcu. Acha jeszcze w dolnych tulejach przed ich zdejmowaniem, zaznacz lub zapamiętaj znaki i pozycję w jakich był zamontowany wahacz. Są tam wyryte oryginalnie takie kreseczki :-W W Uk zdecydowanie taniej, szczególnie jeśli kupisz to w całych zestawach. Kiedyś to liczyłem i wychodzi 1/3 taniej. Moim zdaniem warto wymienić, wszystkie elementy, bo jest trochę roboty z tym, ale może to tylko moje zdanie. Jestem amatorem-hobbystą, nie mechanikiem. Powodzenia!
Ps. U mnie najpierw poleciały górne tulejki :-V
« Ostatnia zmiana: Listopad 17, 2011, 16:01:58 pm wysłana przez pablo21 »
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

szpulek

  • Gość
Odp: XJ Daimler 4.0 V8 X308 1998 zawieszenie przód
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 18, 2011, 10:11:07 am »
Dzieki za rady, ale z tego co pablo21 piszesz wynika, ze wymieniales sruby mimosrodowe przy dolnych tulejach, ile za nie placiles? Czy ma ktos moze numery czesci oznaczonych tutaj 10,11 oraz 14,15,16? Ostatnio probowalem ruszyc podobne sruby w moim innym samochodzie i zostaje tylko ciac flexa.. Znajac terminy na sciagniecie takich czesci wolalbym je miec przed wymiana.. Pavel, z tego co napisales wnioskuje, ze wymieniles caly dol, tj. tuleje i sworznie dolnych wahaczy, czyli tuleje sa te same - super, dzieki. Sprawdzalem juz britishcars i tam zestaw na caly przod wraz z lacznikami i gumami stabow kosztuje 160EUR + przesylka do PL:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/2971/XJ8%20SUSPENSION%20KIT
Tylko jeszcze te sruby.. Pytanie czy to jest to:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/3722/FULCRUM%20SHAFT
i to:
http://www.britishparts.co.uk/.sc/ms/dd/Jaguar%20XJ8%20-%20XJR--Steering-Suspension/4755/BOLT-WISHBONE%20BUSH
ale cena wesola :)
pzdr