Dział Ogólny (Tematy Jaguarowskie i nie tylko) > Jaguar News & Jaguar Scena
XF
Rob_W:
Ostatnio widziałem w Wawie po raz pierwszy nowego XJ'a na wolności i muszę przyznać, że jest boski :-K :-K :-K
Gdyby nie to, że pod moim blokiem jest strasznie ciasny garaż (poruszanie się po nim X'em czasem przyprawia mnie o drżenie serca ...) oraz jakiś 500K PLN na drobne wydatki, to na pewno bym go sobie kupił :)
A światła? Hmm ... na zdjęciach - na pewno są małe - live - atrapa chłodnicy jest tak monstrualna, że wcale nie zwraca się na nie uwagi - są wręcz niezauważalne :-hehe
Może gdyby je bardziej postawili i mniej "przymróżyli", to efekt byłby lepszy ... ale i tak nie jest źle :)
Hekatonpsychos:
--- Cytuj ---Co do tego, że te światła w XJ-cie są zbyt filigranowe -to też prawda. Trochę to widać choć tragedii nie ma!
--- Koniec cytatu ---
Po dwa klosze na stronę by się jednak przydały... przez wzgląd na kilkudziesięcioletnią tradycję. Zdaje sobie sprawę, że takich świateł już się raczej nie robi, ale... Jaguar mógłby pójść odrobinę pod prąd w tym temacie :)
khamsin:
Teraz to i 1 klosz w miarę prostokątny ;) jest już tradycją!
(XJ40 i XJ-S)
Jeżeli mielibyśmy naprawdę rozpatrywać to pod kątem tradycji to...
Podwójne reflektory okrągłe miały raptem:
Mark X / 420G -9 lat w produkcji (Daimlera DS420 jednak tu nie wliczam).
420 -2 lata w produkcji.
XJ Serii 1/2/3 -24 lata w produkcji.
XJ40 -9 lat produkcji ale równolegle z wersją "telewizyjną" :)
X300/X308/X350 -razem 14 lat.
S-Type (X200 oczywiście) -9 lat
X-Type -8 lat.
Niby dużo ale to są też już wszystkie modele z podwójnymi okrągłymi światłami!
Żaden przedwojenny i w ogóle aż do roku 1961 żaden ich nie miał. Ustabilizował je dopiero jako obowiązujący look sedana u Jaguara face lifting S-Type'a do 420. Wtedy stało się jasne, że to jest nowa twarz Jaguara na przyszłość i XJ to utrwalił. Znacznie bardziej znaczący (wobec tego, że XJS był już inny niż XJ) dla twarzy Jaguara był okres od pojawienia się XK120. Ten język stylizacyjny bardzo dokładnie przenoszono potem na Mark VII i jeszcze dosłowniej na Mark I. I nawet potem jak się starzały i były modernizowane to nawet je w tym samym stylu zmieniano, czy XK150 czy Mark VIII/IX czy Mark II.
Innymi słowy jeśli piszemy o tradycji należy spojrzeć dalej niż tylko do XJ (XJ4).
Aże mógłby pójść nieco pod prąd... też prawda, mógłby.
Hekatonpsychos:
Pisząc "tradycja" miałem na myśli tradycję XJ-ów - gdzie poza malutkim romansem (w dosłownym tego słowa znaczeniu - bo okrągłe klosze były produkowane równolegle z "telewizorami") nie było takiego przypadku.
Swoją drogą, przeglądając ostatnio zdjęcia różnych modeli starych Jaguarów, doszedłem do wniosku, że "the new XJ" mógłby się nazywać Mark XI, bo to właśnie w Mark X dostrzegam najwięcej wdzięcznych nawiązań stylistycznych. To oczywiście żadna fachowa ocena - a jedynie skojarzenie pasjonaty ;)
khamsin:
Ciekawe zdanie -nie zastanawiałem się i nie szukałem analogii stylistycznych między X351 a Mark X.
Trudno mi tu coś odnaleźć. Jak możesz to wskaż te analogie -jestem ciekawy! Ale jedno jest myślę wspólne napewno -wielkość. X351 jest ogromny i Mark X był w swoim czasie też ogromny!
A co do tradycji to masz rację -tradycja XJ-tów jest oczywista ale Jaguar to nie tylko XJ-ty i na to chcialem zwrócić uwagę, zwłaszcza młodszych forumowiczów -bo o tych starszych modelach zbyt często zapomina się!
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej