Teraz to i 1 klosz w miarę prostokątny
jest już tradycją!
(XJ40 i XJ-S)
Jeżeli mielibyśmy naprawdę rozpatrywać to pod kątem tradycji to...
Podwójne reflektory okrągłe miały raptem:
Mark X / 420G -9 lat w produkcji (Daimlera DS420 jednak tu nie wliczam).
420 -2 lata w produkcji.
XJ Serii 1/2/3 -24 lata w produkcji.
XJ40 -9 lat produkcji ale równolegle z wersją "telewizyjną"
X300/X308/X350 -razem 14 lat.
S-Type (X200 oczywiście) -9 lat
X-Type -8 lat.
Niby dużo ale to są też już wszystkie modele z podwójnymi okrągłymi światłami!
Żaden przedwojenny i w ogóle aż do roku 1961 żaden ich nie miał. Ustabilizował je dopiero jako obowiązujący look sedana u Jaguara face lifting S-Type'a do 420. Wtedy stało się jasne, że to jest nowa twarz Jaguara na przyszłość i XJ to utrwalił. Znacznie bardziej znaczący (wobec tego, że XJS był już inny niż XJ) dla twarzy Jaguara był okres od pojawienia się XK120. Ten język stylizacyjny bardzo dokładnie przenoszono potem na Mark VII i jeszcze dosłowniej na Mark I. I nawet potem jak się starzały i były modernizowane to nawet je w tym samym stylu zmieniano, czy XK150 czy Mark VIII/IX czy Mark II.
Innymi słowy jeśli piszemy o tradycji należy spojrzeć dalej niż tylko do XJ (XJ4).
Aże mógłby pójść nieco pod prąd... też prawda, mógłby.