Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
BivBell:
Nie łatwiej jest napisać "reduktor" niż za każdym razem pisać "sprzęgło wiskotyczne"?
bosniak:
--- Cytat: BivBell w Wrzesień 20, 2013, 00:20:18 am ---Nie łatwiej jest napisać "reduktor" niż za każdym razem pisać "sprzęgło wiskotyczne"?
--- Koniec cytatu ---
Sprzęgi wiskotyczne spryciarzu jest tylko jednym z elementów skrzynki kątowej, a reduktor ma się nijak do skrzynki kątowej. Równie dobrze moglbys pisać dyfer.
bartnik:
--- Cytat: bosniak w Maj 10, 2013, 11:13:36 am ---W Jaguarze X-type jest stały napęd na 4 koła rozłożony w proporcji 39% przód i 61% tył spowodowany zazębieniem i konstrukcja skrzynki kątowej. Sprzęgło wiskotyczne, które zastosowano w skrzynce kątowej (tylko do końca 2003r) ma za zadanie przechwycić różnice w prędkości miedzy osiami i zasprzęglić przekazując więcej momentu na oś z mniejszymi obrotami (mająca lepszą przyczepność) Pooglądajcie to zrozumiecie.
http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg
Po 2004 r zlikwidowano w skrzynce kątowej sprzęgło wiskotyczne z co najmniej 2 powodów. Pierwszy to umiejscowienie sprzęgła, które poddane jest potężnym siłom na nie działających ze względu na umiejscowienie na samym środku przekazania napędów, Torsen byłby w tym miejscu 2x lepszy, dlaczego go tam nie wsadzili :- pojecia Drugi powód to nie przewidziana wymiana oleju w skrzynce kątowej, gdzie w związku z pkt 1 mojego wywodu olej i tarczki zużywają się z dużą szybkością. Znacząco jej żywotność przedłuży częsta wymiana oleju. Po 2004r zlikwidowano archaiczne sprzęgło wiskotyczne, gdzie zadanie sprzęgła przejął "wysoko rozwinięty" system kontroli trakcji DSC. Łopatologicznie jeżeli system wyczuje różnice w prędkości któregokolwiek koła przyhamuje szybciej kręcące się koło, a skrzynka przekaże moment na koło z lepszą przyczepnością, czyli najwolniej się kręcące lub stojące.
--- Koniec cytatu ---
Wszystko ładnie ale: moje auto jest z 2004r - czyli model po mini liftingu. Mam nowy rodzaj kierownicy i generalnie jako estate auto weszlo do produkcji w 2004r. Nie mam w nim natomiast wylącznika DSC czyli jak jest u mnie napęd rozwiązany ? Ani DSC ani "wiskozy" ?
goory:
Masz DSC ale bez możliwości jego wyłączenia. W przypadku automatów jest to bardzo częste.
Pozdro
goory
Choina:
DSC było opcją. Nie ma pstryczka, nie ma DSC.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej