Generalnie jest tak, że samochody amerykanskie maja amerykanskie VIN czyli inaczej są kodowane. Europejskie samochody mają nabite na nadwoziu europejskie vin niezależnie od tego co mają na tabliczce znamionowej tej amerykanskiej. To jest wynikiem amerykanskiego systemu vin i jest na pewno w Jagu do końca x300,w x308 może też bo tam jest jeszcze początek sajj ale nie jestem pewien, ćwiczyłem z x300
- to jest jak najbardziej poprawne i legalne - tak właśnie jest.
- numerem obowiązującym VIN w PL jest numer nabity na nadwoziu, pomimo, że tabliczka z US stanowi inaczej -
TO BARDZO WAŻNE bo połowa samochodów które mają ten system ma nr z amerykanskiej tabliczki wbity w dowod a to niestety nie jest poprawne
- załatwia się to tak: jeżeli mamy taki problem u siebie, to wystarczy napisać do Jaguara - do importera - na szyszkową, albo zadzwonić, oni mają takie przygotowane już formatki do tego i wydają zaświadczenie. OSKP takie rzeczy respektuje jako podstawę do wpisania w DR albo w kartę przeglądu vin z nadwozia
- warto wozić ten kwitek w samochodzie w razie upierdliwej kontroli rutynowej
na drodze w środku nocy.
Tak wygląda cała procedura, alternatywnie Pan z OSKP sam pisze maila do aftersale'a Jaga na szyszkową i dostaje odpowiedź na maila.