Propozycja Studia Bertone jak to propozycja. "Malunki" jak złoto... jak rozumiem pokażą pełnowymiarowy samochód studyjny, prawda?. Myślę, że Bertone zgłasza się do "przetargu" na stylizację następcy X-Type i tak już w historii bywało.
Niegdyś i studio Pininfarina i Frua proponowały stylizację następcy E-Type'a na przykłąd a były to jeszcze lata 60-te. Z autopsji znam studium Jaguara Kensington, studia ItalDesign (bo sam go w Genewie widziałem
) co było propozycją stylizacyjną dla nastepcy XJ40-tki. Znając te historie raczej nie liczyłbym na to, że Jaguar przyjmie taką propozycję.
Mnie dziwi nieco szerokość auta (o ile to nie pomyłka!). Przy długości 4,5 metra -a to raczej dolna granicy długości dla obecnych przedstawicieli klasy średniej (C-KLasse, 3er etc), szerokość 1.95 m to ekstremalnie dużo.
Wzrost długości samochodów i ich szerokości (nawet bardziej szerokości bo długość jest takim bardziej wyrazistym wyznacznikiem pomagającym klasyfikować samochody) jest permanentną tendencją. Ale aż 195 cm.
Oczywiście to jest jedynie studium i pewnie ze względów optycznych taką szerokośc wybrano.
Wizja niby ciekawa (nawiązanie do przepięknego XJC jest oczywiste), zgrabna, fajnie łączy "klasykę marki" z nowoczesnymi elementami nie będąc nachalnie retro ale... nie przemawia do mnie jakoś. Te krótkie tylne drzwi już są trochę oklepane (jak słynny pomysł Alfy z klamką w słupku) chociaż ładnie wkomponowane. Na takie rozwiązanie raczej nie ma co liczyć w produkcji seryjnej. Jaguar postawi z pewnością na klasycznego sedana 4 drzwiowego, zwłaszcza jeśli nowy X-Type ma dzielić płytę podłogową z przyszłym XF-em. Poza tym tak duży otwór bez środkowego słupka (na pewno sporo wiekszy niż w Mazdzie RX8 czy w Mini Clubmanie) to też poważny problem. Auto wpisuje się totalnie w obecny trend limuzyn-coupe ale... i to trzeba przyznać, pozostaje wyraźnym sedanem od czego Jaguar nieco się oddalił wraz z XF ale jeszcze bardziej z najnowszym XJ-tem.