Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
ziutek567:
Oj nie wiem czy aby na pewno tam tarczki siedzą bo śladów po spawaniu nie ma a jedynie malutką kuleczkę do napełniania olejem. Moim zdanie to rozpędzony olej w momencie kiedy odpuszczamy gaz nie dopuszcza aby ta właśnie zewnętrzna bieżnia układu planetarnego za szybko straciła kontakt z satelitami
Mike44:
Jest spawany ;)
ziutek567:
jak chcesz komplet łożysk do tego ustrojstwa to mam wszystkie oprócz jednego malutkiego. Jest typowym łożyskiem serwisowym i kosztowało fortunę więc nie kupowałem
Mike44:
Ja u siebie wymieniłem już komplet łącznie z uszczelniaczami w tamtyn roku
Wystaw może ktoś kupi z forum
KoloRZ:
Mike44 dzięki za konkretne i chyba ostateczne wyjaśnienie kwestii rozdziału momentu obrotowego pomiędzy osiami naszych X-typów.
Ja jeszcze znalazłem coś takiego:
http://www.awdwiki.com/en/jaguar/
http://www.awdwiki.com/en/viscous+coupling/
Mike44 czy to sprzęgło wiskotyczne ma jakąkolwiek możliwość regeneracji lub wymiany oleju? Piszecie z ziutek567 o jakiś łożyskach, podejrzewam że chodzi o łożyska w skrzyni kątowej a nie w samym sprzęgle?
Pytam bo u mnie chyba jest jakiś problem z tą wiskozą. Na podnośniku niby kręcą się po jednym kole z każdej osi, ale w zeszłej zimy nie mogłem podjechać tyłem na podjazd. Kręciło się jedno koło osi tylnej i ani jedno przednie ... Ostatnio na badaniach technicznych facet zapomniał że mam 4x4 i wjechał na normalne rolki na test hamulców. Po chwili przerwał i pyta się mnie "czy to 4x4 bo coś ciężko idzie". Przednie koła kręciły się oba a tylne jednak nie obróciły się i nie wypchnęły samochodu z rolek. Idzie zima więc będzie okazja jeszcze po testować ale zbieram już informacje o tym wisko.
Pozdrawiam
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej