Autor Wątek: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300  (Przeczytany 4059 razy)

Nochal

  • Gość
Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« dnia: Październik 02, 2008, 15:57:17 pm »
Padła mi niestety ta pompa i póki samochód jest zimny wspomaganie działa jako tako, ale jak się olej w układzie rozgrzewa i staje się rzadki to niestety robi się ciężko w czasie parkowania...

Patrzyłem ile taka pompa kosztuje nowa i  :-\ ..... to wole używaną.
Pojawia się tylko pytanie czy we wszystkich x300 ( a może i XJ40) te pompy są takie same? Czy kupując ją do mojego muszę uwzględniać dokładnie pojemność silnika i rocznik? Bo takie pompy da się kupić ( być może nawet z "rozbitka" od Robsona ) ale wolę się najpierw upewnić czy będzie to pasowało do mojej "trzysety".

Liczę na to ze się ktoś popisze wiedzą techniczną :)


Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2008, 16:09:32 pm »
to jest dosc znany fenomen w x300. jestes pewien ze to pompa ?? czasem pada czujnik obrotow, ja to
mailem pare lat temu a w altamirzie za nowego czujnika placilem nie duzu choc nie pamietam dokladnie
ile. a sprawdziles stan plynu ??

Nochal

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2008, 16:29:40 pm »
Pompa - tak potwierdzili na Brygadzistów ....
Płyn jest, choć czasami widać było bardzo powolne ubytki uzupełniane systematycznie  - pod samochodem sucho i nie widać wycieków na
Efekt był taki ze wspomaganie słabło powoli acz systematycznie w ciągu kilku miesięcy. Teraz stało się to już za bardzo uciążliwe - Jag to jednak samochód z ciężkim przodem i z za słabym wspomaganiem na parkingu jest kicha ...
Myślę że to pompa bo widać wyraźną korelację pomiędzy temperaturą układu i siłą wspomagania, pewnie jak olej robi się rzadszy to wychodzą nieszczelności w pompie i nie ma ciśnienia....

Co do czujników - Markus jakie efekty daje uszkodzony czujnik obrotów ( obrotów silnika, czy innych ? ) oprócz słabego wspomagania?

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2008, 17:01:41 pm »
u mnie zepsuty czujnik wlasnie spowodowal ze przy niskich obrotow silnika wspomagania dzialal albo
slabo, albo wcale. nie zauwazylem wtedy czy dzialal lepiej czy gorzej w roznych temperaturach.

Nochal

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2008, 17:08:27 pm »
Ja nie zauważyłem żeby przy gazowaniu jakoś lepiej to działało ... Ale faktem jest że dociskanie na gazu na parkingu w czasie manewrów nie jest najlepszym pomysłem w Jagu...  W zasadzie parkowanie odbywa się z noga na hamulcu raczej niż na gazie.... A kiedy tylko samochód toczy sie z 10km/h to też już nie przeszkadza tak bardzo osłabione wspomaganie....

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2008, 18:01:18 pm »
Awarie pomp wspomagania X300 są powszechne. XJ40 miało lepszą pompę, którą z niewielkimi przeróbkami można zastosować w X300. Jakby co służę nówką.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Nochal

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 03, 2008, 09:07:54 am »
Nie, chyba wolałbym jednak znaleźć pasująca od razu. Ja sam tego nie będę pewnie montował, a nie sądzę żeby panowie w serwisie jakoś bardzo mieli ochotę się bawić w przeróbki ..... Poza tym cena nowej może pewnie przekroczyć wartość mojego samochodu  :'(
A nie wiesz czy w we wszystkich x300 ta pompa jest taka sama ?

Luqasek

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 03, 2008, 18:27:53 pm »
A ja mam inne pytanie, może trochę głupie, ale co tam, zadam je :P ile średnio wytrzymują te pompy? chodzi mi o przebiegi

Offline V12

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 434
  • Nowe części zamienne Jaguar Daimler tel. 5O61122O4
    • V12.com.pl
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 03, 2008, 18:43:01 pm »
150-250 tys km w zależności czy auto jeździ więcej w mieście czy na trasie.
XJR-S 6.0 Asprey#99

Nochal

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 03, 2008, 21:57:17 pm »
No mój właśnie niedawno osiągnął 180tyś ale mil, czyli około 290tyś km ..... Czyli miała prawo paść ...

maxdzax

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2012, 16:33:42 pm »
Słuchajcie a czy ktoś spotkał sie z takim zachowaniem ze pompa w skrajnych polaczeniach kierownicy nagle zaczyna pykac? objawia się to pykaniem przy skaranych polzeniach kierownicy i czesem gdzieniegdzie podczas normalnej jazdy w czasie jak by przeslizgiwalo sie cos w tym czasie kierownica delikatnie odbija od polozenia w stronę w którą kręcę...

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 19, 2012, 17:45:48 pm »
To co piszesz, może świadczyć bardziej o zużyciu się listwy zębatkowej w maglownicy.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

TYGRYS3

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:09:49 pm »
regeneracja lub wymiana maglownicy

Gustlik

  • Gość
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 19, 2012, 18:30:02 pm »
A sprawdziłes stan płynu?

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: Pompa wspomagania układu kierowniczego w x300
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 19, 2012, 21:06:59 pm »
Ciężko się to sprawdza,bo wszystko jest tam czarne  ;D ,ale jak odkręcisz korek to po prostu powinieneś widzieć go w pojemniku.
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8