Autor Wątek: brak mocy  (Przeczytany 12568 razy)

mariusz100

  • Gość
brak mocy
« dnia: Kwiecień 14, 2011, 21:00:09 pm »
witam mam problem jak w temacie ,
a mianowicie w moim xjs 5.3 1990r brakuje mocy
wymienilem swiece ,kable zaplonowe  ,olej, filt,filtry powietrza ,troszke tak jagby lepiej ale nadal jest slaby
na postoju chodzi cichutko i ruwno wchodzi nz obroty ,gdy ruszam i dodaje gazu pomalu jadzie normalnie ale jak wcisne to strasznie muli i dopiero za chwile wchodzi na obroty ,w srodku smierdzi strasznie spalinami i poaliwem ,nie wiem co jest tego przyczyna ,nie spala wszystkiego ?(zanim go kupilem dlugo stal i nie bylo nim za wiele jezdzone}silnik zapala od strzala,gdy jest zimny ma 800 obrotow na cieplym 500 chyba troche za malo bo cala buda sie trzesie

moze ktos ma jakis pomysl o co tu chodzi  :- pojecia

dzieki i pozdrawiam

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 14, 2011, 23:27:32 pm »
kolego napisałem Ci na pw. kiedyś że jak już wymienisz kable i świece i dalej będzie zamulać to następne w kolejce do diagnostyki są wtryski.

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 15, 2011, 09:16:40 am »
ok.

w sobote jade do mechanika i bede wiedzial cos wiecej

adams

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2011, 11:00:32 am »
Witam!
mechanik niech sprawdzi jeszcze reg.odsirodkowy w aparacie zaplonowym, po dluzszym postoju moze byc zatarty. I cała reszta oczywiscie: zaplon, wtryski, podcisnienia, czujniki i tak dalej. Oczywiscie zakladajac ze silnik jest w dobrym stanie technicznym :) :) :)
poz adams

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 17, 2011, 19:47:52 pm »

 jest prawdopodobnie przyczyna

otworzyl kopulke i ponoc cos w srodku jest urwane ,

mam kupic nowa kopulke i palec i to wymienic

jutro jade do sklepu zamowic ,wymienie i zobaczymy ;D

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 18, 2011, 09:14:41 am »
kopułka magnetti marelli (taka powinna być w 1990) - trudny temat, chba tylko v12.pl będzie to miało na miejscu.

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 18, 2011, 20:35:53 pm »
dokladnie  taka jak napisales juz zamowilem nie taka tania w angli 99  £ a palec 45 £.w normalnym sklepie,

musialem kupic jeszcze "zimering "do tylnego dyfra bo mi olej cieknie ale tylko mozna go dostsc u dilera i tylko 45£

pisales mi kiedys na pw. ze z blachami jest problem ,znalazlem w uk. sklepik przez inrernet.maja prawie wszystko do jaguarow
 
do xjs tez ale nie tanie przedni blotnik  bhc1810  200£+vat.tylny caly blotnik rtc1635 250£+vat.

moze kogos to zainteresuje mozna to znajsc pod "xk engineering"tel.0044 02476 622288  fax0044 02476 619281

 

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 18, 2011, 22:39:35 pm »
znam ten sklep, kiedyś mieli na stronie sporo schematów do xjs-a ale później to zgineło, co do uszczeliki dyfra to chyba chodzi o simering wałka atakującego (cieknie przy wejsciu wału) to ten simering jest dostępny w British garage za małe pieniądze coś ok 30zł. Podchodzi coś od landka, generalnie sporo małych pierdół pasuje od innych brytyjskich marek.

O tej uszczelce już kiedyś pisaliśmy:
http://jaguarclubpoland.net/forum/index.php/topic,9304.0.html

tu pisaliśmu SIII ale to ten sam most

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 19, 2011, 09:20:00 am »
dzieki

sprawdzalem w british parts, tansze o 75% ale nr. katalogowy mi sie nie zgadzal dlatego nie zamowilem
przeplacilem ale przynajmniej jestem pewny ze dostane to co chce
moze napiszesz mi jaka powinna byc prawidlowa temp.silnika,u mnie jadac autostrada pokzuje ok.30% z polowy wskaznika,moze termostat sie nie zamyka,
 a mechanik powiedzial mi ze te silniki maja problem z chlodzeniem i ze weze co chwila pekaja.
czy to prawda?

pozdrawiam i milego dzionka 

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 19, 2011, 09:31:08 am »
termostat otwiera się na 86 stopniach, temperatura powinna być na wskaźniku 90 stopni czyli stać pionowo z lekkimi odchyłami. Termostaty dostepne w Inter Carsie jest ich dwa, cena około 40zł./sztuka. Z tymi wężami to troche legenda. Generalnie to jak wyjmuję taki motor to na wszyelki wypadek zakładam wszystkie nowe węże, ale jak auto jeździ to robie to co pęknie. Gorsze są aluminiowe główki przy termostatch, one korodują i często tam cieknie. Kup sobie zestaw węży z carbonem do v12 w limorze/sc parts zapłacisz jakieś 70Euro lub 50 funtów, jakoś tak ja płaciłem. Jakbyś na szybko potrzebował którąś rurę to daj znać bo mam taki zestaw otworzony.

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 19, 2011, 13:26:15 pm »
u mnie wskaznik pokazuje w poziomie
 na dole jest c po srodku jest n u gory h
 
u mnie jest na 30% pomiedzy C a N czyli chyba za niska moim zdaniem powinna byc na natural?

mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 21, 2011, 22:44:11 pm »
wymienilem kopulke i palec i nic >:(
wczoraj posprawdzalismy cewki i wzmacniacze ,ponc sa ok.
chlopaki z warsztatu stwierdzili ze moze kompresja ,

dzis zaczalem zprawdzac cisnienie i jak narazie (po sprawdzeniu 9)jest chyba ok.
jedna strona pokazuje 14-14.2
a druga 15 a jeden 15.5
czy to nie za duzo?

i jeszcze jedno nie jestem pewien czy pare kabli nie bylo zamienionych stronami(i to raczej byla by przyczyna ;D)

jutro skoncze sprawdzac reszte cylindrow i poskladam wszystko i sie okaze


mariusz100

  • Gość
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2011, 20:55:01 pm »
pozyczylem od kolegi drugi cisnienieniomierz pokazuje cisnienie od 12 do 13
dwa kable byly pomylone ,poskladalem i jest lepiej ale jeszcze na ciskich obrotach slabo sie zbiera
jak wcisne gaz do oporu to tak jakby cos go trzmalo dopiero po 3000 jest duzo lepiej
nie wiem o co juz chodzi, mechanik kompurera nie podpina bo czegos tam nie ma
powiedzial ze zaplon jest elrktroniczny i nie trzeba go ustawiac,

czy to prawda?
pozdrawiam

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 26, 2011, 10:23:28 am »
Z kompresją to jest właściwie ok, miernik powinien być wkręcany a nie przykładany, przepustnice otwarte. Pytanie jest jeszcze czy sprawdzasz na zimnym czy ciepłym motorze?

Ostanią rzeczą jaka przychodzi mi do głowy to TPS (throtle Position Sensor) Miałem gdzieś opisana procedurę diagnostyki i ustawiania TPS-a, poszukam i postaram się zamieścić, problem polega na tym że praktycznie co roku były inne wartości do ustawienia i inne kolory kablii ale kiedyś JerryJag mi to fajnie wszystko opisał tylko musze tego maila znaleść.

Komputera który by zdiagnozował v12 z 90 roku to w Polsce chyba nie ma, w modelach po lifcie błady wyświetlają się same na kompie ale przed liftem to tylko ta serwisowa lodówka jaguara to czytała - chyba??????

Offline richie

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 443
Odp: brak mocy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 26, 2011, 10:42:30 am »
ok udało mi sie znaleźć ten opis i zamieszczam go w całości, u mnie trochę inaczej było z kablami ale metodą prób i błędów poradzisz sobie:

do ustawienia przepustnicy pota jest specjalne narzedzie z trzema diodami jesli jest dioda zielona pot jest w perfekt ustawieniu(dwie pozostale czerwone) numer narzędzia
Lukas#60973067 czasami mozna dostać na Ebay chce zrobić parę kopi tych narządzi bo jest to jedno z Lepszych przyrządów do ustawiania potu w V12
Jak pot Działa .doprowadzone sa do niego 3 przewody (5)
 dwa razem Yk-zolto rozowe przechodzące na stronę pot na zielony
 dwa razem zolto czarne przechodzące na zolty
 i jeden zolto Biały przechodzący w czerwony ,jest to przewód ktory pokazuje referencje do ECU wszystkie przewody wychodzą z ECU
 do zolto rozowego dochodzi 5 V a do zolto czarny -masa
ustawia sie pot na wyłączonym kluczyku pozycja II ale silnik nie pracuje . referencje od pota to podczas przepustnicy zamkniętej powinno byc 0.58-0.62 V
 przy pełnym otwarciu okolo 4.5V (sprawdz czy nie ma otwarcia podczas przesuwania z pozycji 0 na pelne otwarcie przepustnicy
Możesz nakuc przewod referencyjny aby to sprawdzic (nie lubię tego robic bo niszczy sie izolacje ale jak trzeba )
 przy regulacji sprawdz scruby montujące pot czasami robia wglebienia i trzeba dac male podkładki bo pot wróci do tego samego miejsca