Autor Wątek: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308  (Przeczytany 7814 razy)

Cychol

  • Gość
Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« dnia: Lipiec 11, 2011, 10:14:54 am »
Proszę o pomoc. Czym różnią się silniki jak w temacie, nie chodzi mi o moc czy pojemność, a o awaryjność, obsługę, kulturę pracy. Z jakim silnikiem mam szukać JAG-a?

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 12, 2011, 09:04:15 am »
Z moich doswiadczen (jechalem i r6 i v8), bardziej mi sie podoba v8 - o wiele wieksza kultura pracy. Troche ma wiecej mocy, ale to czuc tylko przy ekstremalnej jezdzie. Plus v8 jest taki, ze ma 5stopniowa skrzynie biegow, co na trasie bardzo duzo daje. Ja przy 130-140km/h mam okolo 3tys obrotow. Troche uciazliwe jak sie jedzie 10 godzin.
Plus R6 jest taki, ze ma ten charakterek swoj. Nie potrafie tego wytlumaczyc, ale przy wyzszych obrotach ma jakby wyscigowa nute, jak w TVR (ktore to tez w wiekszosci mialy R6). Do tego tanszy w ekspoatacji: dwa napinacze zamiast 4, 6 swiec zamiast 8 itp itd:)
Awaryjnosc tych jednostek jest chyba podobna, czyli niska:) Na forum problemy z tymi silnikami ograniczaja sie do pytan o wymiane rozrzadu (kiedys trzeba zrobic) lub o nikasil. Inne usterki to rzadkosc.
Kolejna sprawa to wnetrze, takze kwestia gustu.
I na koniec - x308 ma kontrole trakcji, ktorej x300 nie ma. A przy mocy ponad 200KM, automacie i napedzie na tyl - jest to raczej przydatna opcja.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 12, 2011, 10:27:43 am »
Mogę tylko wypowiedzieć się na temat V8 w x308. Nie wyobrażam sobie tego samochodu bez dźwięku silnika, gdy wchodzisz na 4,5,6 tys. aż do odcięcia to chcę się to powtarzać wciąż i wciąż..niestety drogi rzadko pozwalają na to. 3 tys. obrotów mam przy 170 km/h i bardziej słychać szum powietrza niż pracę silnika. Zgodzę się z poprzednikiem, że kontrola trakcji jest bardzo, ale to bardzo przydatna. Nawet jeśli w zimie nie będziesz używał kota, to w czasie deszczu jest również niezastąpiona. Niestety v8 jest droższy w eksploatacji. Zrobiłem w swoim rozrząd i nie jest to specjalnie trudne, o nikasil się na razie nie martwię, nie mam żadnych objawów, zresztą jak poczytasz trochę na ten temat, to głównie dużo się o tym pisze, bo nie spotkałem nikogo, nawet tutaj na forum, kto miałby z tym problem, powodujący remont silnika.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 12, 2011, 10:45:36 am »
O ile nie ma dużej różnicy w silnikach X308 to w przypadku X300już jest.
3.2 ma starą skrzynie biegów na cięgna bez elektroniki, nie ma kontroli trakcji (w 4.0 jest), pali tyle samo co 4.0
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Cychol

  • Gość
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 12, 2011, 11:24:29 am »
Czyli najlepiej jest kupić x300 z silnikiem 4.0, albo x308, a co możecie powiedzieć o silniku 4.0 ze sprężarką w xjr z 95-96 roku? Czy sprężarka znacząco wpływa na paliwożerność i czy nie wpływa na zwiększenie awaryjności silnika?

3style

  • Gość
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 12, 2011, 21:18:54 pm »
Z tego, co tutaj na forum gdzieś wyczytałem to xjr6 po mieście wchłonie te dwie dychy...

Offline Michal_C

  • JCP Art - Master
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.357
  • Moja obecna
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 12, 2011, 21:54:47 pm »
Mi 3.2 x300 dwie dychy chlonie dosc czesto w korkach.
IF IGNORANCE IS BLISS, WHY AREN'T THERE MORE HAPPY PEOPLE?

booschmen

  • Gość
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #7 dnia: Lipiec 12, 2011, 23:11:24 pm »
Ja mam np 4.0 R6 x300 ktora ma kontrole trakcji bo jest nawet jej wylacznik i po jego nacisnieciu faktycznie lepiej jak jest wlaczona :P

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 30, 2011, 17:27:29 pm »
A gdzie jest ten wyłacznik trakcji w x300 4.0?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 30, 2011, 18:59:52 pm »
Po prawej stronie kierownicy na pulpicie przycisk TRAC nad napisem Traction. Jeśli nie masz ESP w tym miejscu jest zaślepka.
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Ksion¿e

  • Gość
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 01, 2011, 11:06:51 am »
Witam wszystkich mam podobne pytanie jak kolega CYCHOL tylko do tych silnikow chcialbym porownac jeszcze 6.0 x300 v12 1995r. Ktory z tych wszyskich polecalibyscie najbardziej?

Offline Choina

  • Moderator Globalny
  • Forumowicz Daimler
  • ***
  • Wiadomości: 2.283
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 01, 2011, 11:27:46 am »
4.0 R6 jest najlepszym wyborem
Jest XE MY20, XJ6 1995
By³ X350 Sovereign 4.2 Long 2005,  X350 SuperV8 2003, X-Type 3.0 2004 i 2007, X300 Sovereign 4.0 1997, X308 Sovereign 1998, X300 Tuning Arden 4.0 Manual 1996

Offline Zapek

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 742
  • DAIMLER LONG 4.0 1996
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 01, 2011, 11:32:03 am »
Ja od siebie mogę powiedzieć że sam jeździłem x300 3.2 l a teraz śmigam sobie z silnikiem 4 l i różnica jest w samej jeździ spora , silnik dużo żwawiej reaguje na pedał gazu, moim zdaniem 3.2 nie bardzo sobie radzi z masą samochodu i nie chodzi mi tu o kręcenie bączków czy śmiganie bokami tylko o normalna jazdę a przede wszystkim o manewr wyprzedzania .
6.0 pewnie daje dużo większą frajdę z jazdy co wiąże się też z częstym odwiedzaniem stacji benzynowej no i najważniejsze 3.2 i 4.0 to silniki rzędowe a 6.0 jest silnikiem w układzie V więc inna kultura pracy

Offline KrzysiekEg

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 410
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 01, 2011, 16:10:12 pm »
No dobra. Włąśnie się stalem włascicielem x300 4,0 z 1996r. no i w nim nie ma wyłącznika trakcji, jest zaślepka. A według wyczytanych informacji przy tej pojemności już powinna być. Czy może była to opcja?
xj6 4,0 Sovereign 1996

Offline RedOctober

  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.371
Odp: Porównanie silników 4.0 i 3.2 w x300 i x308
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 01, 2011, 16:37:22 pm »
Z tego co wiem to x300 miał kontrolę trakcji tylko w opcji
Jaguar XJS 5,3 V12 1987
Jaguar XJ6 4,0 Sport 1996
Jaguar XE-S 3,0 V6 2015.