Dział Techniczny > X-TYPE (2001-2010)
Napęd 4x4 - szczegóły
Bedek:
Coś z tym cofaniem jest nie tak albo mamy ( a raczej ja miałem ) tak samo uszkodzone skrzynki - jak próbowałem wyjechać z zaspy do tyłu to ślizgało się tylko jedno koło na tylnej osi i auto nie ruszyło a jak załączyłem D i dałem gazu to ciągnął na cztery koła wypchał śnieg zderzakiem i pojechał dalej jak czołg. Czyżby w starszych modelach napęd na przednią oś był tylko podczas jazdy do przodu ?? dziwne trochę.
Mike44:
--- Cytat: KoloRZ w Październik 10, 2017, 22:30:03 pm ---Mike44 czy to sprzęgło wiskotyczne ma jakąkolwiek możliwość regeneracji lub wymiany oleju? Piszecie z ziutek567 o jakiś łożyskach, podejrzewam że chodzi o łożyska w skrzyni kątowej a nie w samym sprzęgle?
--- Koniec cytatu ---
Tak, łożyska w skrzyni. A czy wisko ma możliwość? Pewnie trzeba rozciąć - mam drugie wisko to może podziałam kiedyś z nim coś...
--- Cytat: KoloRZ --- Pytam bo u mnie chyba jest jakiś problem z tą wiskozą. Na podnośniku niby kręcą się po jednym kole z każdej osi, ale w zeszłej zimy nie mogłem podjechać tyłem na podjazd. Kręciło się jedno koło osi tylnej i ani jedno przednie ...
--- Koniec cytatu ---
a kontrola trakcji nie zadziałała?
--- Cytat: KoloRZ --- Ostatnio na badaniach technicznych facet zapomniał że mam 4x4 i wjechał na normalne rolki na test hamulców. Po chwili przerwał i pyta się mnie "czy to 4x4 bo coś ciężko idzie". Przednie koła kręciły się oba a tylne jednak nie obróciły się i nie wypchnęły samochodu z rolek. Idzie zima więc będzie okazja jeszcze po testować ale zbieram już informacje o tym wisko.
--- Koniec cytatu ---
Na przeglądzie normalnie się wjeżdża bo test hamulców jest do 5km/h (czy jakoś tak) i poniżej tej prędkości kontrola trakcji nie działa. Przy wyjeździe z rolek diagnosta powinien je blokować, bo napęd na jedną oś też ma potem problem z wyjazdem, aczkolwiek w X-Type te wiskozy już są powycierane i nie działają jak trzeba, dodatkowo nie działają od razu z pełną mocą...
Moją wiskozę sprawdzałem zdejmując wał i wyjeżdżając z garażu - mało gazu lub na samym sprzęgle (chyba, że masz automat) i przód ciągnął z lekkim uślizgiem wyjścia napędu na tył (obroty szły do góry jak na ślizgającym się sprzęgle)
--- Cytat: Bedek w Październik 17, 2017, 22:37:46 pm ---Coś z tym cofaniem jest nie tak albo mamy ( a raczej ja miałem ) tak samo uszkodzone skrzynki - jak próbowałem wyjechać z zaspy do tyłu to ślizgało się tylko jedno koło na tylnej osi i auto nie ruszyło a jak załączyłem D i dałem gazu to ciągnął na cztery koła wypchał śnieg zderzakiem i pojechał dalej jak czołg. Czyżby w starszych modelach napęd na przednią oś był tylko podczas jazdy do przodu ?? dziwne trochę.
--- Koniec cytatu ---
Napęd jest stały na 4 koła. Oprócz powycieranych wiskoz nie ma tutaj żadnych blokad ani szper, więc wszystko działa na otwartych dyfrach, czyli może się kręcić 1 koło z 4. To nie quattro, że zawsze ciągnie równo 4 koła. Na śniegu jak się ruszy porzadnie to ciągną wszystkie równo. Trzeba pomyśleć jak zregenerować wiskozę to już będzie jakiś sukces, na tył przydała by się szpera...
sztandi7:
Czy jest jakakolwiek różnica jaki kolor oleju powinien być do 4x4 tak jak chociażby w układach wspomagania (zielony i czerwony) ? Jakieś inne normy czy po prostu takie widzimisię producenta? Właśnie wymieniałem olej w moście i dyfrze, zalewałem Motula Gear Competition 75W140, który jest niebieskawy, natomiast olej który zlałem był czerwony i trochę mnie to nurtuje... Wolę się upewnić zawczasu :)
Mike44:
ja zalewałem ciemny żółty dwa razy, pierwszym razem był to CASTROL SYNTRAX SAF XJ 75W140 LS, chociaż nie powinno lać się olei pod limited slip, bo wisko jak ktoś ma i tak jest zamknięte hermetycznie
sobrus:
U mnie Motul Gear Competition. Chyba niebieski, na pewno strasznie cuchnie :-chyt
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej