Autor Wątek: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?  (Przeczytany 7793 razy)

Offline pablo21

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 1.076
    • www.jaguar.org.pl
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 04, 2011, 22:05:56 pm »
HEHE ale numer! Ja to kupiłem w szablonach, nawet zapakowanych więc się postarał!! :-hehe
XJ-SC 5.3 V12
XJ40 6.0 V12 Daimler Double Six
X350 V8

TYGRYS3

  • Gość
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 04, 2011, 22:10:09 pm »
buisnes is buisnes....  :-hehe następnym razem polecam wujka google   :-hehe

Lechu

  • Gość
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 01, 2011, 14:40:38 pm »
Witam

przy odbudowie swojego klasyka (zupełnie innej marki) też przerabiałem temat wygłuszania. Do wygłuszania podłogi auta zastosowałem maty bitumiczne typu APP - efekt powiedziałbym, że średni. Raczej nie ma metalicznego dźwięku, ale dużo ciszej nie jest.
Natomiast jeśli chodzi o dach - to zastosowałem bardzo proste rozwiązanie - sprasowana bawełna. To już zadziałało bardzo dobrze. Wyeliminowałem metaliczny dźwięk powodowany przez deszcz. Nie wiem tylko czy w przypadku Jaguara to nie byłaby profanacja, bo takie maty z bawełny trzeba do dachu przykleić np. na butapren...

Poniżej link do fotek, jak to robiłem w poczciwym kanciaku: http://akson.sgh.waw.pl/~jk31479/sufit1.html

Offline radzioo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 01, 2011, 16:05:36 pm »
Cześć Lechu, dzięki za zainteresowanie tematem  :-super
Przewertowałem sporo artykułów na różnych portalach i myślę, że zacznę od wygłuszenia wszystkich drzwi matami Dynamat. Zamierzam oddac samochód do firmy, która zajmuje sie profesjonalnie wygłuszaniem. Maty są drogie ale efekt znakomity, wiem bo trzy lata temu wygłuszałem nimi drzwi w Skodzie Fabii pod sprzęt audio. W Jagu raczej zostawię głośniki fabryczne, jesli ktoś wie jaką mają moc maksymalną, moc RMS i pasmo to proszę o odzew.
XJ Executive 4.0, 1999

Offline radzioo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 03, 2014, 11:36:43 am »
Cześć,
trochę czasu minęło ale w końcu zabrałem się za wyciszenie całego samochodu przy okazji demontażu podsufitki... i zaczęło się.

Na dzisiaj mam zrobione:
1. Podsufitka obita nowym materiałem + daszki przeciwsłoneczne + panel środkowy ze ze schowkiem na okulary
2. dach matami: GMS-07XL + pianka GMS-02
3. maska przednia: GMS-07XL + pianka GMS-01 + fabryczne wyciszenie
4. maska tylna: GMS-07XL + pianka GMS-02 + fabryczne wyciszenie
5. nadkola tylne: GMS-07XL + GMS-08 + fabryczny filc
6. boki bagażnika (wewnętrzna strona błotników): GMS-07XL + GMS-08 + pianka GMS-01
7. cała podłoga bagażnika: GMS-07XL + GMS-08 + GMS-08
8. za tylnym oparciem oraz pod kanapą: GMS-08 + GMS-08

... a wszystko to zrobiłem sam

chociaż do zrobienia została jeszcze podłoga, ściana grodziowa silnika od strony kabiny i wszystkie drzwi , to i tak w samochodzie jest nieporównywalnie ciszej, nie wspominając już o jeździe w czasie deszczu.
XJ Executive 4.0, 1999

Offline p123

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 484
  • XJ8 3.2 Executive 1999
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 03, 2014, 14:22:44 pm »
Radzioo, podziwiam i gratuluję
Czy mógłbyś napisać ile czasu na to poświęciłeś, ile potrzeba materiału i gdzie go nabyłeś ?
Ja nie mam szans robić tego globalnie - córka nie odda mi auta na dłuższy okres, muszę więc podzielić proces na etapy, szczerze mówiąc chciałem zacząć od podsufitki, potem drzwi, nie myślałem o maskach ale z tego co piszesz pewnie warto.
A jak poradziłeś sobie z obszyciem daszków i schowka na okulary ? Przyglądałem się jak to jest zrobione teraz i przeczuwam że nie uda mi się wykonać tego tak samo.
Piotr

 

Offline radzioo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 03, 2014, 15:02:18 pm »
Postaram się odpowiedzieć krótko, żeby nie przynudzać, odpowiednio w punktach:

1. Podsufitka obita nowym materiałem --> dwa weekendy, ponieważ nie mam osobnego garażu a tylko miejsce postojowe w garażu wspólnym, co owocuje tym że po zakończeniu prac jednego dnia musiałem wrzucić wszystko do samochodu żeby nie zostawiać luzem na podłodze do następnego dnia. Sporo rzeźby z wyjęciem podsufitki i zdjęciem starego materiału, oczywiście potem trzeba podsufitkę oczyścić i nakleić nowy materiał. Wszystkie prace robiłem w weekendy.
daszki przeciwsłoneczne --> jeden dzień ale to straszna dłubanina, bo tu nic nie ma do obszycia, materiał jest do zdjęcia z plastikowego daszka a dopasowanie i włożenie nowego materiału z powrotem do daszka to koszmar
panel środkowy ze ze schowkiem na okulary --> panel jest oklejony materiałem, więc po zdjęci starego materiału trzeba zmyć rozpuszczalnikiem stary klej. Czas pracy to jeden dzień wraz z daszkami
2. dach matami: GMS-07XL + pianka GMS-02 --> jeden dzień. Z rozpędu napisałem, że użyłem mat GMS-07 XL ale to pomyłka, na dach zastosowałem maty STP Gold
3. maska przednia: GMS-07XL + pianka GMS-01 + fabryczne wyciszenie --> jeden wieczór
Punkty:
4. maska tylna: GMS-07XL + pianka GMS-02 + fabryczne wyciszenie -->
5. nadkola tylne: GMS-07XL + GMS-08 + fabryczny filc
6. boki bagażnika (wewnętrzna strona błotników): GMS-07XL + GMS-08 + pianka GMS-01
7. cała podłoga bagażnika: GMS-07XL + GMS-08 + GMS-08
w jeden weekend
8. za tylnym oparciem oraz pod kanapą: GMS-08 + GMS-08[/b] --> jeden dzień

Pracy sporo, zajęło mi to prawie dwa tyogodnie na przestrzeni dwóch miesięcy, ale warto się pomęczyć.

Co do ilości materiału to kupowałem maty w rolkach i sam sobie przycinałem na odpowiednie długosci, wychodzi dużo taniej niż maty cięte na kawałki, np. 50 x 25 cm. jakich mnóstwo na Allegro. No i oczywiście, przy użyciu mat z rolki, nie ma tyle łączeń jak w przypadku mat już przyciętych przez sprzedawcę. Maty butylowe GMS mają 0,5 m szerokości i są w rolkach po 7 m. Na dzisiaj poszło 5 mat STP Gold na dach 50x75 cm i po 2 rolki GMS-07XL i GMS-08 na resztę. Każda rolka to 12,5 kg, więc waga samochodu wzrośnie. Pianki pod maski maja 1 m szerokości i kupujesz też z metra tyle ile potrzebujesz. Na drzwi mam jeszcze przygotowane 2 rolki GMS-07 XL a na podłogę i ściankę grodziową 2 rolki GMS-08 + rolka GMS-01.
Na koniec dodam, że mata GMS-07XL ma 2,2 mm grubości i grubsze aluminium niż GMS-08 1,2 mm grubości, które łatwiej się układa w trudno dostępnych miejscach. Mimo wszystko obydwie maty trzeba dociskać wałkiem do wszelkich przetłoczeń, wzmocnień, itp.
XJ Executive 4.0, 1999

maras

  • Gość
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 03, 2014, 15:43:21 pm »
Moglbys uchylic rabka tajemnicy i le Cie to kosztowalo?

Offline radzioo

  • Forumowicz Executive
  • ***
  • Wiadomości: 129
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 03, 2014, 15:54:03 pm »
Całość to koszt ok. 5000 zł. (materiały na podsufitkę, kleje, rozpuszczalniki, odtłuszczacz do mycia maski od spodu, maty które zużyłem i te które zostały na pozostałe prace)
XJ Executive 4.0, 1999

Offline aro

  • Forumowicz Sovereign
  • ****
  • Wiadomości: 705
  • s-type 2000 manual lpg
Odp: X308 Wygłuszenie całego kota - czy ktoś już to robił i potrafi doradzić?
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 03, 2014, 16:24:02 pm »
Niezły kawałek roboty,czasu i kasy w to wszystko wsadziłeś..gratuluje i podziwiam,pełen szacun