Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
goory:
Nie upieram się, ale ja nie mam pstryczka a kontrole trakcji raczej mam.
W takim przekonaniu żyłem, lecz upewnię się zatem przy pierwszej możliwej okazji. ;D
To by była dobra wiadomość dla mnie.
Pozdro
goory
bosniak:
--- Cytat: bartnik w Wrzesień 29, 2013, 02:57:51 am ---Wszystko ładnie ale: moje auto jest z 2004r - czyli model po mini liftingu. Mam nowy rodzaj kierownicy i generalnie jako estate auto weszlo do produkcji w 2004r. Nie mam w nim natomiast wylącznika DSC czyli jak jest u mnie napęd rozwiązany ? Ani DSC ani "wiskozy" ?
--- Koniec cytatu ---
Jak to jak, czego niby nie rozumiesz? Nie masz sprzęgła nie masz DSC jak sam pisaleś, to co tu jeszcze jest do rozumienia?
bartnik:
bosniak - codziennie od rana masz takiego agresora? - PROSZĘ Cięo nie udzielanie odpowiedzi w żadnych moich wątkach i nie odpowiadanie na moje pytania bo nic nie wnosisz a tylko wkurzasz i trollujesz.
Pytam jak mi ten cały system 4x4 działa skoro ani wiskozy ani dsc, to równie dobrze moge miec naped tylko na jedno koło,skoro nic nie przekazuje mocy na koła z przyczepnością. Byłby to techniczny bezsens i nawet inżynierowie Forda z wężem w kieszeni by na to raczej nie wpadli.
Goory - mam manualna skrzynie
Połączono
znalazłem taką informację
"the front and rear drive of the x-type is permanently mechanically connected via a planetary centre differential. It divides torque 40/60 all the time. There are no wires and nothing electrical connected to the transfer case. No computer can change the fact that the system is mechanically connected.
Now, the basis of open differentials is that if one wheel is on ice, it spins easily, that means it takes almost zero torque to make it spin. THe torque split is based on this torque. On a 50:50 diff, if one wheel is spinning with almost no torque, then the exact same "almost no" torque is applied to the other wheel.
the jag has typical 50:50 open diffs at the front and rear.
THe transfer case is just a fancy name for the centre differential. It is set at 40% front 60% rear.
so when the rear wheel spins with little torque, the front gets LESS than the same amount of torque. so there is really not much going to the front when a rear wheel is spinning on ice.
If you have a limited slip (VC) Transfer case, then there is some torque needed to turn the VC when one wheel is spinning. It is this torque generated by the VC that is now divided in a 60:40 way and allows some torque to go to the non spinning axle.
later cars dont have the VC. instead they have traction control (NOT DSC) , that applies the brake to a spinning wheel, and that creates torque, then the transfer case has some torque to divide up and send some to the other axle."
W wolnym tłumaczeniu , napęd na wszystkie koła od 2004 roku nie ma sprzegła wiskotycznego , które przydzielało moment obrotowy na koła z lepszą przyczepnością. Mianowicie odpowiada za to KONTROLA TRAKCJI (Traction Control a nie DSC - czyli Dynamic Stability Control) ktora włącza hamulec na slizgającym sie kole, kierując moment obrotowy do pozostałych kół ,pozwalając na przykład ruszyc na sniegu. Nie ma to więc nic wspolnego z DSC i włącznikiem na konsoli srodkowej , które służy raczej pokonywaniu zakretów i zapobieganiu poslizgom bocznym.
goory:
To by oznaczało, że wszyscy mamy rację. :-R
Szkoda tylko, że nie mając DSC nie można wyłączyć kontroli trakcji.
Pozdro
goory
bosniak:
--- Cytat: bartnik w Wrzesień 29, 2013, 21:07:15 pm ---bosniak - codziennie od rana masz takiego agresora? - PROSZĘ Cięo nie udzielanie odpowiedzi w żadnych moich wątkach i nie odpowiadanie na moje pytania bo nic nie wnosisz a tylko wkurzasz i trollujesz.
Pytam jak mi ten cały system 4x4 działa skoro ani wiskozy ani dsc, to równie dobrze moge miec naped tylko na jedno koło,skoro nic nie przekazuje mocy na koła z przyczepnością. Byłby to techniczny bezsens i nawet inżynierowie Forda z wężem w kieszeni by na to raczej nie wpadli.
Goory - mam manualna skrzynie
Połączono
znalazłem taką informację
"the front and rear drive of the x-type is permanently mechanically connected via a planetary centre differential. It divides torque 40/60 all the time. There are no wires and nothing electrical connected to the transfer case. No computer can change the fact that the system is mechanically connected.
Now, the basis of open differentials is that if one wheel is on ice, it spins easily, that means it takes almost zero torque to make it spin. THe torque split is based on this torque. On a 50:50 diff, if one wheel is spinning with almost no torque, then the exact same "almost no" torque is applied to the other wheel.
the jag has typical 50:50 open diffs at the front and rear.
THe transfer case is just a fancy name for the centre differential. It is set at 40% front 60% rear.
so when the rear wheel spins with little torque, the front gets LESS than the same amount of torque. so there is really not much going to the front when a rear wheel is spinning on ice.
If you have a limited slip (VC) Transfer case, then there is some torque needed to turn the VC when one wheel is spinning. It is this torque generated by the VC that is now divided in a 60:40 way and allows some torque to go to the non spinning axle.
later cars dont have the VC. instead they have traction control (NOT DSC) , that applies the brake to a spinning wheel, and that creates torque, then the transfer case has some torque to divide up and send some to the other axle."
W wolnym tłumaczeniu , napęd na wszystkie koła od 2004 roku nie ma sprzegła wiskotycznego , które przydzielało moment obrotowy na koła z lepszą przyczepnością. Mianowicie odpowiada za to KONTROLA TRAKCJI (Traction Control a nie DSC - czyli Dynamic Stability Control) ktora włącza hamulec na slizgającym sie kole, kierując moment obrotowy do pozostałych kół ,pozwalając na przykład ruszyc na sniegu. Nie ma to więc nic wspolnego z DSC i włącznikiem na konsoli srodkowej , które służy raczej pokonywaniu zakretów i zapobieganiu poslizgom bocznym.
--- Koniec cytatu ---
Nie no jak nie odpowiadać na Twoje pytania. Moimi odpowiedziami spowodowalem uruchomienie u ciebie pozostałej ilosci szarych komorek i zaczales myslec, samemu szukać a nie czekać na gotowca. Jak sam doszukales DSC to nie tylko system antyposlizgowy ( przy ruszaniu) ale również odpowiadający za stabilizację toru jazdy. Albo.glownie za to. Ty nie mając przycisku po 2004 roku z automatu masz popularnej zwany ASR natomiast nie masz popularnej zwanego ESP i nie możesz go wyłączyć. Jeszcze jedno co do przekazywania nepedu zawsze jest tak samo odpowiada za to skrzynka kątowa żadne systemy :-V
--- Cytat: goory w Wrzesień 29, 2013, 18:30:40 pm ---Nie upieram się, ale ja nie mam pstryczka a kontrole trakcji raczej mam.
--- Koniec cytatu ---
No tak kontrole trakcji masz ale system stabilizacji toru jazdy juz niekoniecznie tak jak pisał choina :-W
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej