Autor Wątek: Zastepca DS420  (Przeczytany 8809 razy)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Zastepca DS420
« dnia: Styczeń 04, 2011, 17:32:08 pm »


DS420, "last of the real limousines - ostatnia z prawdziwych limuzyn" dzielo Daimlera, najwiekszy i najdroszy
samochod osobowy (nie liczac autobusow) w ofercie koncernu British Leyland, byl produkowany od 1968 do 1992.

Do konca produkcji zbudowano 4.141 takich limuzyn, a dodatkowo sprzedano 903 ramek do karawanow. Mimo ze
auto firmowane wylacznie jako Daimler, byl to prawdziwy Jaguar w sensie technicznym a jego twarz byla ojcem
dla XJ-a. Byl naczelnym srodkiem transportowym Queen Mother, ktora posiadala po kolei 5 takich aut, a na
dworzie Krolewskim Danii i Szwecjii sa uzywane do dzis. DS420 w roznych wersjach posiadali krolowie Hiszpanii,
Belgii, Luksemburga, Monaco, Maroko, Jordanii, Bahreinu oraz wielu prezydentow. Najbardziej ekscentrycznym
wlascicielem byl niewatpliwie amerykanski bilioner Howard Hughes, ktory zamawial ekskluzywne wnetrze wraz
z toaleta pod tylnym siedzeniem.

Od roku 1985 powstalo kilka pomyslow na jego zastepce, ktore jednak juz nie zostaly zrealizowane.

Wlasnie w 1985 powstal artykul w "the Autocar", jednak rysunek tam pokazany byl tylko domyslem autorow
artykulu:


Mimo, ze Jaguar nigdy oficjalnie nie przyznal ze pracuje nad zastepca DS420, powstalo kilka projektow.

Mark Philips, czlonek zespolu projektantow w Coventry, dokonczyl projekt "Millenium", ktory byl rowniez jego
praca magisterska w Coventry University. Jego szef, Geoff Lawson, wtedy nie wykluczal realizacje.





Potem, w 2003 takze pod patronatem Jaguara, powstal projekt Alexa Chana i Stefano Canale z Coventry University.




W tym samym czasie, biuro projektantow Neil Bottrill z Manchester dostalo zlecenie na alternatywny projekt,
ktory sie jednak zakonczyl na etapie rysunkow na papierze.










Ostatni projekt zastepcy DS420 zostal wykonany przez firme Lea Francis Cars, nie ma jednak interesujacych
materialow na ten temat. W 1992 produkcja DS420 zostala zakonczona, a juz takiej limuzyny w programie
Jaguara pod kierownictwem Forda nie bylo. A bardzo szkoda.


TYGRYS3

  • Gość
Odp: Zastepca DS420
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 04, 2011, 19:12:21 pm »
jak na tamte czasy ...piękny  :'( nawet teraz wzrusza oko ... poproszę khamsina może ma jakieś info na jego temat ...

khamsin

  • Gość
Odp: Zastepca DS420
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 04, 2011, 21:05:01 pm »
Niestety nic nie wiem!  :) to znaczy  :( no i  :-[
Polemizowałbym jednak z tą twarzą jako ojcem dla XJ-ta czy jak tam to brzmiało  ;).
Twarz czyli przód XJ-ta był naturalną ewolucją przodu Mk10/420G. Jeżeli natomiast mowa o DS420 czyli żłobkowanej chłodnicy Daimlera to, ponieważ Mk10/420G nie występował nigdy jako Daimler więc tu jako ojciec służył Daimler Sovereign czyli wersja Jaguara 420, czyli zfaceliftingowanego S-Type'a, który był zmodyfikowanym Jaguarem Mk2... ufff! Innymi słowy. Ojcem twarzy zarówno dla XJ-ta Serii 1 jak i Daimlera DS420 był Jaguar Mk10. Dlatego DS420 nie mógł być ojcem dla twarzy XJ-ta ale i również z tego powodu, że oba powstały w tym samym czasie. Jest jeszcze jedna rzecz. Mk10/420G był ojcem dla twarzy DS420 ale pośrednio. Na podstawie Mk10/420G powstał nowy przód dla S-Type'a i tak pojawił się model 420 (uwaga - 420 a 420G to 2 kompletnie różne Jaguary ale dla niezorientowanych bardzo do siebie podobne). Ponieważ 420 miał występować również jako Daimler, opracowano dla niego odpowiednią chłodnicę. I ten właśnie przód, od Daimlera Sovereign'a (Jaguar 420) był bezpośrednim ojcem przodu Daimlera DS420 oraz ojcem przodu Daimlera Sovereign'a czyli wersji Jaguara XJ6 Serii 1.

Co do przedstawionych projektów to bardzo ale to bardzo mi się podoba projekt Marka Phillipsa -piękna linia i intrygujący, szalenie ciekawy przód. Również bardzo dobrze wygląda projekt Alexa Chana, tylko przód trochę wtórny ale boczna linia i tył jest piękną interpretacją. Takich następców DS-a przywitałbym z uznaniem!
Projekt Neila Bottrilla jest żałośnie nieciekawy...
 8)

Offline kogutki

  • JCPF Club Member
  • Forumowicz Daimler
  • *****
  • Wiadomości: 9.005
  • free milk for free cats
Odp: Zastepca DS420
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 04, 2011, 21:21:36 pm »
Khamsin, racja racja. Ale musialbym napisac dokladnie to:


Twarz czyli przód XJ-ta był naturalną ewolucją przodu Mk10/420G. Jeżeli natomiast mowa o DS420 czyli żłobkowanej chłodnicy Daimlera to, ponieważ Mk10/420G nie występował nigdy jako Daimler więc tu jako ojciec służył Daimler Sovereign czyli wersja Jaguara 420, czyli zfaceliftingowanego S-Type'a, który był zmodyfikowanym Jaguarem Mk2... ufff! Innymi słowy. Ojcem twarzy zarówno dla XJ-ta Serii 1 jak i Daimlera DS420 był Jaguar Mk10. Dlatego DS420 nie mógł być ojcem dla twarzy XJ-ta ale i również z tego powodu, że oba powstały w tym samym czasie. Jest jeszcze jedna rzecz. Mk10/420G był ojcem dla twarzy DS420 ale pośrednio. Na podstawie Mk10/420G powstał nowy przód dla S-Type'a i tak pojawił się model 420 (uwaga - 420 a 420G to 2 kompletnie różne Jaguary ale dla niezorientowanych bardzo do siebie podobne). Ponieważ 420 miał występować również jako Daimler, opracowano dla niego odpowiednią chłodnicę. I ten właśnie przód, od Daimlera Sovereign'a (Jaguar 420) był bezpośrednim ojcem przodu Daimlera DS420 oraz ojcem przodu Daimlera Sovereign'a czyli wersji Jaguara XJ6 Serii 1.


a to po prostu za duzo tego, bo tematem jest zastepca hehe. oprocz tego ds420 mial swoj debiut nieco wczesniej
niz XJ, dokladnie 3 miesacy wczesniej. to za mlody aby byc ojciem wiem wiem ... jednak byl pierwszy.

dla mnie najbardziej ciewawy projekt jest Alexa Chana i Stefano Canale, Phillipsa takze uwazam za godny. Ale
i tak nic z tego nie wyszlo. A szkoda.


naughtycat23

  • Gość
Odp: Zastepca DS420
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 05, 2011, 09:44:16 am »
Projekt Marka Philipsa wygląda naprawdę rewelacyjnie pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy patrząc na ten projekt to Maybach ponieważ wyglądan naprawdę " drogo " jednak ja nie chce aby DS420 miał następce teraz czy później poczciwy staruszek ma styl był budowany ręcznie i nie jest to zwykły samochód który stał się limo tylko coś naprawde wyjątkowego coś co o mały włos nie stało by u mnie w garażu  :'(