Zabrałem się dziś za kierownicę, chciałem wyjąć taśmę. Przy tej okazji przedstawiam instrukcję po lekkim tuningu, w punktach (krokach). Ja poległem na kroku 6 – nie umiałem odczepić taśmy. Nie widziałem żadnych 2 dużych zatrzasków po bokach. Jak odpiąć taśmę?
Krok 1: Prostujemy koła, to ważne aby były ustawione na wprost. Następnie, dla celów bezpieczeństwa odłączamy akumulator.
Krok 2: Po bokach kierownicy, mniej więcej na wysokości przełączników od kierunkowskazów i po drugiej stronie (przełącznik od wycieraczek) są śruby. Odkręcamy te 2 śruby, dzięki temu odkręcimy poduchę i można ją wyjąć. Kolejność czy to z prawej czy z lewej strony bez znaczenia. Używamy do tego torx 30.
Krok 3: Odłączamy od poduchy 2 wtyczki: szarą i czarną. Żeby je odłączyć trzeba przesunąć taki żółty plastik będący zabezpieczeniem - trzeba go przesunąć do pozycji kiedy będziemy mogli wcisnąć taki mały "pipsztyk" z boku wtyczki (ten "pipsztyk" jest po obu stronach każdej wtyczki). Gdy odbezpieczyliśmy żółty plastik to wciskając "pipsztyki" możemy odczepić wtyczki od poduchy (ciągniemy od poduchy, a nie tak jakby w stronę przewodów wychodzących z wtyczek).
Krok 4: Odpinamy wtyczkę od sterowania radiem po lewej stronie i wtyczkę od tempomatu po prawej stronie. Te 2 wtyczki są dosyć małe i trzeba robić to ostrożnie, ale bez problemy dają się wyciągnąć.
Krok 5: Odkręcamy całą kierownicę - centralnie jest taka 1 największa śruba (torx 50). Po odkręceniu tej śruby zdejmując kierownicę nie zgubmy sprężyny, która wyskoczy, ale jest bardzo duża więc nie powinna się zgubić. Żeby wyjąć kierownicę trzeba jeszcze odpiąć jedną wtyczkę podłączoną do taśmy, tę największą spośród trzech wtyczek (środkową). Wtedy ostrożnie zdejmie się kierownicę. 2 wtyczki, które wcześniej odpięliśmy od poduchy przejdą nam ładnie przez otwór w kierownicy i będą sobie wisiały podłączone do taśmy.
Krok 6: Teraz, gdy poducha jest zdemontowana a kierownica odkręcona widzimy taśmę. Kolega twierdzi, że taśma trzyma się na 2 dużych zatrzaskach po bokach i że trudno ich nie zauważyć. Ja jednak nie zauważyłem i nie potrafiłem ściągnąć tej taśmy.
Krok 7: Tu kolega opisuje, że wyciągamy wtyczkę i już możemy założyć kierownicę bez taśmy. Ja do tego punktu nie dotarłem, więc nie wiem.
Krok 8: Przed założeniem kierownicy, pamiętajmy, by wypośrodkować taśmę. Jest na niej narysowana strzałka, która powinna być ustawiona w kierunku północnym, wtedy przez wycięte pole widzimy czerwony znak (kawałek plastiku) świadczący o tym, że jest w dobrej pozycji. Ale to nie wszystko, taśmę musimy być w stanie skręcić około 2.5 razy zarówno w lewo, jak i w prawą stronę – wtedy wiemy, że jest wypośrodkowana.