Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)

Napęd 4x4 - szczegóły

<< < (7/34) > >>

PETRUS:
Może już czas, aby zaprzestać błędnego nazewnictwa? Reduktor, to powszechnie przyjęta nazwa przekładni zmniejszającej obroty kół, a zwiększającej moment obrotowy. Ta nazwa obowiązuje np. w autach terenowych i traktorach. W moim Subaru też jest :)
Jak działa reduktor? KLIK.
Część katalogowa z Jaguara: 1X4W-7L486-DE Czy ona jest montowana we wszystkich modelach, czy tylko w tych gdzie jest funkcja SPORT? Proszę o wyjaśnienia.

BlackV6:
Montowany był w sandardzie we wszystkich modelach X-type 2.5 oraz 3.0 .

Jawe83:
Panowie,

W sobotę robiłem mały "przegląd" spodu kota pod kątem jakichkolwiek problemów... no i oprócz łącznika stabilizatora z przodu mam, jak się okazało, wyciek w okolicy lewej przedniej półosi (od strony kierowcy). Wygląda na to, że to uszczelniacz półosi puszcza, bo on sam i jego okolice są dość "czyste" i mokre, a olej spokojnie spływa na najniższy punk silnika.
Olej jest koloru zbliżonego do czerwonego.
No więc czeka mnie wymiana uszczelniacza (mam nadzieję, że to tylko on puszcza), a że będę to robić w warsztacie i patrzeć mechanikom na ręce, proszę o info:
1. Jakiej marki uszczelniacz kupić
2. Przy wymianie uszczelniacza najpewniej wyleci aktualny olej - więc ile i gdzie go potem nalać?

Pytam, bo (nie bijcie), będę robić kota w serwisie Fiata u siebie na Mazurach - mam do nich b. duże zaufanie (ale nie pełne  :-gwizd ), naprawiali mi bez problemu i rzetelnie mojego poprzedniego SLK i Seata matki.

bosniak:
W Jaguarze X-type jest stały napęd na 4 koła rozłożony w proporcji 39% przód i 61% tył spowodowany zazębieniem i konstrukcja skrzynki kątowej. Sprzęgło wiskotyczne, które zastosowano w skrzynce kątowej (tylko do końca 2003r) ma za zadanie przechwycić różnice w prędkości miedzy osiami i zasprzęglić przekazując więcej momentu na oś z mniejszymi obrotami (mająca lepszą przyczepność) Pooglądajcie to zrozumiecie.
http://www.youtube.com/watch?v=J1BkjNgxGAg
Po 2004 r zlikwidowano w skrzynce kątowej sprzęgło wiskotyczne z co najmniej 2 powodów. Pierwszy to umiejscowienie sprzęgła, które poddane jest potężnym siłom na nie działających ze względu na umiejscowienie na samym środku przekazania napędów, Torsen byłby w tym miejscu 2x lepszy, dlaczego go tam nie wsadzili   :- pojecia Drugi powód to nie przewidziana wymiana oleju w skrzynce kątowej, gdzie w związku z pkt 1 mojego wywodu olej i tarczki zużywają się z dużą szybkością. Znacząco jej żywotność przedłuży częsta wymiana oleju. Po 2004r zlikwidowano archaiczne sprzęgło wiskotyczne, gdzie zadanie sprzęgła przejął "wysoko rozwinięty" system kontroli trakcji DSC. Łopatologicznie jeżeli system wyczuje różnice w prędkości któregokolwiek koła przyhamuje szybciej kręcące się koło, a skrzynka przekaże moment na koło z lepszą przyczepnością, czyli najwolniej się kręcące lub stojące.

piotr170169:
Tylko że DSC to ja już miałem w roczniku 2001 ??????

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej