Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Napęd 4x4 - szczegóły

<< < (13/34) > >>

bartnik:

--- Cytat: JaCoB_IrOkEz w Grudzień 27, 2013, 09:50:54 am ---Witam serdecznie,
Mam kocura z 2005 r 3.0 V6 4x4 Amerykańca.
Mam problem z napędem, gdy wrzucam bieg jakikolwiek samochód stoi i nie chce jechać, natomiast jak mu wrzucę P ze skrzyni dochodzą dziwne dźwięki coś jak "trzask".
Tu pojawia się moje pytani: cóż to może być ? Skrzynia biegów? Czy może coś innego ?
Bardzo proszę o szybką odpowiedź,
z góry dziękuje

--- Koniec cytatu ---

No cóż - jesli sie spodziewasz że to tylko spalony bezpiecznik,to chyba się zawiedziesz. Przyczyna to raczej sypnieta skrzynia - no chyba ze  urwałes półoś napędową albo wał

ghrh:
Tak się ostatnio zastanawiałem. Schemat przeniesienia napędu w X-Type to mniej-więcej:


Skrzynka kątowa zawiera sprzęgło wiskotyczne (do liftingu), realizujące rozdział napędu między przód a tył. Czy w związku z tym istnieje też szpera na przedzie samochodu? Z tyłu wiem, że jest otwarty dyferencjał. Zwłaszcza fajnie, gdyby się wypowiedział kolega bosniak, bo wie dużo w tych tematach. Z góry dzięki.

bosniak:
Skrzynka katowa jest umieszczona rownolegle ze skrzynia biegow po prawej jej stronie wg powyzszego rysunku. Samo sprzeglo wiskotyczne przed liftingiem, nie tyle realizuje rozdzial napedu (za to odpowiada wlasnie skrzynka katowa) co wyrownuje rozklad momentu obrotowego miedzy osiami, cos jak wlasnie "szpera" potocznie nazywajac, tylko ze miedzy osiami przednia, a tylna. Po lifcie wywalono sprzeglo unowoczesniajac elektroniczny system DSC, a dokladnie sama kontrole trakcji (bo jak wiemy, a niektorzy nie chociaz pewnie juz tak) bo jak ktos ma caly system to ma rowniez stabilizacje toru jazdy, nazywajac to traction 4. Z moich informacji wynika i krotkiego doswiadczenia, ze jak mamy snieg i system dziala to jest to rewelacja, natomiast gdy to wylaczymy przyciskiem przy lewarku bez sprzegla wiskotycznego juz niekoniecznie jest tak fajnie bo nic nie odpowiada za rozklad momentu miedzy kolami i osiami. Jezeli budowa skrzynki i ilosc zebow na poszczegolnych przekladniach pozwala na przekazanie 100% momentu do przodu lub do tylu to stajac jedna osia na lodzie druga na asfalcie z wylaczonym systemem moze okazac sie ze nie ruszymy, natomiast ze sprzeglem wiskotycznym zawsze.
Zastanawialem sie kiedys co by sie stalo gdyby do wesji poliftowej wsadzic sprzeglo wiskotyczne, czy by to dzialalo czy skrzynka katowa moglaby wybuchnac?  ;)

ghrh:
Obrazek jest schematyczny, obrazuje kierunek przekazania napędu, a nie fizyczną lokalizację komponentów.
Z tego co piszesz wynika, że szpera jest tylko między osiami, natomiast same osie są otwarte. Dzięki.
Sądzę, że wrzucenie wiskozy do poliftowej skrzynki nic nie powinno popsuć, przecież jest mnóstwo pojazdów, które mają oba te systemy. Mało tego, często dorzuca się szperę do samochodów, które nigdy jej nie widziały:
http://quaife.co.uk/shop/products/qdf1w
Chociaż fakt, że E-Type nie widział też DSC :)

bosniak:
No i nie wiadomo na ile jeszcze rozwinęli ten system DSC w porownaniu do przedlifta. Ostatnio zgadałem sie przez telefon z jednym handlarzem i twierdził, że w 2 przypadkach wrzucał skrzynke kątowa z wiskozą do rocznika po lifcie 2005 i 6 i ze jeździ i jest wszystko ok, ale to handlarz  :-thumpdown

Jedno jest pewne jak wylączymy system w polifcie i auto stanie którąś osią na lodzie, a drugą na asfalcie/betonie to nie pojedzie, musiałoby być cały czas ślisko.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej