Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Napęd 4x4 - szczegóły

<< < (6/34) > >>

Artur G.:

--- Cytat: benjamin w Sierpień 26, 2012, 13:27:49 pm ---to stały napęd 4x4 nic się nie dołącza...

--- Koniec cytatu ---

Cześć ...
Odnośnie powyższego i w związku ze sporą ilością śniegu mam  pytanko jeśli można ...
1.  Stały napęd? jeśli jadę w przód czy tył po śniegu (błoto pośniegowe  czy  kilkanaście  cm śniegu) to  samochód  ładnie ciągnie, zero problemów z wyjechaniem, inne samochody stoja a  ja  jadę  :-gwizd, na wskaźnikach  miga zółta  kontrolka (dlaczego?)
2. dziś wyjeżdżałem z  garażu spod  domu (wyjazd dość  stromy  ale  bez przesady)  tyłem, podjazd  odśnieżony ale  mocno śliski, kiedy samochód  był   już  tylnymi kołami na  równym koła  te  powoli sie  kręciły (jakby lód pod  kołami) ale  przednie  koła będące  na  podjeździe  "stały"  odniosłem wrażenie że  nie  pomagały tylnym kołom (gaz w podłogę ale  tylne  kręciły  sie dość  wolno) hmm, czy to   było normalne zjawisko? (na  YouTube widziałem że w śniegu  wszystkie  koła sie kręciły  dość  szybko i  równo)
Bardzo proszę o logiczne wytłumaczenie, może  ta  informacja  przyda sie  innym użytkownikom ... za co  z góry  dziękuje

Kocur666:
Żółta kontrolka miga wtedy kiedy załącza ci się ESP (DSP) a nie kręciły ci się wszystkie koła bo nie masz blokady jak w w terenówkach czy ciężarówkach, Tylne koła miały większy poślizg i dlatego przekazało na nie moc, miałem tak samo jak cofałem pod górkę po śniegu na letnich oponach, przez chwilę tylko tylne mieliły ale w pewnym momencie przód też zaczął ciągnąć i w momencie dofnąłem na górkę...

PETRUS:

--- Cytat: Artur G. w Styczeń 22, 2013, 21:02:19 pm ---(...) 2. dziś wyjeżdżałem z  garażu spod  domu (wyjazd dość  stromy  ale  bez przesady)  tyłem, podjazd  odśnieżony ale  mocno śliski, kiedy samochód  był   już  tylnymi kołami na  równym koła  te  powoli sie  kręciły (jakby lód pod  kołami) ale  przednie  koła będące  na  podjeździe  "stały"  odniosłem wrażenie że  nie  pomagały tylnym kołom (gaz w podłogę ale  tylne  kręciły  sie dość  wolno) hmm, czy to   było normalne zjawisko? (na  YouTube widziałem że w śniegu  wszystkie  koła sie kręciły  dość  szybko i  równo)
Bardzo proszę o logiczne wytłumaczenie, może  ta  informacja  przyda sie  innym użytkownikom ... za co  z góry  dziękuje

--- Koniec cytatu ---
Aby wytłumaczyć to logicznie potrzebne są odpowiedzi na pytania postawione na początku przez Wiking'a. Być może jest tam sprzęgło wiskotyczne, które pod wpływem temperatury (kręcenia jednej osi względem drugiej) spięło osie. To wymaga trochę czasu i dlatego najpierw mielenie jednej, a potem pracowały obie.
Nadal czekam na odpowiedzi. Czy ktoś wie?

--- Cytat: Wiking w Kwiecień 20, 2011, 17:56:47 pm ---Szukam po forum, ale nie znalazłem - jeśli słabo szukałem to z góry przepraszam.
(...)
Poza tym, seria pytań: (...)
4. Czy system przeniesienia napędu jest taki sam w x-typach 2.5 i 3.0, manual i automat?
5. Czy skrzynie kątowe są awaryjne: a) jak cholera, b) jak to skrzynie kątowe, czyli często..., c) wyjątkowo rzadko, acz jak ktoś ma pecha to i w drewnianym kościele mu cegła na łeb spadnie... (spotkałem się z dość dramatycznymi statystykami dot. Volvo AWD, gdzie hula chyba zbliżony mechanizm)?
6. Jeśli powyżej a) lub b), to ile mniej więcej trzeba mieć peelenów w odwodzie?
7. Czy z napędem 4x4 Jaga wiążą się jeszcze jakieś inne potencjalne kłopoty, o które nie zapytałem?
Przy okazji - w którymś wątku, który przed chwilą przeglądałem, padło słowo którego bardzo nie lubię - mianowicie "dwumas". Czy toto występuje we wszystkich skrzyniach, czy tylko w niektórych? I czy rodzi problemy, a jeśli tak, to czy się je w miarę łatwo leczy?
Z góry dzięki wszystkim, którym zechce się skrobnąć coś na temat  8)

--- Koniec cytatu ---

szibel:
Ma ktoś jakiś schemat tego napędu?
Jestem ciekawy czemu nie zdecydowali się zastosować tego w dieslu.

marasZk:
Dla ciekawskich zdjęcia uszkodzonego reduktora







Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej