DS420, "last of the real limousines - ostatnia z prawdziwych limuzyn" dzielo Daimlera, najwiekszy i najdroszy
samochod osobowy (nie liczac autobusow) w ofercie koncernu British Leyland, byl produkowany od 1968 do 1992.
Do konca produkcji zbudowano 4.141 takich limuzyn, a dodatkowo sprzedano 903 ramek do karawanow. Mimo ze
auto firmowane wylacznie jako Daimler, byl to prawdziwy Jaguar w sensie technicznym a jego twarz byla ojcem
dla XJ-a. Byl naczelnym srodkiem transportowym Queen Mother, ktora posiadala po kolei 5 takich aut, a na
dworzie Krolewskim Danii i Szwecjii sa uzywane do dzis. DS420 w roznych wersjach posiadali krolowie Hiszpanii,
Belgii, Luksemburga, Monaco, Maroko, Jordanii, Bahreinu oraz wielu prezydentow. Najbardziej ekscentrycznym
wlascicielem byl niewatpliwie amerykanski bilioner Howard Hughes, ktory zamawial ekskluzywne wnetrze wraz
z toaleta pod tylnym siedzeniem.
Od roku 1985 powstalo kilka pomyslow na jego zastepce, ktore jednak juz nie zostaly zrealizowane.
Wlasnie w 1985 powstal artykul w "the Autocar", jednak rysunek tam pokazany byl tylko domyslem autorow
artykulu:
Mimo, ze Jaguar nigdy oficjalnie nie przyznal ze pracuje nad zastepca DS420, powstalo kilka projektow.
Mark Philips, czlonek zespolu projektantow w Coventry, dokonczyl projekt "Millenium", ktory byl rowniez jego
praca magisterska w Coventry University. Jego szef, Geoff Lawson, wtedy nie wykluczal realizacje.
Potem, w 2003 takze pod patronatem Jaguara, powstal projekt Alexa Chana i Stefano Canale z Coventry University.
W tym samym czasie, biuro projektantow Neil Bottrill z Manchester dostalo zlecenie na alternatywny projekt,
ktory sie jednak zakonczyl na etapie rysunkow na papierze.
Ostatni projekt zastepcy DS420 zostal wykonany przez firme Lea Francis Cars, nie ma jednak interesujacych
materialow na ten temat. W 1992 produkcja DS420 zostala zakonczona, a juz takiej limuzyny w programie
Jaguara pod kierownictwem Forda nie bylo. A bardzo szkoda.